با اینستاگرام قدیمی خداحافظی کنید
اینستاگرام یکی از معدود پلتفرمهای اجتماعی است که سرویس خوراک خبری سلسله مراتبی را دارد و این همان چیزی است که ما عاشق آن هستیم.

به گزارش کلیک٬ اینستاگرام از زمان شروع به کار خود تا کنون تقریبا بدون تغییر مانده است (به جز تبلیغاتی که اخیرا به آن افزوده شده است)، بنابراین دریافت این حجم انتقادات به دلیل اخبار اخیر چندان باعث تعجب نخواهد بود. زمانیکه فیسبوک، فیدبک اخبار خود را در سال ۲۰۰۹ تغییر داد، به خاطر میآورید؟ در آن زمان فیسبوک هم با همین واکنش شدید کاربران مواجه شد.
الگوریتم جدید چیست؟ مثل فیسبوک، اینستاگرام نیز در نظر دارد نحوه خوراک خبری کاربران را تغییر دهد و کاربران دیگر پستهای پی در پی را نخواهند دید. در عوض، پستهایی نمایش داده خواهند شد که از نظر اینستاگرام بیشتر به شما مربوط میشوند.
به گفته کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام، کاربران ۷۰ درصد خوراک خبری خود را از دست خواهند داد. هدف آنها این است که کاربران ۳۰ درصد از مهمترین و جالبترین پستها را مشاهده کنند.
چه عکسهایی برای مشاهده شما تعیین خواهند شد؟ این عکسها شامل سه مورد زیر میشوند:
- محبوبیت عکس
- تاریخچه شما در ارتباط با کاربری که عکس را گذاشته است
- به موقع بودن عکس
در واقع، شما بیشتر چیزهایی که مایل هستید را خواهید دید. تصاویر عروسی دوستتان، آیتمهای جدید رستوران مورد علاقهتان و هرآنچه که در ارتباط با شماست. بستگی به این دارد که چه مدت از دنبال کردن کاربر توسط شما میگذرد و یا چه مقدار عکسهای یک صفحه خاص را لایک کرده و برایشان نظر میدهید. تغییر الگوریتم به معنی بهبود تجربه شما و دیدن آن چیزی است که برایتان اهمیت دارد.
از سردرگمی میترسید؟ نگران نباشید، تمامی پستها همچنان در جای خود باقی خواهند ماند، تنها نحوه نمایش آنها کمی پیچیدهتر خواهد شد. برای کاربرانی که نیاز دارند بخش فالووینگ خود را پاکسازی کنند، خبر خوبی است. اقوامی هستند که رویتان نمیشود آنها را از لیستتان پاک کنید؟ با الگوریتم جدید، این افراد را کمتر خواهید دید.
منبع: business2community