سفر مارکت؛ مارکت پلیسی برای تمام آژانسهای گردشگری
رسانه کلیک - ظهر روز چهارشنبه سفر مارکت در دورهمی 3 ساعته با اصحاب رسانه؛ رسانه ها را در جریان زیر و بم فعالیت خود گذاشت.

سفرمارکت زیرمجموعه و برندی از شرکت ایرسا است؛ ایرسا با رویکردی نوین در بازار گردشگری ایران در سال ۱۳۹۱ شکل گرفت. هماکنون ایرسا به عنوان تنها شریک تجاری شرکت بین المللی iati در بازار ایران جهت ارائه خدمات سفر در حوزه B2B و به صورت کاملا آنلاین به آژانسهای هواپیمایی سراسر ایران است.
شعار سفر مارکت این است که به گوگل احتیاجی ندارد، چراکه خود موتور جستجوی سفر دارد.
میثم کیهانی، مدیر دیجیتال مارکتینک سفر مارکت در معرفی سفر مارکت گفت: «در ایران حدود دو هزار و سیصد آژانس مسافرتی و هواپیمایی وجود دارد که دارای بند الف یا ب هستند. در این میان ۱۹۰۰ آژانس از خدمات و سرویسهای ایرسا استفاده میکنند.»
کیهانی معتقد است با رشد اینترنت در کشور در صنعت گردشگری انحصارطلبی بهوجود آمد و در توضیح بیشتر تاکید کرد: «برخی آژانسهای مسافرتی و هواپیمایی که با صنعت و دانش دیجیتال آشنایی نداشتند، افت شدیدی کردند. انحصارطلبی باعث شد بازار بدون رقابت باشد. بالطبع اولین کسی که از بازار بدون رقیب ضرر میکند، مشتری است.»
او با عنوان این موضوع که در بازار گردشگری انحصار طلبی باعث میشود تا مسافر و اکثریت آژانس های مسافرتی ضرر میکنند، افزود: «تصمیم گرفتیم مارکت پلیس سفرمارکت را در حوزه گردشگری راهاندازی کنیم.»
کیهانی اضافه کرد: «سفر مارکت، مارکتپلیس است و به آژانسهای مسافرتی و شرکتهای گردشگری فضایی را اختصاص میدهد که محصولات و خدماتشان را ارائه کنند و تمامی آژانسهایی که مجوزهای لازم را داشته باشند میتوانند بعد از بررسی توسط واحد کنترل کیفیت سفرمارکت خدمات گردشگری خود را در سایت سفرمارکت بفروشند.»
مدیر دیجیتال مارکتینگ مقایسه سفر مارکت با آژانسهای فروش بلیت را بیمعنی دانست و گفت: «سفرمارکت امکان مقایسه همه قیمتها را به مشتری میدهد.»
او در رابطه با فعالیت سفر مارکت گفت: «سفرمارکت در کمتر از ۶ ماه موفق به همکاری با ۸۹ آژانس گردشگری شده است.»
کیهانی رویکرد اصلی مارکتسفر را اینگونه توضیح داد: «همه آژانسها باید برنده باشند، قابلیت جستجو در پلتفرم، اتلاف وقت اتفاق نمیافتد، اطمینان از کیفیت خدمات، ارائه همه خدمات مربوط به سفر (ویزا، بلیت اتوبوس، قطار و بیمه)، ارائه ارزانترین بلیت هواپیمایی داخلی و خارجی همه و همه در سفر مارکت در اختبار کاربر قرار گرفته میشود.»
او در انتها تصریح کرد: «در سفرمارکت تبلیغی صورت نمیگیرد و فقط میخواهد حس خوب را منتقل کند.»