ممنوعیت رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان | چرا و چگونه؟

وزارت ورزش در نامه‌ای به ادارات کل ورزش استان‌ها، فعالیت بانوان در رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی و پرورش‌اندام را ممنوع اعلام کرد.

ممنوعیت رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان | چرا و چگونه؟

در پی این نامه، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز، در نامه‌ای به رییس هیات بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی را اعم از برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری ممنوع اعلام کرد.

رشته‌های زیرمجموعه بدنسازی بانوان که مجوز داشتند

از سال 1392 تا کنون زنان در همه رشته‌های آموزشی در فدراسیون بدنسازی فعالیت کرده‌اند و وزارت ورزش نیز مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های «پاورلیفتینگ»، «فیتنس» و «مچ‌اندازی» را صادر کرده است.

رشته «مچ اندازی» از سال 95 و رشته «پاورلیفتینگ» از سال 99 با اعلام مسئولان وقت فدراسیون بدنسازی در بخش بانوان هم مجوز فعالیت گرفته‌اند.

در مردادماه امسال، تیم ملی مچ‌اندازی بانوان، با مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش، به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شد و با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز مقام سوم قاره آسیا را کسب کرد.

قهرمانی مچ اندازی بانوان در آسیا

از طرفی فدراسیون بدنسازی در اسفندماه سال جاری، میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در بخش بانوان شده است.

علت ممنوعیت رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان

«نداشتن مجوز کتبی» علتی است که وزارت ورزش برای این ممنوعیت اعلام کرده که با توجه به توضیحات بالا، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در نامه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به رییس هیات بدنسازی استان می‌خوانیم: «نظر به اینکه مجوز کتبی در خصوص فعالیت بانوان فدراسیون پرورش اندام در رشته‌های تحت پوشش صادر نگردیده است، لذا هر گونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است.»

نامه ممنوعیت رشته‌های بدنسازی و پرورش اندام برای بانوان

حال باید دید سرنوشت بانوان ورزشکار در فدراسیون بدنسازی چه خواهد شد؟

ارسال نظر