نکسوز5x ، هدیه کریسمس امسال گوگل به کارمندانش

اگر شما از طرفداران محصولات گوگل هستید ، باید گفت گوگل شرکتی فوق العاده برای کار کردن است؛مخصوصا اگر پای کریمس و هدایای کریسمسی گوگل در میان باشد!

نکسوز5x ، هدیه کریسمس امسال گوگل به کارمندانش

به گزارش کلیک، ، سال 2011 بود که کارکنان گوگل یک Galaxy Nexus با کاور سفارشی را بعنوان هدیه کریسمس دریافت کردند. درسال 2012 اوضاع از این هم فراتر رفت و کارمندان حق انتخاب داشتند که بین موتورولا Razr M و نکسوس 7 مدل 2012 یکی را بعنوان هدیه کریسمس دریافت کنند!همچنین در 2013 هم اوضاع به همین صورت ادامه پیدا کرد و گوگل به کارمندانش نسبت به دریافت گوشی نکسوز5 یا تبلت نکسوز7 مدل 2013 حق انتخاب داد .

اما سال گذشته نوبت این شد که کارمندان ، یکی از ساعت های هوشمند مجهز به اندروید ویِر را هدیه بگیرند ، و بالاخره میرسیم به امسال ، که از حق انتخاب و یا یک دستگاه پوشیدنی خبری نیست ، بلکه این بار نوبت به یکی از جدیدترین پرچمداران خانواده نکسوز رسیده است.

بله ، یک نکسوز 5x سیصد دلاری که بعنوان یک هدیه کریسمس ، تا حدودی فوق العاده به نظر میرسد ، اما نه کاملا! (لازم به ذکر است کارمندانی که خودشان یک گوشی نکسوزی دارند احتمالا از گوگل بخواهند که این مبلغ را به یک موسسه خیریه اهدا کند)

طبیعتا شاید بپرسید چرا گوگل به جای این گوشی ، برادر پیشرفته تر و رده بالاتر آن یعنی نکسوز 6P که دستپخت هواوی است را به کارمندان خود نمیدهد؟!

اما در پاسخ ،جای آن دارد که دو فرضیه مطرح شود.

  • اولین فرضیه ای که در مورد دلیل اهدای نکسوز 5x به جای 6P مطرح شد ،این است که به هرحال 5x کمی رده پایین تر است و ممکن است با لگ ها و مشکلات یا کندی هایی مواجه باشد واحتمالا گوگل با اینکار خواسته باشد که از این طریق (یعنی استفاده کارکنانش از 5x ) مشکلات این گوشی با سرعت بیشتری رفع شود .(اینکه تهیه و تولید یک 5x راحت تر از یک 6P است را هم درکنار همین فرضیه قرار دهید! ) کاملا قبول دارم که این فرضیه چندان جدی و جالب به نظر نمیرسد!

بنابراین فرضیه دوم مطرح میشود که اتفاقا با توجه به مستند بودنش ، حقیقی تر به نظر میرسد.

و این فرضیه ، چیزی نیست جز رویه ای که گوگل (تقریبا) به تازگی در پیش گرفته است.

  • گوگل به دنبال گسترش کسب و کارش است و این را با ایجاد شرکت هولدینگ "آلفابت" به دنیا اعلام کرد؛ پس بدیهی است که مدیریت و کاهش هزینه ها هم بخشی از روند توسعه و پیشرفتش باشد.

و دقیقا به همین دلیل است که فرضیه دوم کاملا منطقی به نظر میرسد.

حالا که بحث به اینجا (روند کاهش هزینه های گوگل )رسید ، شاید بد نباشد که بگوییم کارمندان گوگل باید لذت بیشتری از این 5x ببرند زیرا احتمالا آخرین هدیه کریسمس گران قیمتی است که از گوگل دریافت میکنند!

البته در کنار همه اینها ، نباید فراموش کنیم که این هدیه هایی که گوگل بعنوان هدیه کریسمس به کارکنان خود میدهد ، نشانه ادای احترام و اعلام حسن نیتش به آنهاست ؛ حالا چه فرقی میکنید که این هدیه چند دلار ارزش داشته باشد!

منبع: androidheadlines.com

ارسال نظر