اسامی ۵ بازیکن کرونایی استقلال | پاسخی که استقلال به ابهامات پیکان داد

نماینده باشگاه استقلال از ابتلای ۱۷ بازیکن این تیم به کرونا گفت. دلیلی که باعث لغو بازی امروز پیکان و استقلال شد. اما حالا تنها اسامی ۵ بازیکن کرونایی استقلال مشخص شده است.

اسامی ۵ بازیکن کرونایی استقلال | پاسخی که استقلال به ابهامات پیکان داد

اعلام اسامی ۵ بازیکن کرونایی استقلال

اسامی ۵ بازیکن کرونایی استقلال، با پیگیری خبرنگار ایسنا، مشخص شده است. بر این اساس تست کرونای این بازیکنان مثبت بوده است:

  • وین یامگا
  • مهدی مهدی‌پور
  • امیرحسین حسین‌زاده
  • سیاوش یزدانی
  • روزبه چشمی

دیروز (دوشنبه ۲۷ دی) باشگاه استقلال اعلام کرد که نتیجه تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان و اعضای کادر تیم فوتبال استقلال مثبت شده است. به همین دلیل نشست خبری فرهاد مجیدی پیش از بازی با پیکان برگزار نشد. سپس با تایید سازمان لیگ، بازی امروز استقلال و پیکان در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی نیز لغو شد.

دیشب سعید فتاحی، نماینده باشگاه استقلال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که ۱۷ بازیکن استقلال و یکی از اعضای کادر فنی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

اما اسامی این ۱۷ بازیکن را مشخص نکردند و به نظر می‌رسد سازمان لیگ معتقد است اسامی متبلایان محرمانه است و نباید منتشر شود.

اعتراض مدیر پیکان به لغو بازی استقلال به دلیل کرونا و پاسخ استقلال

«سعید دقیقی» مدیر تیم فوتبال پیکان که بازی تیمش با استقلال در حالی که کاملا آماده بودند به تعویق افتاده است، به این اتفاق اعتراض کرد و خواستار رفع ابهام شد.

سعید دقیقی گفت: «از صبح روز دوشنبه اخبار ضد و نقیضی درباره تعداد کرونایی های باشگاه استقلال در رسانه‌ها مطرح شده است. آمار مبتلایان و فوتی های کرونا به صورت روزانه و شفاف از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و فکر می‌کنم خیلی هم خوب است که سازمان لیگ و مرکز پزشکی ایفمارک با انتشار نام افراد مبتلا به کرونا در استقلال و شفاف سازی در این خصوص افکار عمومی را هم با خود همراه کنند. الان گفته‌اند که 17 نفر از بازیکنان و یک نفر از اعضای کادرفنی این تیم مبتلا هستند. 18 نفر مبتلا از یک تیم فوتبال نسبت به تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور آمار زیادی است و تقاضای ما شفاف‌سازی است.»

در پاسخ به این اعتراض، «محمد نوری‌فر» معاون ارتباطات باشگاه استقلال گفت:

«سرپرست محترم پیکان طوری صحبت می‌کنند که انگار ما به عنوان تیم صدرنشین لیگ برتر از رویارویی با تیمی که چند هفته قبل مقابل آن پیروز شدیم، واهمه داشتیم. اتفاقا استقلال تا ظهر دیروز در تلاش بود که این بازی لغو نشود، اما تست‌های کرونا چنین اجازه‌ای را به ما نداد. اعضای تیم استقلال ناراحتند که چرا این بازی برگزار نشد، چون استقلال روی نوار موفقیت قرار دارد و قابل پیش‌بینی بود که در مسابقه جام حذفی هم موفق باشیم. اما افسوس که کرونا اجازه نداد. بنابراین واقعا جای تعجب دارد که سرپرست تیم پیکان با کدام منطق به این نتیجه رسیده و بهتر است که کمی واقع‌بین باشند. باید منصفانه صحبت کنیم و بدون تردید هر دو تیم استقلال و پیکان که مسابقه امروزشان لغو شده، از نظر برنامه‌ریزی دچار زیان شدند، اما باشگاه استقلال تابع قوانین موجود بوده و امکان برگزاری این مسابقه را نداشته است.»

باید اشاره کرد که در فوتبال دنیا و تیم‌های حرفه‌ای و مطرح، اسامی بازیکنان مبتلا به کرونا به طور شفاف اعلام می‌شوند. آیا استقلال اسامی دیگر بازیکنان مبتلا به کرونا را محرمانه نگه می‌دارد یا در این باره شفاف‌سازی می‌کند؟

منابع: ایسنا، ایلنا، ورزش سه

ارسال نظر