کرونا به درآمدهای تبلیغاتی توییتر آسیب جدی زد
توییتر پیش بینی کرده بود که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بتواند بین ۸۲۵ تا ۸۸۵ میلیون دلار درآمد کسب کند که بخش عمده آن از تبلیغات باشد اما اکنون پیشبینی میشود این هدفگذاری محقق نخواهد شد.

توییتر پیش بینی کرده بود که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بتواند بین ۸۲۵ تا ۸۸۵ میلیون دلار درآمد کسب کند که بخش عمده آن از تبلیغات باشد اما اکنون پیشبینی میشود این هدفگذاری محقق نخواهد شد.
ند سگال مدیر امور مالی توییتر میگوید: «ویروس کرونا روی درآمدهای تبلیغاتی توییتر در سراسر جهان تأثیر منفی گذاشته و این تأثیر به خصوص در چند هفته اخیر که سرعت شیوع این ویروس افزایش یافته چشمگیرتر بوده است.»
آمار توییتر نشان میدهد مراجعه کاربران به این شبکه اجتماعی به خصوص برای کسب اطلاعات در مورد آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا کاهش نیافته است، اما این مراجعه منجر به کسب درآمد تبلیغاتی توسط توییتر نمیشود. ارزش سهام شرکت توییتر هم در روز گذشته بیش از دو درصد کاهش یافته است.
توییتر تنها شرکت فناوری نیست که نگران کاهش درآمدهای خود است. پیش از این مایکروسافت، پی پال و اپل نیز اعلام کرده بودند که کرونا درآمدهای آنها را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش خواهد داد.