بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ معرفی شدند

فیفا به رسم هرساله خود برترین‌های سال فوتبال را اعلام کرد. در مراسم The Best تیم منتخب سال نیز معرفی می‌شود. در مراسم بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱، مهدی طارمی شانس برنده شدن جایزه برترین گل سال را داشت.

بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ معرفی شدند

بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ معرفی شدند

فدراسیون جهانی فوتبال هرسال مراسم برترین‌ها با نام The Best را برگزار می‌کند. در این مراسم برترین‌های سال در شاخه برترین بازیکن، مربی، گل و تیم منتخب در دو بخش آقایان و بانوان انتخاب و جایزه سال را دریافت می‌کنند.

برگزیدگان سال بر اساس رأی کارشناسان فوتبال، مربیان و کاپیتان‌ تیم‌های ملی و مردم انتخاب می‌شوند. بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ نیز امسال به صورت مجازی برگزار شد. دلیل مجازی بودن مراسم The Best شروع پاندمی سویه امیکرون ویروس کرونا بود.

در این مراسم رابرت لواندوفسکی به عنوان برترین بازیکن سال ۲۰۲۱ انتخاب شد. ستاره تیم بایرن مونیخ در رقابت با لیونل مسی و محمد صلاح به این جایزه مهم رسید. گفتنی است، لواندوفسکی برای دومین سال متوالی برنده جایزه بهترین بازیکن جهان می‌شود.

بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ رابرت لواندوفسکی بهترین بازیکن جهان سال ۲۰۲۱

برخی از کارشناسان معتقدند دلیل انتخاب لواندوفسکی در The Best، کاهش فشارهای ناشی از مراسم توپ طلا ۲۰۲۱ بوده است. در مراسم توپ طلای امسال لیونل مسی برای هفتمین بار این جایزه را دریافت کرد. در حالی که تعداد زیادی از کارشناسان فوتبال باور داشتند که مسی مستحق این جایزه نبود.

یکی از نکات حائز اهمیت بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱، حضور مهدی طارمی در بخش برترین گل سال بود. اما جایزه پوشکاش به اریک لاملا، بازیکن تیم تاتنهام رسید و گل طارمی در رده دوم قرار گرفت. جالب است بدانید، ستاره تیم ملی ایران با اختلاف یک امتیاز در این رتبه قرار گرفت. برندگان مراسم The Best 2021 به شرح ذیل است:

  • جایزه ویژه فیفا: کریستین سینکلر مهاجم تیم ملی بانوان کانادا به دلیل شکستن رکورد گلزنی ملی تاریخ با ۱۸۸ گل ملی
  • برترین دروازه‌بان سال: ادوارد مندی - چلسی
  • جایزه پوشکاش: اریک لاملا - تاتنهام
  • برترین مربی سال: توماس توخل - چلسی
  • جایزه بازی جوانمردانه: تیم ملی، کادر فنی و پزشکی تیم ملی دانمارک در یورو ۲۰۲۰
  • جایزه هواداران فیفا: هواداران تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند به دلیل تشویق و روحیه دادن به کریستین اریکسن که در یورو ۲۰۲۰ دچار سکته قلبی شد
  • بهترین بازیکن زن: آلکسیا پوتیاس - بارسلونا
  • بهترین بازیکن مرد: رابرت لواندوفسکی - بایرن مونیخ
  • دومین جایزه ویژه فیفا: کریستیانو رونالدو به دلیل شکستن رکورد گل‌های ملی و عبور از علی دایی با ۱۱۵ گل
بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ تیم منتخب سال ۲۰۲۱ فیفا

پس از اهدای جوایز بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱، تیم منتخب امسال نیز معرفی شد. یکی از نکات عجیب این ترکیب، عدم حضور محمد صلاح در تیم منتخب است. این اتفاق در حالی رخ داده است که ستاره مصری لیورپول جزو سه نامزد اصلی بهترین بازیکن جهان قرار داشت.

نظر شما درباره انتخاب بهترین های سال فیفا ۲۰۲۱ چیست؟ آیا برگزیدگان مستحق این جوایز بودند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر