انواع تبلیغات گوگل ادز کدام است؟
انواع تبلیغات در گوگل ادز:

اما حقیقت این است که بسیاری از کسبوکارها تلاش میکنند خود را با استفاده از « تبلیغات گوگل ادز » مقابل چشمان مشتری قرار دهند. به طور مثال اگر مطلبی را درباره مراقبت پوستی مطالعه میکنید، تبلیغ یک کرم ضد آفتاب را مشاهده خواهید کرد.
تمام این موارد با استفاده از کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز قابل انجام است و نتایج بسیار ثمربخشی به دنبال دارد. اما استفاده از انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز زمانی برای کسبوکار شما کارآمد خواهد بود که بدانید باید از چه کمپینی و با چه هدفی استفاده کنید. برای اینکه بدانید کدام کمپین تبلیغاتی گوگل ادز برای کسبوکار شما مناسب است بهتر است با انواع کمپینهای گوگل ادز آشنا شوید و ما با تعریف این کمپینها به شما کمک میکنیم مناسبترین کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را انتخاب کنید.
انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز
وقتی میخواهید در گوگل ادز یک کمپین تعریف کنید، پیش از هر اقدام دیگری باید هدف از ایجاد این کمپین را در نظر بگیرید و آن را برای گوگل ادز مشخص کنید. برای مثال شما میتوانید کمپین تبلیغاتی خود را باهدف افزایش فروش، افزایش لید، برندآگاهی، نصب اپلیکیشن و افزایش ترافیک وبسایت خود تعریف کنید. در مرحله بعد شما یکی از انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز را انتخاب میکنید:
شبکهی جستجو: وقتی کاربری عبارت کلیدی مورد نظر شما را جستجو میکند، تبلیغ شما در صفحهی نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود.
تبلیغات نمایشی: این نوع از تبلیغات میتواند تبلیغ کسبوکار شمارا روی سایتهای همکار گوگل و شبکه نمایش آن درمعرض دید مخاطب قرار دهد.
کمپین ویدئویی: این نوع تبلیغات پیش از پخش ویدیوهای یوتیوب، حین پخش و یا حتی بعدازآن نمایش داده میشوند.
کمپین افزایش نصب اپلیکیشن: این کمپین اپلیکیشن شما را به کاربران گوگل نمایش میدهد و موجب افزایش تعداد نصب و پرداختهای درون برنامهای میشود.
کمپین هوشمند: الگوریتمهای هوشمند گوگل مدیریت تبلیغ را در این نوع کمپینها بر عهده میگیرند. این نوع کمپین برای کسبوکارهای کوچکی که آشنایی چندانی با بازاریابی دیجیتال ندارند میتواند کارآمد باشد.
کمپین محلی: در این نوع کمپین شما میتوانید محل مخاطب خود را برای گوگل ادز تعیین کرده و برای مثال تبلیغ خود را تنها به مخاطبانی نشان دهید که در نزدیکی فروشگاه شما زندگی میکنند.
کمپین دیسکاوری: این نوع تبلیغات به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد تا محصولات خوددر یوتیوب یا جیمیل به مخاط هدف خود نمایش دهند که این امکان برای کسبوکارهای ایرانی فراهم نیست.
کمپین خرید: تبلیغات را در اسلایدر محصولات نتایج جستجو نشان میدهد، اما در حال حاضر استفاده از این نوع کمپین برای کسبوکارهای ایرانی امکانپذیر نیست.
