بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال شباهتی به کودک آنلاین ندارد
رسانه کلیک - افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال شائباتی در راستای شباهت این بنیاد با کودک آنلاین که چندی پیش به همت وزارت ارتباطات افتتاح شد، ایجاد کرد.

بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال در حالی امروز با حضور وزیر کار و سورنا ستاری و پیروز حناچی و ایجاد تفاهم نامههایی با ارگان و نهادهای مختلف رقم خورد که بسیاری انتقاداتی به این ینباد دارند و در برخی موارد شباهتهایی میان این بنیاد و کودک آنلاین دیده میشود. در این راستا، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه ضمن تاکید بر این نکته که بنیاد نه یک صندوق سرمایهگذاری است و نه یک شتابدهنده، بلکه نهادی بالاتر از این سلسله مراتب قرار میگیرد، در پاسخ به سوال خبرنگار کلیک مبتی بر این که آیا شباهتهای میان این پروژه و کودک آنلاین وجود دارد؟ و آیا افتتاح چنین مرکزی ارتباطی با صحبتهای وزیر ارتباطات که عنوان کرد کسانی که باید در حوزه تولید محتوا اقدام نکردند و ما وارد عمل شدیم، دارد؟ همکاری با صدا و سیما در این خصوص به تمام این شائبات دامن میزند؛ ماجرای بنیاد دقیقا چیست؟
گفت: «یک بنیاد میتواند متشکل از چندین کارخانه نوآوری باشد و حتی پروژهای مثل کودک آنلاین را به نوعی هدایت کند. ما در اینجا ایدههای نابی را که تیمهای جوان استارتاپی و تیمهای فعال حال حاضر دارند، حمایت میکنیم. این ایده باید در بستر محتوای دیجیتال باشد، میتواند انیمیشن باشد یا یک نوع محتوای دیگر. بنیاد کمکهای مالی و غیرمالی در قبال صاحبان ایده دارد. از بحث مجوزها گرفته تا دریافت وام و تیمسازی و شبکهسازی و هر مورد دیگری که در راه یک تولیدکننده محتوا قرار دارد. تاکنون چهار مگاپروژه در بنیاد تعریف شده که از دل آنها میتواند صدها پروژه دیگر بیرون بیاید.»
او در انتها تاکید کرد: «از امروز تیمهایی که دارای ایدهای در قبال تولید محتوای دیجیتال هستند، میتوانند با مراجعه به بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال از کمکهای این نهاد خصوصی-عمومی که با کمک چند نهاد دولتی برپا شده، بهرهمند شوند.»