توپ جام جهانی ۲۰۲۲ رسما رونمایی شد

فیفا با همکاری آدیداس به صورت رسمی از توپ جام جهانی ۲۰۲۲ رونمایی کرد. این توپ الرحله نام دارد که به عنوان سریع‌ترین توپ این جام شناخته می‌شود.

توپ جام جهانی ۲۰۲۲ رسما رونمایی شد

به گزارش رسانه کلیک و به نقل از ورزش سه، جام جهانی 2022 قرار است پاییز امسال با حضور 32 تیم از سراسر جهان در کشور قطر برگزار شود.
شرکت آدیداس به صورت رسمی از چهاردهمین توپی که به صورت اختصاصی برای این تورنمنت طراحی کرده رونمایی کرد.
این شرکت ادعا می‌کند که توپ جام جهانی ۲۰۲۲ که نام آن را «الرحله» گذاشته سریع‌ترین توپی است که در تاریخ مسابقات جام جهانی مورد استفاده قرار گرفته و به طور خاص برای دیدارهایی که سرعت بسیار بالایی دارند طراحی شده است.
الرحله در زبان عربی به معنای سفر است و گفته می‌شود که برای طراحی این توپ از معماری خاص، قایق‌های نمادین و پرچم ملی کشور قطر الهام گرفته شده است.توپ جام جهانی ۲۰۲۲

بر اساس ادعای شرکت آدیداس، حرکت توپ جام جهانی ۲۰۲۲ در هوا از تمامی توپ‌های جام‌های جهانی قبلی سریع‌تر است و بیشترین سطح دقت و اطمینان را در زمین بازی فراهم می‌کند.
خانم فرانسیسکا لوفلمان، طراح ارشد در دپارتمان گرافیک فوتبالی و سخت افزاری آدیداس، درباره این توپ گفت:« فوتبال روز به روز سریع‌تر می‌شود و سرعت آن بیش از پیش بالا می‌رود. دقت و ثبات در حرکت توپ تبدیل به موضوعی شده که از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. طراحی جدید به این توپ اجازه می‌دهد که سرعتش را در حین حرکت در هوا حفظ کند.»
توپ جام جهانی ۲۰۲۲ با استفاده از جوهرها و چسب‌های بر پایه آب ساخته شده که اولین بار است در ساخت توپ جام جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
فروش این توپ در سایت رسمی آدیداس قرار است از تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شود و یک درصد از سود فروش آن به جنبش Common Goal اهدا خواهد شد.

ارسال نظر