سردار آزمون و بحران اوکراین | دردسر مهاجم ایرانی تا چه حد جدی است؟

سردار آزمون، ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان حدود یک ماه پیش رسما به بایرلورکوزن پیوست. اما آیا بحران اوکراین مهاجم ایرانی را به دردسر می‌اندازد؟

سردار آزمون و بحران اوکراین | دردسر مهاجم ایرانی تا چه حد جدی است؟

سردار آزمون و بحران اوکراین

تنش بین دو کشور روسیه و اوکراین ممکن است برای سردار آزمون ، مهاجم ایرانی بایرلورکوزن دردسر ایجاد کند.

به نقل از سایت elespanol، از جمله تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه قطع دسترسی این کشور به سوئیفت (نظام بانکی) است و همین امر فوتبال اروپا را در بخش نقل و انتقالات تحت تاثیر قرار می‌دهد.

در فصل نقل و انتقالات زمستانی بازیکنانی به باشگاه‌های روسی پیوستند یا از این باشگاه‌ها به سایر کشور‌ها منتقل شدند، در این میان مبالغ بعضی از قرارداد‌ها تمام و کمال پرداخت نشد و به بعد یا پایان فصل موکول شد. یکی از این نقل و انتقالات پیوستن سردار آزمون از زنیت سن پترزبورگ به بایرلورکوزن آلمان است.

با توجه به بسته شدن سوئیفت برای روسیه تکلیف چنین قرارداد‌هایی نامشخص است. در شرایط طبیعی باشگاهی که مبلغ قرارداد را طبق برنامه و در موعد مقرر دریافت نکرده باشد، این مشکل را به فیفا گزارش می‌دهد. دولت بریتانیا از باشگاه هایش خواسته این تعهد را رعایت نکنند.

از طرف دیگر برخی از بازیکنان خواستار فسخ خود با تیم‌های روسی هستند و در همین رابطه پیشنهاد شده است که پنجره نقل و انتقالات اضطراری برای چنین بازیکنانی در نظر گرفته شود تا پس از فسخ قرارداد متضرر نشوند و بتوانند فوتبال حرفه‌ای خود را در تیم دیگری ادامه دهند. حتی تیم‌های روسی هم خواهان باز شدن چنین پنجره‌ای هستند تا کمبود بازیکن خود را جبران کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر