گلکسی اس 7 مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 یک ابر قدرت خواهد بود

بنا بر اخبار منتشر شده ، گلکسی اس 7 قرار است به همراه تراشه اسنپدراگون 820 عرضه شود.

گلکسی اس 7 مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 یک ابر قدرت خواهد بود

به گزارش کلیک،سال گذشته کمپانی کوالکام به عرضه‌ی سیستم روی یک چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 خود نتوانست به موفقیت‌های مورد نظرش دست پیدا کند. متاسفانه تراشه‌ی اسنپدراگون 810 از نظر عملکرد با مشکلات متعددی مواجه شده بود که یکی از عمده‌ترین و بارزترین این مشکلات، تولید حرارت بیش از اندازه و کنترل نشده‌ی تراشه در حین پردازش اطلاعات سنگین محسوب می‌شد. این موضوع به قدری محسوس بود که کمپانی‌هایی نظیر ال‌جی تصمیم گرفتند که پرچمدار سال 2015 خود را به این سیستم روی چیپ مجهز نکنند. نهایتا ال‌جی برای گوشی هوشمند جی 4 از تراشه‌ی اسنپدراگون 808 بهره گرفت.

در سمت مقابل سامسونگ هم از جمله مشتری‌های همیشگی تراشه‌های برتر کوالکام بود. این کمپانی کره‌ای هر ساله پرچمداران جدید خود را از نظر تراشه در دو نسخه‌ی متنوع عرضه می‌کرد که یکی از آن‌ها به سری تراشه‌های داخلی با لقب اگزینوس این شرکت مجهز شده و نسخه‌ی دیگر آن به جدیدترین سیستم روی یک چیپ کوالکام تجهیز می‌شد. اما با توجه به مشکلاتی که تراشه‌ی اسنپدراگون 810 کولکام به بار آورد، سامسونگ هم تصمیم گرفت که در گوشی گلکسی اس 6 خود از این سیستم روی چیپ استفاده نکند. نهایتا سامسونگ پرچمداران سال 2015 خود را از نظر تراشه تنها در یک سنخه و مجهز به سیستم روی یک چیپ اگزینوس 7420 روانه‌ی بازار کرد.

اما چندی پیش شاهد ارائه‌ی اخباری مبنی بر بازگشت سامسونگ به سمت استراتژی قبلی خود بودیم. بنا به این گزارش، ظاهرا سامسونگ قصد دارد که گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را از نظر تراشه مجددا در دو نسخه‌ی متنوع عرضه نماید. یکی از این دو نسخه‌ی گوشی گلکسی اس 7 احتمالا به تراشه‌ی اگزینوس 8890 مجهز می‌شود و نسخه‌ی دیگر آن از تراشه‌ی اسنپدراگون 820 کوالکام بهره‌مند خواهد بود.

اما بر اساس اخباری که امروز منتشر شده، ظاهرا سامسونگ هم اکنون در حال بررسی عملکرد نسخه‌ی اسنپدراگونی گوشی گلکسی اس 7 خود است. بر اساس گزارش منبع چینی زبان Weibo، گلکسی اس 7 مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 820 کوالکام توانسته در وضعیت پردازش اطلاعات چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench امتیازی برابر با 5423 را به ثبت برساند. همچنین این گوشی هوشمند و تراشه‌ی اسنپدراگون 820 به کار گرفته شده در آن، در وضعیت تک هسته‌ای همین بنچمارک امتیازی برابر با 2456 را به ثبت رسانده است.

1-Galaxy S7

گفته شده که تراشه‌ی اسنپدراگون 820 استفاده شده در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ از نظر عملکرد بهینه‌سازی شده و با نسخه‌ی اورجینال آن تفاوت‌هایی خواهد داشت. به عنوان مثال اشاره شده که سامسونگ تراشه‌ی اسنپدراگون 820 مد نظر خود را از نظر تولید گرما مورد بهسازی قرار داده و همچنین میزان مصذف انرژی این تراشه را با استفاده از تدابیر دقیقی کاهش داده است. در سمت مقابل سامسونگ توانسته فرکانس کاری هسته‌های پردازشگر اسنپدراگون 820 مد نظر خود را نسبت به نسخه‌ی اورجینال این سیستم روی یک چیپ افزایش دهد.

اگر به خاطر داشته باشید، چندی پیش هم اخباری از سوی منابع خبری متنوع ارائه شد که حاکی از بهره‌مندی احتمالی گلکسی اس 7 به مجازی دفع کننده‌ی گرما بود. بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد به منظور پیشگیری از بروز هر نوع مشکلی در گوشی هوشمند گلکسی اس 7 خود را آماده سازد. هنوز مشخص نشده که آیا گلکسی اس 7 به واقع از مجاری دفع کننده‌ی گرما بهره‌مند می‌شود یا خیر، اما منبع چینی زبان ارائه کننده‌ی این خبر مدعی شده که نسخه‌ی آزمایش شده‌ی گلکسی اس 7 از این مجاری بهره‌مند بوده است.

با توجه به امتیازی که گوشی هوشمند گلکسی اس 7 سامسونگ در دو وضعیت پردازشی تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بنچمارک GeekBench به ثبت رساند، جای شکی وجود ندارد که این محصول از نظر قابلیت‌های پردازشی یک ابر قدرت خواهد بود. انتظار می‌رود که گلکسی اس 7 سامسونگ در روز بیست و یکم ماه فوریه‌ی سال 2016 و دقیقا یک روز پیش از برگزاری رسمی رویداد MWC 2016 (کنگره‌ی جهانی موبایل 2016) به طور رسمی معرفی شود. بدون تردید تا آن زمان اخبار و اطلاعات بیسیار بیشتری در رابطه با این گوشی هوشمند ارائه خواهد شد.

منبع: phonearena

ارسال نظر