هاکی روی یخ بانوان رشته ورزشی تازه وارد در ایران

مدت کوتاهی است که ورزش هاکی روی یخ وارد ایران شده است. یک رشته ورزشی نوپا که مورد استقبال بانوان قرار گرفته است. این علاقه موجب درخشش تیم هاکی روی یخ بانوان در مسابقات برون‌مرزی شده است.

هاکی روی یخ بانوان رشته ورزشی تازه وارد در ایران

هاکی روی یخ بانوان رشته ورزشی تازه وارد در ایران

هاکی روی یخ رشته نوپایی در ورزش ایران محسوب می‌شود. حدود یکسال و نیم پیش بود که تیم هاکی روی یخ بانوان فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. این اتفاق در زمان افتتاح پیست یخ در تهران رخ داد. به طوری که بانوان ایران از این ورزش استقبال کردند.

لازم به ذکر است، پیست یخ در سالن هاکی ایران مال واقع شده است. یک زمین یخی استاندارد که باعث شده تیم منسجم هاکی روی یخ بانوان تشکیل شود. عمده ورزشکاران خانم این رشته تازه وارد، کسانی هستند که تجربه ورزش اسکیت چرخ‌دار و این‌لاین هاکی را داشته‌اند.

تیم بانوان هاکی روی یخ به صورت تیمی و انفرادی به مدت یکسال در حال تمرین کردن بوده است. آنها قصد داشتند در مسابقات برون‌مرزی شرکت کنند. جوانانی مستعد و پرانرژی که تلاش‌هایشان مثمر ثمر واقع شد.

هاکی روی یخ بانوان تیم ملی هاکی روی یخ بانوان

انگیزه بالای جوانان علاقه‌مند به هاکی منجر به عضویت ایران در فدراسیون جهانی هاکی شد. این اتفاق شروع ماجراجویی‌های ورزشکاران این رشته ورزشی بود. جالب است بدانید، ایران فدراسیون هاکی ندارد و فقط یک انجمن زیرمجموعه در فدراسیون اسکیت در حال فعالیت است.

درخشش تیم هاکی روی یخ بانوان

تیم هاکی روی یخ بانوان برای اولین بار عازم تورنمنت آزاد امارات شد. این تیم جوان و پرانگیزه شگفتی‌ساز این رقابت‌ها شد و نظر بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی را به خود جلب کرد. جالب است بدانید، تیم هاکی روی یخ بانوان توانست در این تورنمنت به مقام نایب قهرمانی برسد.

هدف تیم هاکی روی یخ کسب آمادگی و تجربه برای حضور در مسابقات جهانی قرقیزستان و مسابقات آسیایی سال آینده بوده است. با این حال، آنها توانستند درخشش خوبی در تورنمنت آزاد امارات داشته باشند. به طوری که امیدهای فراوانی به اردوی تیم هاکی روی یخ بانوان ایجاده شده است.

اتفاقی مهم و جذاب که هیچکس انتظار اینچنین عملکرد خیره‌کننده‌ای از بانوان این سرزمین نداشت. این افتخار بزرگ در حالی رخ داد که تیم بانوان ایران بدون هیچ حمایتی به این مهم دست پیدا کرده است. بر اساس صحبت‌های بازیکنان تیم، آنها با هزینه‌های شخصی اقدام به خرید تجهیزات ورزشی هاکی کرده‌اند.

هاکی روی یخ بانوان تیم بانوان هاکی روی یخ نایب قهرمان تورنمنت آزاد امارات شد

اغلب لوازم ورزشی هاکی روی یخ گران هستند. تأمین آنها دشواری‌های زیادی داشته تا بتوان از این لوازم استفاده کرد. جالب است بدانید، بیشتر ورزشکاران هاکی بانوان از قشر متوسط جامعه هستند که از زندگی خود زده‌اند تا بتوانند ورزش مورد علاقه خود را انجام دهند.

کمبود امکانات ورزشی و تعداد کم پیست‌ استاندارد اسکی در دیگر شهرستان‌ها از جمله مشکلات اصلی ورزش هاکی روی یخ است. با این حال، تیم بانوان هاکی روی یخ عزم خود را جزم کرده‌ است تا بتواند افتخارات زیادی را برای این سرزمین بیافریند.

امیدواریم که وزارت ورزش و مسئولین ورزشی کشور حمایت‌های لازم را نسبت به هاکی روی یخ انجام دهند. بدون شک با حمایت و پشتوانه بهتر، تیم هاکی روی یخ بانوان ایران می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی برسد. بانوان ایرانی مستحق بهترین‌ها هستند و باید شرایط مطلوبی برای آنها فراهم شود.

نظر شما درباره تیم هاکی روی یخ بانوان چیست؟ آیا شما به این ورزش علاقه دارید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: نکات مهم حین ورزش در باشگاه بدنسازی بانوان

ارسال نظر