چگونگی ثبت برند در شرکت های سهامی عام و خاص

رسانه کلیک - ثبت برند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب چگونگی ثبت برند در شرکت های سهامی عام و خاص برای شما آماده شده است.

چگونگی ثبت برند در شرکت های سهامی عام و خاص

هر تجارتی که کسب و کار خود را آغاز کرده و محصول خود را در بازار توزیع می‌کند، دارنده علامت تجاری مختص به کالای عرضه شده می‌باشد. گفتنی است نشان تجاری بایستی در سازمان مختص به ثبت شرکت‌ها لحاظ شده باشد. بدین ترتیب لوگوی ثبت شده قانونی بوده و می‌توان از آن به عنوان برند تجاری محصولات خود استفاده نمود. لازم به ذکر است که تنها در صورت قانونی بودن برند تجاری معتبر بوده و از سوی دیگر تنها برای شخصی که نشان تجاری محصولات خود را به ثبت رسانده باشد، تعریف می‌شود. با تهیه مدارک مورد نیاز و ارائه آنها به اداره ثبت شرکت‌ها می‌توان نشان تجاری خود را قانونی نمود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند از سوی شخص حقیقی عبارتند از؛

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی مرتبط با آخرین تغییرات به عمل آمده در شرکت
  • کپی مجوز فعالیت بازرگانی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند از سوی شخص حقوقی عبارتند از؛

  • مجوز تاسیس شرکت
  • مجوز کسب و کار
  • پروانه ساخت
  • پروانه بهره برداری

ثبت تغییرات شرکت

مقصود از تغییرات شرکت یعنی هر گونه تغییرات مرتبط با تصمیماتی که در عملکرد و زیرساخت‌های شرکت در طی جلسات، زیر نظر هیات مدیره لحاظ می‌شود، است. ثبت تغییرات شرکت مبنی بر تغییر و یا جایگزینی اعضای هیات مدیره صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است که چگونگی تغییرات اعضای هیات مدیره و هرگونه تغییرات عمده‌ای که در اساسنامه و یا قرارداد ذکر شده‌اند بایستی طبق صلاحیت مجمع فوق العاده هیات مدیره انجام شود. به عبارتی جهت ثبت هر گونه تغییرات بایستی در صورتجلسه مورد بررسی واقع شده باشد و علاوه بر آن مورد تایید و امضای هر یک از اعضای شرکت برسد. همچنین بایستی خاطرنشان کنیم که شرکت‌هایی که از طریق مجوز به ثبت رسیده‌اند، بایستی برای هر تغییری که در شرکت لحاظ می شود، از نهاد ها و ارگان های مختلف ذیربط مجوز دریافت دارند و در نهایت صورتجلسه مبتنی بر تغییرات را همراه با اصل مدارک مورد نیاز به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه نمایند.

ثبت برند در شرکت

ثبت شرکت

ثبت شرکت برای شرکت سهامی که مبتنی بر تقسیم سرمایه به صورت سهام است بر دو دسته شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص تقسیم می‌شود. شرکت سهامی خاص حداقل بایستی از سه سهامدار تشکیل شده باشد. در این نوع شرکت سرمایه از سوی موسسین شرکت فراهم شده و مواردی مانند پذیره نویسی و یا مجمع عمومی در آن حائز نمی‌شود. همچنین در شروع تاسیس نیز بایستی ۳۵ درصد از کل سرمایه از سوی سهامداران و یا شرکا در حساب بانک واریز شود. فرایند کاری در شرکت سهامی عام متفاوت بوده و در واقع از سوی شرکت‌های بزرگی اعمال می‌شود که مجوز فروش سهام را در اختیار مردم قرار می‌دهند

ثبت برند در شرکت

شرایط ضروری برای ثبت شرکت سهامی خاص

اول) تعداد شرکا حداقل بایستی ۳ نفر و بالای ۱۸ سال باشند

دوم ) حداقل سرمایه مورد نیاز شرکت بایستی یک میلیون ریال باشد

سوم) در آغاز تاسیس شرکت حداقل ۳۵ درصد از سرمایه بایستی به حساب شرکت در بانک مورد نظر واریز شود

چهارم ) هرگونه سرمایه غیر نقدی بایستی به صورت تفکیک تقویم در اساسنامه و اظهارنامه قید شود

پنجم )‌ سرمایه فقط بایستی از سوی موسسین فراهم و تامین شود

ششم) اعضای هیات مدیره شرکت نیز بایستی از حداقل ۲ نفر که هر یک دارنده سهم هستند، تشکیل شود. علاوه بر آن سهامداران نبایستی سابقه کیفری و یا سوء پیشینه داشته باشند

شرایط ضروری برای ثبت شرکت سهامی عام

یک ) دو نسخه از اظهارنامه

دو ) دو نسخه از اساسنامه

سه ) دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی

چهار ) ارائه آگهی مرتبط با مجمع عمومی موسسین در روزنامه

پنج ) یک نسخه فتوکپی از شناسنامه هر یک از مدیران

شش) ارائه گواهی و گردش حساب بانکی مبتنی بر واریز ۳۵ درصد از سرمایه شرکت

هفت ) ارائه جواز فعالیت بازرگانی

هشت ) ارائه دو برگ از صورتجلسه اعضای هیات مدیره

تامین مهندس

تامین مهندس از جمله موارد حائز اهمیت در شرکت‌های پیمانکاری و شرکت‌های مشاوره‌ای است که بتوانند از طریق آن امتیاز آورند. به عبارتی تامین مهندس رابطه مستقیمی با قراردادهای پر منفعت و سوددهی بالا بر می‌گردد که باعث رتبه بندی شرکت می‌شود. شرکت‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای برای تامین مهندس در سیستم کاری خود به دو مورد سطح تحصیلات و سوابق بیمه توجه نموده و بدین ترتیب قادر به بهره و افزایش سوددهی شرکت خود خواهند بود. برای تامین مهندسی و استخدام نیروی انسانی در این حیطه بایستی یک سری نکات ضروری را در نظر داشت که عبارتند از؛

اول ) فرد بایستی در طی چهار سال اخیر سابقه بیمه تامین اجتماعی برایش لحاظ شده باشد. این بدین معنا است که فرد دارنده سه سال حق بیمه باشد

دوم )‌ ارائه کارت پایان خدمت و یا برگه معافیت

سوم ) تطابق شغل قبلی شخص با مدرک تحصیلی از دیگر موارد حائز اهمیت است که فرد می‌تواند از این طریق امتیاز خود را افزایش دهد

چهارم ) ارائه گواهی اشتغال از سازمان و یا ارگانی که قبلا فرد در آن مشغول به کار بوده است

پنجم ) عدم فعالیت با ارگان های دولتی در طی استخدامی به عنوان تامین مهندس. در صورتی که فرد همزمان کارمند دولت باشد، نمی‌تواند امتیازی در خصوص تامین مهندس برای شرکت مربوطه کسب نماید

ششم ) عدم داشتن سِمت مدیرعامل در دیگر ارگان‌های دولتی و یا خصوصی

علاوه بر شرایط ذکر شده، شرکت‌ها بایستی چهار فرایند را در حیطه تامین مهندس در نظر داشته باشند و در واقع این چهار اصل جزء ضروری‌ترین موارد تامین نیروی انسانی است که عبارتند از؛

  • تامین مهندس بدون رتبه
  • تامین مهندس با رتبه
  • تامین مهندس با سه سال سابقه
  • تامین مهندس با هفت سال سابقه
ارسال نظر