ضرر بزرگ فیس بوک در نتیجه بایکوت تبلیغات
رسانه کلیک - کارشناسان مختلف تحلیل کردهاند که بایکوت تبلیغات شرکتهای مختلف در فیس بوک، احتمالا ۷۶ میلیون دلار به این شبکه اجتماعی خسارت وارد کند.

مدتی است که بسیاری از شرکتها برای اعتراض نسبت به قوانین ضعیف نفرتپراکنی در شبکه احتماعیفیس بوک ، تبلیغات خود در فیس بوک را بایکوت کردهاند. برای مثال کوکاکولا، هوندا، شکلات هرشی و آنلیور همگی اعلام کردهاند تبلیغات خود در فیس بوک را متوقف میکنند.
کارشناسان تحلیل میکنند که با توجه به گستره وسیع بایکوت شرکتها، فیس بوک در سال جاری با میلیونها دلار (تقریبا۷۶ میلیون دلار) خسارت روبهرو میشود. این در حالی است که اگر فیس بوک، تبلیغات بزرگترین مشتری خود یعنی شرکت «پروکتر و گمبل» را از دست بدهد، این میزان خسارت به ۲۵۵ میلیون دلار خواهد رسید.
همچنین کارشناسان تخمین میزنند که این موضوع، حدود ۵۶ میلیارد دلار از ارزش شبکه اجتماعی فیس بوک را کاهش میدهد.
این روند باعث شده تا فیس بوک اعلام کند گروه وسیعتری از محتوای نفرت پراکنانه را در پلتفرم خود ممنوع میکند. مارک زاکربرگ نیز اعلام کرده است که فیس بوک قوانین سختگیرانهتری را اجرا خواهد کرد و برچسبهایی به پستهای خبرسازی خواهد زد.