دست در دست هم برای شکست کرونا
رسانه کلیک - شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی را برای شرکتها در سراسر جهان رقم زده است. در این بین هر شرکت بنا به مدل کسبوکار و حوزه کاری خود اقدامات متفاوتی را برای مقابله با این ویروس در نظر گرفتهاند.

در این میان شرکت ارتباطات سیار ایران بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای دارای زیرساخت ارتباطی کشور در راه شکست ویروس کرونا اقدامات زیادی انجام داده است که در ادامه میخوانید:
ایجاد شرایط دورکاری برای پرسنل
با شروع شیوع ویروس کرونا در شهرهای کشور، شرکت ارتباطات سیار ایران جز اولین برندهای بزرگ بود که بهمنظور لزوم رعایت نکات ایمنی و همچنین برای جلوگیری از رکود تجاری، شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه های یکپارچه الکترونیکی را برای پرسنل خود فراهم آورد.
اختصاص ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه به مناسبت روز پدر
با فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی(ع)و روز پدر، همراه اول بهعنوان یکی از شرکتهای زیرمجموعه ارتباطات سیار ایران که با هدف حراست از سلامت مشترکان در روزهای شیوع کرونا و اهمیت در خانه ماندن، ۳۰ دقیقه مکالمه رایگان درون شبکه برای تمامی مشترکان ارائه کرد.
مجموع حجم ۳۰ دقیقهای این بسته، برای مکالمات با دو شماره دلخواه در نظر گرفته شد که مشتریان میتوانند آن را برای مکالمه با یک یا دو شماره استفاده کنند؛ البته محدودیتی در استفاده این بسته لحاظ نشده و متقاضی میتواند حجم مذکور را در چندین تماس جداگانه مصرف کند.
کمک ٣٠ میلیارد ریال در ساخت و تجهیز بیمارستان سیار
اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای انجام مسؤوليت اجتماعی خود با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت کرد.
این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمت در بحران ها و بلایای طبیعی مورد بهره برداری قرار میگیرد.
همچنین به گفته شرکت ارتباطات سیار فراهم ساختن زيرساختهای فنی به منظور حداكثرسازی دوركاری كاركنان با شرط عدم اختلال در سرويس، استقبال از همكاران با مواد ضدعفونی كننده دست، تدوين دستورالعمل ويژه كاركنان و اماكن شركت برای مقابله با شيوع كرونا، آموزش كاركنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظير رستوران، خدمات، آبدارخانه ها، حراست، درمانگاه، تاسيسات، تامين اقلام بهداشتی و پيشگيرانه مانند ماسک n95 و دستکش یکبار مصرف یا لاتکس، تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره نگاری، تهیه محتوای آموزشی جهت اطلاع رسانی از طریق کانال های ارتباطی شرکت، لغو سرویس سرو غذا در رستوران، لغو ماموريت های غيرضروری، برگزاری جلسات به صورت غيرحضوری، نصب مایع ضدعفونی کننده در تمامی طبقات و کنار درهای ورود و خروج، گندزدایی و ضد عفونی روزانه و هفتگی تمامی سطوح و اماكن در ساختمانها و تب سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به تمامی ساختمان ها و همچنین ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک از جمله اقدامات همراه اول برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است.
کاهش بیش از ۶۰درصدی تعرفه ترافیک سامانههای آموزش مجازی دانشگاهها با اینترنت همراه اول
با گسترش ویروس کرونا در راستای مسؤولیت اجتماعی و حفظ سلامت دانشجویان، همراه اول به عنوان اپراتور پیشرو در ارائه خدمات نوین و به منظور کمک به آموزش غیرحضوری، تعرفه دسترسی به سامانه های آموزش مجازی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.
بنا به اعلام همراه اول، دانشگاه های متقاضی استفاده از این طرح می توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی همراه با تخفیف خواهد بود.
دانشجویان نیز میتوانند وضعیت تعرفه استفاده از ترافیک سامانههای آموزش مجازی را از درگاه های اطلاع رسانی دانشگاه متبوع خود پرس و جو کنند.
ارتقای ۲۰ درصدی ظرفیت شبکه همراه اول
با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرحهای دورکاری در کشور، همراه اول تصمیم گرفت تا تمامی برنامههای توسعهای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشت را ظرف یکی دو هفته انجام داده و ظرفیت شبکه خدمت رسانی خود را تا ٢٠ درصد ارتقا دهد.
مرتضی طاهریبخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره شرایط اخیری که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم زده و تأثیری که بر شبکههای ارتباطی داشته است، گفت: «طبیعتا با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانهای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاههایی که ظرفیتش را داشتند طرحهایی نظیر دورکاری را جهت تشویق در خانه ماندن برای پرسنل خود کلید زدند که در نهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.»
او ادامه میدهد: «در این مدت زمان یکی دو هفته اخیر و بر سر توسعه ظرفیتهای شبکه از جمله لینکهای سمت اینترنت، کر (Core) شبکه و سایتهای رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویسها نشوند.»
طاهریبخش گفت: «اکنون وضعیت به گونهای است که حتی بستر فنی بسیار آمادهای برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاهها و مؤسسات آموزشی داریم و شبکه نیز به صورت مداوم در حالت مانیتورینگ است تا خللی در بحث خدمترسانی به مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود.»
طاهریبخش با بیان اینکه نگاهمان به همراه اول به عنوان یک اپراتور ملی است که باید در مواقع ضروری و بحران در کنار مردم باشد، میگوید: «این موضوع به ارزش سازمان تبدیل شده و از این جهت، در تمامی مواقع خود را مکلف به خدمترسانی میدانیم؛ مصداق این ادعا در توسعههای هدفمند چهار پنج سال اخیر است که زیرساخت قدرتمندی را برای اولین اپراتور ارتباطی کشور به ارمغان آورده و در حال سرویسدهی در پهنه کل کشور به تمامی مردم ایران زمین است.»