کاهش شدید میزان استفاده از پلتفرم اسنپ چت
رسانه کلیک - شنیدهها حاکی از کاهش میزان استفاده از اسنپ چت است و به نظر میرسد افراد تأثیرگذار، دیگر از اسنپ چت استفاده نمیکنند.

آمارهای دو ماه اخیر نشان میدهد که میزان دانلود اسنپ چت ۲۲ درصد کاهش داشته است. طبق تحقیقات جدید بیشتر مردم، بسیاری از اکانت های اجتماعی غیر ضروری خود را بستهاند. این تحقیق نشان میدهد ۳۵ درصد از افراد تأثیر گذار، اکانت توئیتر، ۴۰ درصد یوتیوب و ۴۶ درصد اسنپ چت خود را بستهاند. این آمار نشان میدهد در میان افراد تأثیر گذار، اسنپ چت اولین گزینه برای کنار گذاشتن است.
تنها ۱ درصد از افراد شرکت کننده در این تحقیق اذعان داشتند که اسنپ چت، مهمترین شبکه اجتماعی ۵ سال اخیر بوده است؛ در حالی که ۴۲ درصد دیگر به اینستاگرام رأی داده بودند. از ۱۰ فرد تأثیرگذاری که در این تحقیق حاضر شده بودند تنها ۳ نفر اسنپ چت را تأثیرگذارترین پلتفرم میدانستند این در حالی است که باقی افراد فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و دیگر شبکههای اجتماعی را ترجیح داده بودند.
اخیراً پلتفرم اینستاگرام در بین افراد تأثیرگذار بسیار محبوب شده است، به طوری که حدود ۸۰ درصد از آنها از استوری اینستاگرام به طور موثر استفاده میکنند. بنابر گزارش این افراد، بازدید از بلاگ ها، اینستاگرام و فیسبوک بسیار بیشتر از سایر پلتفرمها است که در نتیجه، میزان کسب درآمد آنها از مطالب منتشر شده در این پلتفرمها بیشتر است.
یوتیوب نیز در این تحقیق شکست خورد به طوری که تنها ۳ نفر از این افراد معتقدند که یوتیوب یکی از تأثیرگذارترین شبکههای اجتماعی است. این تحقیق نشان میدهد که میزان استفاده از اینستاگرام سه برابر بیشتر از فیسبوک است. افراد تأثیرگذار معتقدند که برندها، میتوانند از این پلتفرم برای فروش خود استفاده کنند.
به نظر میرسد اینستاگرام پلتفرمی است که در آینده، بازار مناسبی برای افرا تأثیرگذار است. بنابراین بازاریابان باید از افرادی که به خوبی قوانین این شبکه اجتماعی را میدانند در تبلیغ کارهای خود استفاده کنند.