صفر تا صد پیاده سازی تلفن ویپ (VOIP)
رسانه کلیک - در این مقاله کاربردی قصد داریم به بررسی مزایای پیاده سازی تلفن ویپ در سازمانها پرداخته و صفر تا صد اقداماتی که باید برای راهاندازی این سیستم انجام دهید را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

پس اگر شما همه به این فکر هستید که با ایجاد تغییر و به روز رسانی سیستم تلفنی سازمانتان به کسب و کاری که دارید رونق دهید پیشنهاد میکنیم که این مقاله کاریردی و مفید را از دست نداده و با ما همراه باشید.
چرا برای افزایش بهرهوری به پیاده سازی تلفن ویپ نیازمندیم؟
امروزه با گسترش فضای رقابتی بین کسب و کارها، داشتن حتی کوچکترین مزیتهای رقابتی به سازمان شما کمک میکند تا بتوانید مشتریان و مخاطبان بیشتری را نسبت به سایر رقبا جذب کنید. همانطور که میدانید امروزه راهکارها و پلهای ارتباطی بسیار زیادی مانند وبسایت، صفحات مجازی اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و .... وجود دارد که سازمانها از آنها برای برقراری ارتباطات صوتی و متنی با مشتریان سازمانشان استفاده میکنند، اما اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم، هنوز هم خطوط تلفن یک شرکت مهمترین پل ارتباطی آن سازمان با مشتریانش میباشد. در حقیقت شاید بتوان گفت یکی از مهمترین پارامترهایی که باعث هویت بخشیدن به سازمان میشود، خطوط تلفن آن مجموعه میباشد که همین امر نیز باعث میشود تا بسیاری از سازمانها و مدیران کسب و کار برای رشد و توسعه این پل ارتباطی قدرتمند به فکر پیاده سازی تلفن ویپ VOIP بیافتند.
حال با توجه به این مطلب شاید برایتان سوال شده باشد که این سیستم VOIP چیست و چگونه میتوانیم با پیاده سازی تلفن ویپ در سازمان به کسب و کارمان رونق دهیم؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا بهتر است کمی بیشتر با نحوه عملکرد مراکز تلفنی VOIP آشنا شوید. به طور کلی سیستم تلفنی VOIP نسل جدیدتر مراکز تلفنی قدیمی آنالوگ یا سانترالها میباشند که برخلاف این سیستمهای قدیمی که روی بستر آنالوگ یا کابلهای مسی راهاندازی میشدند، سیستم ویپ روی بستر شبکه شرکتها پیادهسازی میشود و همین موضوع نیز باعث میشود تا توسعهدهندگان و برنامهنویسان خبره بتوانند سرویسها و امکانات بسیار جذابی را برای مراکز تلفنی VOIP تعریف کنند. برای این که درک بهتری نسبت به امکانات بسیار جذاب سیستم ویپ پیدا کنید، در ادامه به چند مورد از ویژگیها و سرویسهای حرفهای آن اشاره میکنیم:
- با پیاده سازی تلفن ویپ در سازمان میتوانید به سرویسهای جذابی مانند نظرسنجی تلفنی، سیستم تماس خودکار با مشتریان در صف، سیستم ثبت نوبت مشتریان و ... دسترسی داشته باشید. طبیعتا هنگامی که مشتریان جدید برای اولین بار با سازمان شما تماس میگیرند و متوجه میشوند که شما صرفا برای احترام به نظرات و جلب رضایت آنها چنین سرویسهایی را راهاندازی کردهاید، طبیعتا راحتتر میتوانند به شرکت شما اعتماد کرده و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
- یکی از امکانات جذابی که با پیاده سازی تلفن ویپ به آن دسترسی خواهید داشت سیستم گزارشات حرفهای مرکز تلفن میباشد. به کمک این سیستم میتوانید آمار دقیقی از تماسهای دریافتی، تماسهای ناموفق، مدت زمان مکالمات، کیفیت و تعداد تماسهای پاسخ داده شده و .... به دست آورید که مجموعهی این اطلاعات به شما کمک میکند تا با تصمیمات هوشمندانهی که در جایگاه مدیریت شرکت میگیرید بتوانید بازدهی و بهرهوری مجموعه را بالا ببرید.
- راهکارهای افزایش فروش از جمله امکانات دیگری است که بعد از پیاده سازی تلفن ویپ میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید. به کمک سرویسهایی مانند: ماژول فروش، سیستم تماس خودکار تبلیغاتی، سیستم ارسال پیامک و ... شما میتوانید همواره برای افزایش فروش مجموعهی خود کمپینهای تبلیغاتی مختلفی راهاندازی کرده و میزان فروش خود را به کمک این سیستمهای تلفنی VOIP افزایش دهید.
- و ...
ویژگیهای جذابی که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها بخش کوچکی از امکاناتی است که با پیاده سازی تلفن ویپ در مجموعه میتوانید آنها را به دست آورید. همانطور که میبینید این امکانات میتوانند تاثیر بسیار زیادی در میزان رضایت مشتریان، میزان فروش، میزان بهرهوری و راندمان کار شرکت شما داشته باشد که همین امر باعث میشود تا مدیران و صاحبان بسیاری از کسب و کارهای مختلف به این فکر باشند که با توسعه و به روز رسانی سیستم تلفنی مجموعهی خود، جایگاه بسیار بالاتری را در بازار رقابتی کسب و کارها به دست آورند.