چه هدفی دارید؟ چه کمپینی انتخاب کنید؟
هرکدام از کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز باهدف خاصی ارائه میشوند. اگر میخواهید نتیجه تبلیغات شما برای کالا یا خدماتی که ارائه میکنید بهترین بازدهی را داشته باشد این اهداف را یک بار دیگر مورد بررسی قرار دهید:
افزایش فروش: کمپینهای خرید، نمایشی و جستجو
افزایش ترافیک وبسایت: کمپینهای ویدیو، خرید، جستجو و نمایشی
افزایش لید: کمپینهای نمایشی، ویدیو، خرید و جستجو
برندآگاهی و برندسازی: کمپینهای ویدیو و نمایشی
افزایش نصب اپلیکیشن: کمپین اپلیکیشن
بهترین کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز و اهداف آن را باهم بررسی میکنیم:
کمپین جستجو
کمپین جستجو که به آن تبلیغات متنی در گوگل هم گفته میشود، در سراسر شبکهی جستجوی گوگل قرار میگیرد و در معرض چشم مخاطبانی است که عبارت موردنظر کسبوکار شما را جستجو کردهاند. وقتیکه مخاطب فعالانه به دنبال محصولات یا خدماتی میگردد که منطبق بر کسبوکار شماست، این کمپین میتواند افزایش فروش، لید و ترافیک وبسایت را به همراه داشته باشد. راهاندازی این نوع کمپینها با استفاده از کلیدواژههای مناسب و نوشتن محتوای تبلیغاتی انجام میشود. نرخ تبدیل این نوع از کمپینها با هدفگذاری دقیق و مستقیم بالاست. با حداقل میزان سرمایه میتوان این کمپین را راهاندازی کرد و به طیف گستردهای از کاربرانی که در موتور جستجوی گوگل جستجو میکنند دسترسی داشت. کمپین جستجو شانس کسب درآمد کسبوکار شما را در ماههای اولیه فعالیت افزایش میدهد.
اهداف کمپینهای جستجو
فروش: این هدف را میتوان برای تبدیل یا فروش آنلاین از طریق تماس تلفنی، در اپلیکیشنها یا در فروشگاه انتخاب کرد. همچنین میتوان از هدف فروش برای تعامل با مشتریان بالقوهای که قبلاً با شما تماس گرفتهاند و همچنین احتمالاً در مورد خرید تصمیم میگیرد، استفاده کرد.
لید: این هدف را میتوان برای ترغیب مشتریان علاقمند به محصولات شما در نظر گرفت تا در خبرنامه ثبتنام کنند یا اطلاعات تماس خود را ارائه کنند.
ترافیک وبسایت: از این هدف میتوان برای ترغیب مشتریان بالقوه بهمنظور بازدید از وبسایت شما استفاده کرد.
کمپین نمایشی
از کمپین نمایشی یا دیسپلی بهعنوان تبلیغ تصویری روی وبسایت یاد میشود. این نوع کمپینها تبلیغات بصری جذابی هستند که در وبسایتها ظاهر میشوند تا مخاطب بتواند هنگام مرور وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف به آن دسترسی داشته باشد. کمپین نمایشی بهترین راه برای گسترش دامنه کمپینهای جستجو و ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد مشتریان کنونی و مشتریان جدید است. ازآنجاکه تبلیغات نمایشی ازنظر بصری جذاب هستند باعث ایجاد آگاهی در مورد برند شما شده و مخاطبان بهاحتمالزیاد محصولات یا خدمات ارائهشده از سوی کسبوکار شما را در خرید خود در نظر میگیرند. در این نوع کمپین شما بر اساس هزار بازدید و یا کلیک و یا هر تبدیل هزینه پرداخت میکنید. اگر وبسایت فروشگاه دارید یا محصولاتی عرضه میکنید که تمام اقشار جامعه میتوانند از آن استفاده کنند، کمپین نمایشی میتواند در این زمینه کارآمد باشد.
اهداف کمپینهای نمایشی
فروش: این هدف برای کانورژن و فروش آنلاین از طریق تلفن، اپلیکیشن و یا فروشگاه است. اهداف فروش میتوانند برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوهای که قبلاً با شما تماس گرفتهاند و همچنین احتمالاً در مورد خرید تصمیم میگیرد، استفاده کرد.
لید: این هدف را میتوان برای ترغیب مشتریان علاقمند به محصولات شما در نظر گرفت تا در خبرنامه ثبتنام کنند یا اطلاعات تماس خود را ارائه کنند.
ترافیک وبسایت: از این هدف میتوان برای ترغیب مشتریان بالقوه به منظور بازدید از وبسایت شما استفاده کرد.
برند آگاهی و دسترسی: از این هدف میتوان برای آگاهی دربارهی برندتان استفاده کنید تا مخاطبان محصولات/خدمات شما را بشناسند. اگر برند جدیدی را معرفی میکنید یا محصولات آن را عرضه کردهاید، این هدف میتواند برند شما را به طیف گستردهای از مخاطبان معرفی کند.
