فروش شصت میلیونی کنسول ترکیبی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان
بیورگنسن، مدیر ارشد مالی شرکت EA اذعان میکند که تا کنون ۶۰ میلیون دستگاه از کنسولی که ترکیبی از PS4 و Xbox one است، فروخته شده است. یورگنسن تخمین زده بود که تا پایان سال ۲۰۱۵ ۵۵ ملیون از این دستگاه فروخته خواهد شد، اما همان طور که میبینید فروش این کنسول بیشتر از تخمین او بوده است.

به گزارش کلیک، مدیر اجرایی این شرکت از طریق فناوری مورگان استنلی (یک شرکت خدمات مالی آمریکایی و شرکتی چند ملیتی) و رسانه و کنفرانس از راه دور زمانی که داشت در مورد واقعیت مجازی صحبت میکرد، تعداد فروش این کنسول را به اطلاع عموم رساند. او به این کنسول اشاره کرد و به وسیله آن توضیح داد که چرا EA در حال حاضر برای بهره گیری از واقعیت مجازی تصمیم مشخصی را اتخاذ نمی کند. دلیل آن مشخص است، زیرا کارآمدی واقعیت مجازی در مورد این کنسول ها هنوز ثابت نشده است به دلیل آنکه پلت فرمهای آن هنوز فراهم نشده اند.
او اذعان کرد قبل از آنکه شرکتی مانند EA صرف هزینهای برابر با ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت یک بازی کامل واقعیت مجازی در نظر بگیرد، وسعت بازار باید تا سطحی رشد کند که واقعیت مجازی قابلیت به کار گیری برای کنسولها را داشته باشد. او بازار کنسول های وسیع را "گسترده" توصیف کرد و تخمین زد که بیشتر از ۶۰ میلیون دستگاه از کنسولی که ترکیبی از PS4 و Xbox one است، تولید شود و اگر تولید کنسولی که ترکیبی از PS3 و Xbox 360 است، را هم در نظر بگیریم، ۱۵۰ دستگاه کنسول بازی تولید خواهد شد.
یورگنسن با طعنه گفت که EA در حال کار کردن بر روی یک بازی در مقیاس کوچکتر به سبک واقعیت مجازی است؛ با این حال هنوز این خبر اعلام نشده است. او در ادامه افزود در صورتی که فناوری واقعیت مجازی به خوبی شایستگیهای خود را نشان دهد، شرکت EA میتواند به خوبی این فناوری را در کنسولها پیاده سازی کند و موجب رضایت علاقهمندان به دنیای بازی شود زیرا موتور بازی خود را و فرآیندهای مربوط به توسعه بازی را تقویت کرده است.
PS4 با فروش ۳۶میلیونی خود در سراسر جهان بیشترین میزان فروش را داشته است. اگر تخمین یورگنسن در مورد تولید ۶۰ میلیون دستگاه PS4 صحت داشته باشد، این کنسول نسبت به Xbox one سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص میدهد.
همچنین یورگنسن اعلام کرد که ۲۵ درصد از فروش EA مربوط به بازیهایی است که برای دانلود در دسترس هستند؛ با توجه با عنواین بازیها، منطقه جغرافیایی و همچنین پهنای باند و امکان خرید بدون پرداخت پول نقد از طریق سایر روش ها، این عدد میتواند متغیر باشد. EA در نوامبر اعلام کرد که درصد فروش این بازیها بیش از ۲۰ درصد است؛ انتظار میرود که این درصد طی سه چهار سال پیش رو به ۴۰ درصد برسد، به ویژه در مورد بازی های PS4 و Xbox one .
یورگنسن اذعان است که شرکت میخواهد مشتری دست به انتخاب بزند. وی افزود که شرکت شرکای خرده فروش بسیار خوبی دارد و قصد دارد رابطه خود را با این شرکاء حفظ کند زیرا این شرکاء بازار یابی خوبی برای شرکت انجام میدهند و باور داریم جایی که خرده فروشان حضور داشته باشند، میتواند بازار خوبی برای فروش باشد.
وی همچنین در پایان عرایض خود اذعان کرد که دانلود بازی ها در آینده راه حل نهایی محسوب میشوند، درست مثل دانلود کتاب، موسیقی، فیلم و برنامههای تلویزیونی. ما باید اطمینان داشته باشیم در هر جایی که مصرف کننده بخواهد بازی را بخرد و از آن لذت ببرد، حضور داشته باشیم و در دسترس باشیم.
منبع: gamespot