نخستین مسابقه تولید محصولات ابری بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد
رسانه کلیک -مسابقه ابربازی که برای تولید محصولات حوزهی ابری است، با توجه به وضعیت کنونی، بهجای برگزاری حضوری، بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد.

مسابقه ابربازی که برای تولید محصولات حوزه ابری است، با توجه به وضعیت کنونی، بهجای برگزاری حضوری، بهشکل آنلاین برگزار خواهد شد. دریافت جوایز نقدی و سرمایهگذاری روی تیمهای برگزیده، حمایتهای مالی و عرضهی محصول به بازار از نتایج این مسابقه خواهد بود.
یزدان یزدیزاده؛ معمار اکوسیستم ابری آروان، درباره این مسابقه میگوید: «ابربازی رویدادی مسابقهمحور با هدف تولید و توسعه محصولات ابری است که در آن با تشکیل تیمهای کاری از بین داوطلبان برگزیده، با کمک دورههای آموزشی و راهنمایی مشاوران اکوسیستم فناوری کشور، قرار است براساس MVP خواسته شده و با در اختیار داشتن زیرساخت ابر آروان، همچنین بهرهمندی از تسهیلات فنی شرکای اجرایی مسابقه، محصولات متنوع ابری تولید شوند. این محصولات بیشتر بهشکل SaaS و BPaaS خواهند بود.»
شرکتکنندگان در مسابقه ابربازی متخصصان حوزههای برنامهنویسی، مارکتنیگ، طراحی و توسعه کسبوکار هستند .
به گفته معمار اکوسیستم ابری آروان روند برگزاری این مسابقه آنلاین به قرار زیر است:
- ارزیابی ثبت نامکنندگان با شرکت در چالش آنلاین؛ متخصصان کسبوکاری در تاریخ ۱۹ اردیبهشت و متخصصان فنی، در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در قالب یک چالش آنلاین ارزیابی خواهند شد.
- تیمسازی و انتخاب ایده؛ با توجه به نتیجه چالش، متخصصان برگزیده از تاریخ ۶ تا ۱۳ خرداد وارد پلتفرم آنلاین تیمسازی خواهند شد و با انتخاب ایده مورد علاقهشان اعضای تیمشان را انتخاب خواهند کرد.
- تولید MVP ؛ تیمهای تشکیل شده، بهمدت سه ماه از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۲۰ شهریور فرصت دارند با در اختیار داشتن منابع زیرساختی از ابر آروان و پادیوم، در کنار آموزشها و راهنمایی مشاوران، روی ایده مورد نظرشان کار کنند. در پایان این بخش، خروجی ایده هر تیم، با توجه به ویژگیهای MVP هر محصول ارایه خواهد شد.
- ارزیابی پروژهها؛ از تاریخ ۱۵ تا ۳۰ شهریور، تیم داوری، تمامی پروژهها را مطابق شاخصهای استاندارد و از پیش تعریف شده، بررسی خواهند کرد.
- اعلام نتایج و اهدای جوایز؛ جوایز این مسابقه در تاریخ ۳ مهر اهدا خواهد شد. سه تیم برتر این مسابقه در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی و ۱۰ تیم برتر، از حمایتهای مالی حامیان رویداد برخوردار میشوند.
یزدیزاده به ابعاد و پیچیدگی برگزاری چنین مسابقهای و اهمیت خروجی این مسابقه به تولید محصولات ابری کاربردی که جای آنها در بازار ایران خالی است، اشاره کرد و از حامیان اجرایی این مسابقه نام برد: «مجموعه شناسا در نقش شتابدهنده و سرمایهگذار روی تیمهای منتخب حضور دارد، تیمهای رهنما کالج، کویرا و تسکولو همراهان اجرایی ما در برگزاری این رویداد خواهند بود. همچنین بانک پاسارگاد، فناپ و دانشگاه خاتم حامی مالی این مسابقه هستند.»
براساس اطلاعات ثبت نامی این رویداد، تاکنون بیش از هزار و پاتصد داوطلب برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کردهاند.