کمپین ویدئویی
کمپین ویدئویی که از آن با عنوان تبلیغات ویدیویی در یوتیوب یاد میکنند دربرگیرندهی تبلیغات ویدئویی جذابی هستند که در یوتیوب و سایر وبسایتها نمایش داده میشوند. این نوع کمپین به ایجاد آگاهی مخاطب در مورد برند شما کمک میکند و آنها را ترغیب میکند تا محصولات/خدمات شما را برای خرید در نظر بگیرند. کمپینهای ویدیویی به جذب مخاطب کمک میکنند و همچنین برند شما را پیش چشم مخاطبان بسیاری قرار میدهد و میتواند در ریمارکتینگ مخاطبانی که قبلاً تبلیغات را دیده و از سایت بازدید کردهاند تأثیرگذار باشد.
این کمپین برای همه تبلیغکنندگان روی شبکهی گوگل اعم از افرادی که اولین بار است از تبلیغات این شبکه استفاده میکند و آنهایی که از تجربیات بالاتری در استفاده از تبلیغات گوگل ادز برخوردار هستند.
البته نکته مهم اینجاست که ویدیو تبلیغاتی شما باید بهقدری جذاب و باکیفیت باشد که کاربر تماشای تبلیغ شمارا به کلیپ موردعلاقهاش ترجیح بدهد.
اهداف کمپین تبلیغاتی ویدئویی
لید: این هدف را میتوان برای ترغیب مشتریان علاقمند به محصولات شما در نظر گرفت تا در خبرنامه ثبتنام کنند یا اطلاعات تماس خود را ارائه کنند.
ترافیک وبسایت: از این هدف میتوان برای ترغیب مشتریان بالقوه به منظور بازدید از وبسایت شما استفاده کرد.
برند آگاهی و دسترسی: از این هدف میتوان برای آگاهی درباره برندتان استفاده کنید تا مخاطبان محصولات/خدمات شمارا بشناسند. اگر برند جدیدی را معرفی میکنید یا محصولات آن را عرضه کردهاید، این هدف میتواند برند شما را به طیف گستردهای از مخاطبان معرفی کند.
در نظرگیری محصول و برند: این هدف مشتریان بالقوه را ترغیب کند که برند و محصولات شما را برای انجام خرید در نظر داشته باشند.
کمپین نصب اپلیکیشن
کمپین نصب اپلیکیشن که از آن با عنوان ترویج اپلیکیشن روی کانالهای مختلف یاد میشود، به شما اجازه میدهد که اپلیکیشنی را با ایجاد تبلیغ روی پلتفرمهای مختلفی مثل جستجو، پلی استور، یوتیوب، دیسکاوری و بیش از 3 میلیون وبسایت و اپلیکیشن ترویج کنید. این نوع تبلیغ به شما کمک میکند کاربران جدید اپلیکیشن خود را شناسایی کرده و فروش درون برنامهای خود را افزایش دهید. مدل هزینهگذاری این نوع تبلیغ بر اساس هر نصب (CPI) خواهد بود. به این معنی که کلیک روی برنامه اهمیتی نداشته و پس از نصب اپلیکیشن هزینهی تبلیغ از حساب گوگل ادز شما کسر میشود.
هدف کمپین ویدئویی
ترویج اپلیکیشن: این هدف برای ترغیب مخاطب به نصب اپلیکیشن شما و برای مشارکت با کمپینهای خودکار تبلیغاتی شبکهی جستجوی گوگل، شبکه نمایشی گوگل، گوگل پلی، یوتیوب و سایر اپلیکیشنها به کار میروند.
سخن آخر
با درنظرگیری اهداف خود میتوانید انواع کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز را انتخاب کنید و آنها را در راستای بهبود وضعیت کسبوکار خود مورداستفاده قرار دهید. این کمپینهای تبلیغاتی به کسبوکار شما این امکان را میدهند تا با مشتریان بالقوه مرتبط شوید، برند خود را به آنها بشناسانید، فروش خود را افزایش دهید، لید فروش بگیرید و ...
اجرای کمپین گوگل ادز، با وجود اهمیت و تاثیرگذاری بالا، به دلیل محدودیتهای کسبوکارهای ایرانی در استفاده از خدمات گوگل میتواند مشکلساز شود. در همین راستا، پیشنهاد میشود اجرای کمپینهای تبلیغاتی به متخصصین سپرده شود.
برای انتخاب بهترین کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز با کارشناسان دیما تماس بگیرید.