حسین وفایی قهرمان اسنوکر سرعتی 2022 شد | تاریخ‌ساز اسنوکر ایران

حسین وفایی ساعاتی پیش با شکست دادن مارک ویلیامز در مسابقات اسنوکر شوت اوت ٢٠٢٢ ، اولین ایرانی شد که در رنکینگ اسنوکر به قهرمانی رسیده است.

حسین وفایی قهرمان اسنوکر سرعتی 2022 شد | تاریخ‌ساز اسنوکر ایران

حسین وفایی قهرمان اسنوکر سرعتی 2022 در تاریخ ایران جاودانه شد

وفایی پیش از این سه بار به مرحله نیمه نهایی مسابقات رنکینگ رسیده بود، اما این بار او با پیروزی مقابل مارک ویلیامز، به قهرمان تاریخ‌ساز اسنوکر برای ایرانیان تبدیل شد و بالاترین بریک مسابقات شوت اوت را نیز ثبت كرد.

این بازیکن ۲۷ ساله جام پیروزی خود را همزمان با روز مادر در ایران، به مادربزرگ مرحومش تقدیم کرد.

در مسابقات رنکینگ‌دار شوت‌اوت که در واقع اسنوکر سرعتی است، هر فریم حداكثر ۱۰ دقیقه است و در پنج دقیقه اول بازی، هر بازیكن براى هر ضربه ۱۵ ثانیه و در پنج دقیقه دوم براى هر ضربه ۱۰ ثانیه فرصت دارد.

حسین وفایی قهرمان اسنوکر سرعتی 2022

حتما ببینید: ضربه باورنکردنی حسین وفایی | یکی از بهترین ضربات تاریخ اسنوکر توسط یک ایرانی

حسین وفایی متولد ۱۳۷۳ آبادان، پیش از این در سال ۱۳۹۰ در رقابت‌های اسنوکر آماتوری جهان به قهرمانی رسیده بود. سپس در مسابقات اوپن چین 2017 که یک تورمنت معتبر اسنوکر است به نیمه نهایی رسید اما با نتیجه ۱ بر ۶ از مارک ویلیامز شکست خورد و از دور رقابت‌های نیمه نهایی خارج شد.

دو سال بعد در سال 2019 در این مسابقات توانست مرد شماره یک اسنوکر جهان یعنی «مارک سلبی» را با نتیجه ۴ بر ۳ شکست دهد و به ۴ نفر برتر این مسابقات راه یابد. اما در دور نیمه نهایی با شکست مقابل «نیل رابرتس» قهرمان استرالیایی، باز هم به فینال نرسید.

وفایی در سال 2021 نیز توانست در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی انگلستان دوباره مارک سلبی را با نتیجه 6 بر 2 شکست دهد. اما حالا حسین وفایی بزرگترین افتخار خود (تا کنون) را با رسیدن به مقام قهرمانی اسنوکر شوت اوت ٢٠٢٢ به دست آورده و اولین ایرانى تاریخ اسنوكر لقب گرفته است. می‌توان گفت اسنوکر در ایران با این چهره جوان، بهتر شناخته شده است.

بیشتر بدانید: معرفی بهترین بازی های بیلیارد اندروید و iOS + لینک دانلود

ارسال نظر