فیفا در حال بررسی برگزاری مسابقات جام‌‌ جهانی با ۱۰ دقیقه وقت اضافه

فیفا قصد دارد میزان زمان بازی موثر در مسابقات را در آستانه جام‌ جهانی ۲۰۲۲ افزایش دهد. برآوردهای فعلی حاکی از آن است که مسابقات جام جهانی می‌تواند حداقل ۱۰ دقیقه وقت اضافه داشته باشد تا این مشکل حل شود.

فیفا در حال بررسی برگزاری مسابقات جام‌‌ جهانی با ۱۰ دقیقه وقت اضافه

به گزارش رسانه کلیک به نقل از تسنیم، فیفا تمایل دارد تا قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، قوانین جدیدی را در مورد زمان بازی موثر معرفی کند. زمان بازی موثر در سال‌های اخیر به یک موضوع داغ تبدیل شده است.

بسیاری از اهالی فوتبال شکایت دارند که در برخی از بازی‌ها، حتی به سختی ۶۰ دقیقه بازی مفید انجام می‌شود. مرکز بین‌المللی مطالعات ورزشی (CIES) در مطالعه‌ اخیر خود نشان داد که توپ به طور متوسط در لیگ قهرمانان اروپا فقط در ۶۰.۲ درصد از زمان بازی فعال است.

روزنامه ایتالیایی کوریره دلو اسپورت در این زمینه گزارش داد فیفا قصد دارد میزان زمان بازی موثر در مسابقات را در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر افزایش دهد. اما ابتدا باید از اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) به‌ عنوان تنها نهاد قانون‌گذار در فوتبال، چراغ سبز دریافت کند.

برآوردهای فعلی حاکی از آن است که مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند حداقل ۱۰ دقیقه وقت اضافه داشته باشد تا این مشکل حل شود. همچنین تایید این پیشنهاد به طور مستقیم از سوی جانی اینفانتینو رئیس فیفا اعلام شده است.

ارسال نظر