مک دونالد در تلاش برای ثبت تجاری رستورانهای متاورسی است
بهنظر میرسد که زنجیره رستورانهای فست فود مک دونالد، به دنبال گسترش کسبوکار خود در دنیا متاورس است و چندین پرونده نشان تجاری را برای این رستورانهای مجازی به ثبت رسانده است.

زنجیره فست فودهای آمریکایی موفق مک دونالد (McDonald)، اخیرا اقداماتی را برای ورود به حوزه متاورس انجام داده است و برای 10 نشان تجاری مرتبط با متاورس ثبت درخواست کرده است.
وکیل نشان تجاری و بنیانگذار شرکت مالکیت معنوی Gerben Intellectual Property، جاش جربن (Josh Gerban) امروز در توییتر خود نوشت که مک دونالد تقاضانامهای را در 4 فوریه ثبت کرده که «رستوران مجازی با کالاهای واقعی و مجازی» و «اداره رستوران مجازی همراه با تحویل سفارشات درب منزل» را شامل میشود.
بر اساس این تقاضانامه، مک دونالد میتواند فایلهای چندرسانهای قابل دانلود را برای تصاویر هنری، فایلهای صوتی، ویدیو و NFTها را به کاربران ارائه دهد.
برند McCafe شرکت مک دونالد نیز در این تقاضانامه نشان تجاری آورده شده است. این برند قادر خواهد بود خدماتی از جمله کنسرتهای آنلاین مجازی و واقعی و دیگر رویدادها را به کاربران ارائه دهد.
این حرکت مک دونالد، آن را در رقابت مستقیم با دیگر برگزار کنندگان کنسرتهای مجازی، از جمله Animal Concerts قرار میدهد. این چنین کنسرتها، عوامل جغرافیایی را که مانع شرکت کردن طرفداران در اجراهای هنرمندان مورد علاقهشان میشود، از میان خواهد برد و هزینه تورهای جهانی را به میزان قابلتوجهی کاهش خواهد داد.
اقدامات مک دونالد جهت حضور در متاورس، توسط کافهها و قنادیهای زنجیرهای Panera Bread نیز انجام شده است.Panera Bread در تاریخ ۳ فوریه تقاضانامه مشابهی را برای زنجیره رستورانها و کافههای مجازی به نام PANERAVERSE به ثبت رساند.
جاش جربن در مصاحبهای با مجله فوربز اظهار داشت: «به نظر من تمام برندهایی که میشناسیم در سال پیشرو چنین نشانههای تجاری را ثبت خواهند کرد.»
میانگین زمان بررسی چنین درخواستهایی حدود ۹ ماه است، اما جربن عقیده دارد که هیچیک از این دو شرکت در این مراحل با مشکل خاصی روبرو نخواهند شد.