پیاده سازی تلفن VOIP را از کجا شروع کنیم؟
اولین قدم برای پیاده سازی تلفن ویپ در مجموعه، درک درست از نیازهایی است که در کسب و کارتان دارید، اما چون ممکن است تجربه و دانش کافی در زمینه سیستمهای تلفنی VOIP را نداشته باشید بهتر است پیش از هر اقدامی برای دریافت مشاوره تخصصی با شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیاده سازی تلفن ویپ صحبت کنید. کارشناسان حاضر در این شرکتها با توجه به تجربه بالایی که در زمینه مشاروه و راهنمایی مشتریان و صاحبان کسب و کارهای مختلف دارند میتوانند به سادگی تنها با بررسی نکات و مسائل کلیدی موجود در کسب و کار شما، بهترین سناریوی ممکن را به شما پیشنهاد دهند.
به خاطر داشته باشید که برای پیدا کردن بهترین شرکت خدمات VOIP حتما این چند نکته را مد نظر داشته باشید:
- همانطور که گفتیم کارشناسان این مجموعهها بر اساس سابقه و تجربهای که در زمینه مشاوره تخصصی VOIP دارند شما را برای راهاندازی سیستم تلفنی ویپ در سازمانتان راهنمایی میکنند. بنابراین برای این که بهترین خدمات و راهنمایی را دریافت کنید باید سراغ شرکتهایی بروید که سابقهی بالایی در زمینه خدمات تخصصی سیستمهای تلفنی VOIP دارند و پروژههای بسیار زیادی را برای کسب و کارهای مختلف راهاندازی کردهاند. همچنین شما میتوانید برای اطمینان به سابقه و تجربه کافی این شرکتها، از آنها لیست مشتریانشان را نیز درخواست کنید و نظر چند مورد از مشتریان را نیز مورد ارزیابی قرار دهید.
- به خاطر داشته باشید که هیچ ارزانی به علت نیست. سعی نکنید که برای راهاندازی سیستم ویپ سازمانتان به دنبال ارزانترین پیشفاکتور بگردید. قیمت خدماتی که دریافت میکنید باید منطقی باشد یعنی نه به خاطر تجهیزات بیکیفیت قیمت پایین به شما پیشنهاد داده شده باشد و نه به خاطر گرانفروشی قیمت بیش از حد در پیشفاکتور قید شده باشد. بهترین اقدامی که در این زمینه میتوانید انجام دهید این است که تمامی پیشنهادات مالی را با یکدیگر مقایسه کرده و از شرکتها بخواهید که صادقانه دلیل اختلاف قیمت احتمالی را برایتان توضیح دهند.
- خودتان هم برای تحقیق دست به کار شوید. پس از این که پیشنهادات مالی را از شرکتهای مورد نظر دریافت کردید بهتر است اقلام و خدمات پیشنهاد شده را در اینترنت جست و جو کنید و کمی اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید. به هر حال شما قصد دارید سیستم تلفنی یا قلب تپنده سیستم فروش و پشتیبانی سازمانتان را با پیاده سازی تلفن ویپ توسعه دهید، بنابراین لازم است که کمی وقت صرف انتخاب بهترین خدمات و شرکت مجری کنید.
چرا ویپینگ را برای پیاده سازی سیستم تلفنی ویپ انتخاب کنیم؟
شرکت ویپینگ یکی از برترین و اولین شرکتهای میباشد که به صورت تخصصی در زمینه توسعه و پیاده سازی تلفن ویپ فعالیت میکند تا جایی که به لطف خداوند و تلاش کارشناسان خبره توانسته است توسط نرمافزارهای توسعه سیستمهای تلفنی تولید شده توسط کارشناسان و متخصصانی که دارد در جمع شرکتهای دانش بنیان نیز قرار بگیرد.
ما در ویپینگ بر این باوریم که میتوانیم با استفاده از دانش نیروی جوان ایرانی و پشتکار، برترین محصولات و ماژولهای مرکز تلفنی ویپ را تولید کرده و با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت ممکن آن را در اختیار شرکتهای ایرانی قرار دهیم تا آنها نیز بتوانند با بهرهمندی از امکانات جذاب مراکز تلفنی VOIP کسب و کار خود را رونق داده و به اهداف خود دست یابند. برخی از خدمات تخصصی که توسط مجموعه VoiPing به شما عزیزان ارائه میگردد عبارت است از:
- طراحی و مشاوره در اجرا و پیاده سازی تلفن ویپ
- طراحی و مشاوره در راهاندازی زیرساخت مورد نیاز برای سرویسهای شبکه و سیستمهای تلفنی VOIP
- تولید و ارائه ماژولهای نرمافزاری توسعه مراکز تلفنی تحت شبکه یا ویپ
- ارائه دهنده دورههای ویدیویی آموزش راهاندازی و توسعه مراکز تلفنی VOIP
- برگزاری دورههای آموزش تخصصی ویپ به صورت خصوصی و سازمانی
- تامین تجهیزات مورد نیاز شبکه و ویپ با بهترین و رقابتیترین قیمتهای ممکن
- و ...
در صورتی که با توجه به مطالب مطرح شده در این مقاله کاربردی قصد پیاده سازی تلفن VOIP را دارید و میخواهید با دریافت مشاوره تخصصی رایگان تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را نیز به دست آورید، کارشناسان فروش و فنی ما با افتخار آماده ارائه خدمات و مشاوره تخصصی به شما عزیزان میباشند. کافیست با ما تماس حاصل فرمایید. تلفن: 02174327 - 02191007447