رانندگان اوبر و لیفت باید به عنوان کارمند شرکت در نظر گرفته شوند
رسانه کلیک - دو شرکت تاکسییاب آنلاین اوبر و لیفت حاضر نیستند رانندگان خود را به عنوان کارمند قبول کنند. این مسئله باعث شده تا رانندگان آنها نتوانند به بسیاری از حقوق قانونی خود بر مبنای قوانین داخلی آمریکا دسترسی داشته باشند.

از همین رو دادستانهای محلی در لس آنجلس، سن دیه گو و سان فرانسیسکو، اوبر و لیفت را مورد پیگرد قضائی قرار دادهاند تا آنها مجبور شوند رانندگان خود را به عنوان کارمند و نه صرفا پیمانکار طبقه بندی کنند. در صورت محکومیت این دو شرکت در دادگاه، جریمه ای چند صد میلیون دلاری در انتظار آنها خواهد بود.
در نظر گرفته شدن رانندگان اوبر و لیفت به عنوان پیمانکار باعث شده تا آنها نتوانند از بسیاری از مزایای شغلی کارمندان بعد از شیوع ویروس کرونا در آمریکا استفاده کنند. از جمله این مزایا میتوان به پرداخت حقوق بیکاری، پرداخت حقوق در زمان بستری به علت بیماری، پرداخت اضافه کار و نیز دریافت بیمه بیکاری اشاره کرد.
به دنبال فشارهای شدید به اوبر و لیفت، این دو شرکت وعده دادند که به رانندگان خود که به علت شیوع ویروس کرونا و اعمال سیاستهای قرنطینه دچار ضرر و زیان شدهاند، غرامت مالی پرداخت کنند اما این سیاست گذاری به معنای پرداخت هزینههای درمانی یا برخی هزینههای دیگر پرداختی به کارمندان نخواهد بود.