فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا معرفی شد

یوفا رسما اعلام کرد از فصل ۲۵-۲۰۲۴ با فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها با تعداد ۳۶ تیم انجام می‌شود. با این حساب تعداد ۱۰۰ بازی به لیگ قهرمانان اروپا اضافه خواهد شد.

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا معرفی شد

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا معرفی شد

یوفا در حال تغییراتی در فرمت رقابت‌های لیگ قهرمانان بود. این کنفدراسیون مدت‌ها خبر از تحقیقات روی سیستم این لیگ معتبر اروپایی بوده است. حالا یوفا رسما فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را معرفی کرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تیم‌های حاضر در چمپیونزلیگ از ۳۲ به ۳۶ تیم افزایش پیدا می‌کند. تیم‌ها در قالب ۴ گروه ۹ تیمی تقسیم می‌شوند. همچنین، تمامی مسابقات در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشبه برگزار خواهند شد.

گفتنی است، تیم‌ها در فاز اول رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا ۱۰ مسابقه انجام خواهند داد. در واقع برای هر تیم ۵ بازی خانگی و ۵ بازی بیرون از خانه برگزار می‌شود. این مسابقات به شکل رفت و برگشت نخواهد بود.

فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا فرمت جدید چمپیونزلیگ از فصل ۲۵-۲۰۲۴ انجام می‌شود

۸ تیم نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به صورت مستقیم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد. تیم‌های رده نهم تا بیست و چهارم لیگ گروهی نیز راهی مرحله پلی‌آف می‌شوند. این تیم‌ها با انجام دو بازی به مرحله ۱۶ تیم نهایی چمپیونزلیگ راه پیدا می‌کنند.

با این تفاسیر، تعداد ۱۰۰ بازی به رقابت‌های چمپیونزلیگ اضافه می‌شود. یوفا در نظر دارد فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا را از فصل ۲۵-۲۰۲۴ اجرا کند. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که یوفا برای جلوگیری از شکل گرفتن سوپرلیگ اروپا، اقدام به ارائه فرمت جدید چمپیونزلیگ کرده است.

نظر شما درباره فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا چیست؟ آیا این فرمت کیفیت مسابقات را بالا می‌برد؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر