همکاری دیجی کالا و روکولند در راستای تحویل فوری مواد غذایی و محصولات تند مصرف
رسانه کلیک - رویداد اعلام آغاز همکاری دیجی کالا و روکولند دوشنبه به تازگی در مرکز فرهنگی اکو با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف و فعالان شبکههای اجتماعی برگزار شد.

به گزارش کلیک ؛ مدیران دیجیکالا و روکولند در این رویداد به طور رسمی از آغاز همکاری خود برای ایجاد تحولی بزرگ در فروش آنلاین محصولات سوپرمارکتی خبر دادند.
در ابتدای برنامه سعید محمدی، یکی از موسسان و مدیران عامل دیجیکالا توضیح داد که محصولات FMCG چه هستند و چرا دیجیکالا تصمیم گرفت که این محصولات را هم به بقیه گروههای کالایی خود، اضافه کند. محصولات FMCG که به فارسی به آنها محصولات تند مصرف گفته می شود، به سه دسته تقسیم میشوند: اول مواد غذایی تازه، دوم مواد غذایی خشک و سوم مواد غیر خوراکی که وجه مشترک همهشان این است که قابلیت نگهداری طولانی ندارند و باید به سرعت مصرف شوند.
به گفته آقای محمدی دیجیکالا مدتها بود که برای توسعه در این بخش به دنبال یک شریک تجاری میگشت.
وی با تاکید بر اینکه کمکم باید فرهنگ خرید اینترنتی محصولات FMCG را ترویج بدهیم، اضافه کرد: در ابتدای کار دیجیکالا حتی فرهنگ خرید اینترنتی محصولات دیجیتالی هم که مناسب خرید اینترنتی هستند، وجود نداشت و به تدریج مردم به این الگوی خرید عادت کردند. در حوزه FMCG هم نیاز به این فرهنگ خرید هستیم. به همین منظور ترکیب مناسب و منطقی روکولند و دیجیکالا بنظرمان میتواند گام بزرگی باشد. اولی با پشتوانه فرهنگ پخش محصولات FMCG آمده و دومی با پشتوانه فرهنگ تجارت الکترونیک آمده درنتیجه کنار هم قرار گرفتن آنها میتواند معنادار و موفق باشد تا از عهده این کار پرچالش بربیایند.
محمدی عنوان کرد: روکولند در نظرسنجیها و مصاحبههایی که با مشتریان انجام دادیم برند محبوبی است و در مقایسه با سایر تجارتهای آنلاین این حوزه تجربه خوبی برای مشتریانش به ارمغان آورده است.» محمدی اضافه کرد که این قرار است یک مشارکت بلندمدت برای ساختن گروه FMCG در دیجیکالا با توافق روکولند باشد نه اینکه بخواهند یک تجارت را از بین ببرند.
در ادامه این مراسم، یحیی شفیعی موسس روکولند درباره دلایل موفقیت این فروشگاه اینترنتی در حوزه FMCG گفت: روکولند محصول کار جوانانی است که آن را به نتیجه رساندند و در حال حاضر هنوز شبیه نهالی در یک گلدان است. ما سالها در کار صنعت پخش کار کردیم و میدانم که FMCG چه دامنه وسیعی دارد. ما ناآگاهانه به این کار وارد نشدیم اما امروز میخواهیم این نهال را تحویل یک باغ گل بدهیم که این کار را به سرانجام برسانید.
محمدی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نحوه همکاری دیجی کالا و روکولند گفت: مدل همکاری، تبادل سهام است. جنس همکاری دیجی کالا و روکولند خرید کامل سهام جهت کشتن یک برند نیست. این یک توافق است برای سهیم بودن دو شریک در آیندهی کسبوکار FMGC.
برداران محمدی همچنین درباره زمان یونیکورن یا میلیارد دلاری شدن کسبوکارشان تصریح کرد: فعلاً دوست نداریم در مورد ارزشگذاری چیزی بگوییم. ارزش چیزی است که سرمایهگذار بابتش پول بدهد. بنابراین حرف ما سند نیست و ترجیح میدهیم نگوییم تا عملاً به تایید برسد. برنامه ورود به بورس را هم داریم اما در مورد زمانش نمیتوانیم اظهار نظر کنیم.