تحریم ورزشی روسیه توسط کنفدراسیون های ورزشی

با شروع جنگ روسیه و اوکراین، شرایط منطقه دچار بحرانی جدی شد. به طوری که کنفدراسیون‌های ورزشی این اتفاق را به شدت محکوم کردند. حالا چه رشته‌هایی اقدام به تحریم ورزشی روسیه کرده‌اند؟

تحریم ورزشی روسیه توسط کنفدراسیون های ورزشی

تحریم ورزشی روسیه توسط کنفدراسیون‌های ورزشی

حمله روسیه به اوکراین و تنش کشورها باعث شده که منطقه شرق اروپا وضعیتی بحرانی را تجربه کند. اقدام تجاوزکارانه روسیه باعث شد کشورهای مختلف این اتفاق را محکوم کنند. کنفدراسیون‌های ورزشی نیز اقدام به تحریم ورزشی روسیه کردند.

ورزش‌های مختلفی مثل فوتبال، والیبال، اسکی و فرمول یک با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه میزبانی مسابقات ورزشی را از روسیه پس گرفتند. شرایطی طوری پیش رفته است که برخی از ورزش‌ها نیز اجازه حضور روسیه در مسابقات را منع کرده‌اند.

تحریم ورزشی روسیه سلب میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از روسیه

تحریم ورزشی روسیه در فوتبال

اولین نهاد ورزشی که به جنگ روسیه و اوکراین واکنش نشان داد، یوفا بود. این کنفدراسیون میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا را از روس‌ها پس گرفت. پیش از این قرار بود مسابقه نهایی این رقابت‌ها در شهر سنت پترزبورگ برگزار شود.

با اعلام رسمی یوفا، فینال لیگ قهرمانان امسال در استادیوم استادی فرانس شهر سنت دنیس انجام خواهد شد. همچنین، این کنفدراسیون اعلام کرد تیم‌های باشگاهی روسی و اوکراینی باید در زمینی به غیر از کشورهای خود مسابقات فوتبال را انجام دهند.

گفتنی است، تیم لهستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم روسیه مسابقه دارد. به دلیل جنگ روس‌ها با اوکراین، لهستان اعلام کرد که مقابل تیم ملی روسیه بازی نخواهد کرد.

در ادامه تحریم ورزشی روسیه، فیفا هم تیم ملی روسیه را از جام جهانی ۲۰۲۲ محروم کرد. بنابراین، تیم ملی لهستان به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی صعود می‌کند. تیم باشگاهی اسپارتاک مسکو نیز از رقابت‌های لیگ اروپا کنار گذاشته شد. به همین منظور، تیم لایپزیش راهی مرحله بعدی این رقابت‌ها صعود کرد.

تحریم ورزشی روسیه تحریم میزبانی لیگ ملت‌های والیبال

والیبال و سلب میزبانی لیگ ملت‌ها

لیگ ملت‌های والیبال بزودی شروع خواهد شد. کنفدراسیون جهانی والیبال به دلیل بحران اوکراین، میزبانی لیگ ملت‌های والیبال را از روسیه گرفت. طبق اعلام FIVB روس‌ها باید در کشور دیگری از رقبای خود پذیرایی کند.

تیم ملی روسیه جزو قدرت‌های والیبال شناخته می‌شود. این موضوع می‌تواند تأثیری منفی در روند تیمی روس‌ها بگذارد.

تحریم ورزشی روسیه لغو مسابقات فرمول یک سوچی

لغو رقابت‌های فرمول یک در روسیه

پیست سوچی یکی از مهم‌ترین پیست‌های فرمول یک محسوب می‌شود. به طوری که سالانه مسابقات ماشین‌سواری در سوچی برگزار می‌شود. به دلیل ممانعت برخی ورزشکاران برای شرکت در روسیه، مسابقات فرمول یک در روسیه به حالت تعلیق در آمد.

کمیته FIA با مشاهده شرایط بحرانی منطقه، به صورت رسمی رقابت‌های فرمول یک سوچی را لغو کرد. این کمیته در حال برنامه‌ریزی است که پیست دیگری را جایگزین پیست سوچی کند.

تحریم ورزشی روسیه تحریم رشته‌های ورزشی علیه روس‌ها

دیگر ورز‌ش‌های تحریمی علیه روسیه

تحریم ورزشی روسیه برای این کشور گران تمام شده است. فدراسیون جهانی تنیس تمامی بازی‌ها به میزبانی روسیه را لغو کرد. رقابت‌های اروپایی ورزش کرلینگ نیز به تعویق افتاد و در زمان دیگری خارج از روسیه برگزار خواهد شد.

فدراسیون جهانی شطرنج نیز برگزاری مسابقات شطرنج را در کشورهای روسیه و بلاروس ممنوع اعلام کرده است. تیم‌های روسی و بلاروسی می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. اما اجازه نمایش پرچم و پخش سرود ملی این کشورها منع شده است.

مسابقات اسکی، بدمینتون، بسکتبال، دو و میدانی، قایقرانی و بیاتلون یا ورزش دوگانه نیز ورزش روسیه را تحریم کردند. این مسابقات در تاریخ دیگری در یک کشور دیگر ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما درباره تحریم ورزشی روسیه چیست؟ آیا تصمیمات علیه روس‌ها صحیح است؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر