لغو روادید ایران و قطر در جام‌ جهانی ۲۰۲۲

مدیرکل توسعه گردشگری خارجی ایران از لغو روادید ایران و قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد. این اتفاق مشوق خوبی برای حضور گردشگران خارجی از قطر در ایران خواهد بود.

لغو روادید ایران و قطر در جام‌ جهانی ۲۰۲۲

لغو روادید ایران و قطر در جام‌ جهانی ۲۰۲۲

به گزارش رسانه کلیک به نقل از ایسنا، مدیرکل توسعه گردشگری خارجی از موافقت وزارت خارجه با لغو ویزای ایران از مبدأ کشور قطر همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد.

لیلا اژدری درباره این موضوع بیان کرد: «اعتبار این موافقت‌نامه به مدت دو ماه و محدود به دوران برگزاری جام جهانی قطر است. طبق آنچه وزارت امور خارجه نیز پذیرفته و با آن موافقت کرده است، ویزای ایران برای اتباع خارجی که از مبدأ قطر متقاضی سفر به ایران هستند، در صورت ثبت درخواست، لغو خواهد شد.»

او همچنین با اشاره به سفر وزیر راه قطر به جزیره کیش و مذاکرات معاون گردشگری درباره همکاری ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار کرد: «یکی از شروط سفر به قطر، خرید بلیت بازی‌ها، شناسه هواداری و سه روز اقامت در این کشور تعیین شده است. قطر برای اسکان تماشاچیان جام جهانی قرار است شاتل‌هایی را برپا کند که از کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری در این زمینه دعوت کرده است. این شاتل‌ها پرتابل و قابل جابه‌جایی هستند و کشورهایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند در پایان می‌توانند این شاتل‌ها را به کشور خود انتقال دهند.»

اژدری در ادامه افزود: «با این وجود، ایران برای اسکان و پذیرش بخشی از تماشاچیان جام جهانی اعلام آمادگی کرد و معاون گردشگری نیز در مذاکره با مقامات قطر آن را پیگیری خواهد کرد. جزئیات بیشتر درباره نوع همکاری‌ها و مذاکرات بین دو کشور تا روز سه‌شنبه مشخص خواهد شد.»

وزارت خارجه درباره سازوکار اولیه صدور رایگان روادید ایران در دوران جام جهانی قطر نیز توضیح داده است: «اتباع کشورهایی که تیم‌های فوتبال آن‌ها به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کرده‌اند، می‌توانند درخواست روادید رایگان برای یک‌ یا دو بار ورود و بیش از آن با مدت اعتبار دو ماه و اقامت ۲۰ روزه از طریق ثبت درخواست ارائه کنند.»

ارسال نظر