هوندا از ماشین الکتریکی خارق العاده و موتور هوشمند خود پرده برداشت

شرکت هوندا نیز همانند سایر شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت خودرو و موتورسیکلت معرفی کرد.

به گزارش کلیک، تولیدکنندگان خودرو همیشه دوست دارند خود را به عنوان پیشتاز در این صنعت معرفی کنند. در این میان به نظر می رسد شرکت هوندا اولین کمپانی بزرگی باشد که یک خودروی مفهومی برای به اشتراک گذاری مسیر معرفی می کند. NeuV که در روز پنج شنبه در نمایشگاه CES معرفی شد مخفف New Electric Urban Vehicle یا همان خودروی الکتریکی شهری جدید است. NeuV که noo-vee تلفظ می شود با این دید وارد میدان شده است تا اثبات کند که توانایی خودروهای برقی خودران می تواند فراتر از آن چیزی باشد که سایرین تصور می کنند.

hpnda

هوندا می گوید این خودرو که دو صندلی در آن قرار داده شده است می تواند به شکلی برنامه ریزی شود که در زمانی که راننده از آن استفاده نمی کند، مسافران را سوار یا پیاده کند یا باقیمانده انرژی را به شبکه برگرداند.

Mike Tsay، طراح اصلی و مدیر بخش تحقیق و توسعه هوندا در آمریکا طی بیانیه ای اعلام کرد: ما Neuv را طراحی کردیم تا در زمان هایی که مالک خودرو به آن نیاز ندارد بتواند ایجاد درآمدزایی کند و بدین ترتیب ارزش بیشتری برای مالک خودرو داشته باشد. هوندا هم چنین از این خودروی مفهومی برای نشان دادن برخی از ویژگی های تعاملی و سرویس ها استفاده کرد. Neuv از یک “موتور احساسی” و یک دستیار شخصی خودکار استفاده می کند. این دستیار خودکار فعالیت ها و الگوهای رفتاری راننده را با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، که توسط SoftBank طراحی شده است، زیر نظر می گیرد و پس از تجزیه و تحلیل این فعالیت ها  پیشنهاداتی را در قالب گوش دادن به نوع خاصی از موسیقی و نکات روزانه به راننده یادآور می شود. اطلاعات لازم نیز از طریق یک صفحه نمایش لمسی در اختیار راننده گذاشته می شود. علاوه بر این، یک اسکیت برد الکتریکی در جعبه خاصی در Neuv قرار داده شده است تا چنانچه در بین مسیر شارژ خودرو به پایان رسید. راننده بتواند با استفاده از این اسکیت برد مسافت باقیمانده را طی کند.

honda

هوندا در مسیر پیوستن به تغییر و تحولات صنعت خودروسازی است. هم اکنون تولیدکنندگان خودرو در حال صرف هزینه برای تحقیق و توسعه بیشتر هستند تا بتوانند بر روی این موصوع تمرکز کنند که یک خودرو چه قابلیت ها و ویژگی های بیشتری می تواند در اختیار راننده و مسافران قرار دهد. هوندا نیز با همکاری Visa نمونه اولیه ای از پرداخت پول پارکینگ یا سوخت گیری مجدد را طراحی کرد که این پرداخت ها می توانند از درون ماشین انجام گیرند. هم چنین این شرکت ژاپنی همکاری خود را با شرکت انیمیشن سازی DreamWorks آغاز کرده است. این همکاری به منظور ایجاد واقعیت مجازی برای بخشی از استودیو توسعه دهندگان هوندا و برنامه های نورآوری Xcelerator هوندا صورت گرفته است. تمام این کارها به عنوان بخشی از استراتژی ارتباط خودروها با یکدیگر در جاده به منظور حل مشکل ترافیک و رضایت بیشتر مشتریانشان است. هوندا که نام بزرگی در دنیای موتورسیکلت است هم چنین از موتورسیکلتی رونمایی کرد که تعادل خود را به طور خودکار حفظ می کند. این موتورسیکلت از روبات شناسی به منظور حفظ تعادل خود استفاده می کند تا مطمئن شود که در همه حال موتورسیکلت ایستاده و تعادل خود را حفظ می کند. هوندا نام این فناوری را Ride Assist گذاشته است. این قابلیت به منظور کاهش تصادفات در نظر گرفته شده است.

honda

جالب آن که هوندا در مهندسی این موتورسیکلت خارق العاده از تکنولوژی مرسوم ژیروسکوپ استفاده نکرده و روش اسرار آمیز جدیدی را به کار بسته است که هنوز جزییات فنی آن روشن نیست، اما BMW نیز چندی پیش در موتور سیکلت مفهومی خود شمایی از تعادل هوشمند را به نمایش گذاشته بود.

هوندا نیز همانند هیوندای، تویوتا، فورد، آئودی و BMW از نمایشگاه CES 2017 برای نمایش آخرین استراتژی های خود در زمینه صنعت خودروسازی پیش از نمایشگاه بین المللی خودرو در آمریکای شمالی استفاده کرد. جدا از تمام این مسائل وسیله نقلیه ای که قرار باشد به شما بگوید که چه بکنید و چه نکنید بیشتر شبیه به یک رئیس می ماند تا یک دوست. بنابراین بهتر است که “موتور احساسی” خودروی هوندا کمی مهربان تر باشد یا در نام آن تجدید نظر شود.

honda



بدون دیدگاه