سرویس گیمپس رایانههای شخصی بیش از 15 میلیون مشترک دارد
طبق اطلاعات LinkedIn مدیر محصولات محتوای ایکس باکس و راهبردهای بازاریابی مخاطبان مایکروسافت، شمار مشترکین گیم پس (Game Pass) در ویندوز از ۱۵ میلیون گذشته است.

اگر این گزارش صحت داشته باشد، این احتمال وجود دارد که شمار مشترکین این سرویس در رایانههای شخصی از کنسولهای ایکس باکس پیشی گرفته باشد. این شخص مارک اسکوارسکی (Mark Skwarski) نام دارد و در کارنامهی کاریاش ذکر شده است که او در تشکیل گروهی برای افزودن ویژگیهای جدید به ایکس باکس گیم پس و اجرای کارزارهای تبلیغاتی برای آن نقش داشته است. طی دورهای چهار ساله، مجموع مشترکین این سرویس از ۵ میلیون به ۲۵ میلیون نفر و درآمد حاصل از آن به میزان ۲ میلیارد دلار (۵۴ درصد نرخ رشد مرکب سالانه) افزایش یافت.
او همچنین در خلق و اجرای راهبردهایی برای رشد گیم پس در رایانههای شخصی با تمرکز بر عناوین مناسب این کار، تجربهی حاصل از این برنامه برای مخاطبان و عملی کردن بازاریابی (که شامل برندسازی از نو نیز میشد) مشارکت داشت که مشترکین رایانههای شخصی را ۵ برابر بیشتر کرد. افزون بر آن، اسکوارسکی با مدیران نوآوری در بتسدا (Bethesda) و استودیوی بازیهای ایکس باکس (Xbox Game Studios) برای نوآوری با هدف رشد سرویس همکاری کرده و لذت بیشتر از آن را برای کاربران رایانههای شخصی به ارمغان آورده است.
در دسترس نبودن آماری دقیق از مجموع مشترکین گیم پس باعث میشود که نتوانیم نسبت به پیشی گرفتن مشترکین این دو پلتفرم از یکدیگر اظهار نظر کنیم. گفتنی است که برخی از کنسولداران یا اعضای خانوادهشان ممکن است با استفاده از همان ایکس باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) بازیها را در رایانههای شخصی تجربه کنند. با این حال، اگر همپوشانی این دو پلتفرم را در نظر نگیریم، میتوان احتمال داد که شمار بازیکنان رایانههای شخصی بیشتر باشد.
مایکل پکتر (Michael Pachter)، تحلیلگر رسانه و سرگرمیهای دیجیتال، پیشتر اعلام کرده بود که اگر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) منعقد شود، انتظار میرود که تعداد اعضای این سرویس اشتراکی به ۵۰ میلیون نفر برسد.
منبع: آخرین خبر