شیفر

نسل جدید کامیون های هیدروژنی نیکولا

اوایل سال جاری، شرکت نیکولا موتور برنامه های خوش بینانه خود را برای عرضه یک موتور نیمه الکتریکی هیبریدی به بازار مشخص کرد.

به گزارش کلیک، این موتور قرار بود ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت تمام برقی داشته و دارای مجموعه ای قابل توجه از باتری های ۳۲۰ کیلوواتی و توربین گسترده اختصاصی باشد. اما امروز اخباری منتشر شد که این جزئیات را به طرز چشمگیری تغییر داد. بر اساس اخبار منتشر شده حالا قرار است این موتور به جای قدرت برقی از یک انتقال دهنده با سلول سوختی هیدروژنی بهره ببرد.

این انتقال دهنده جدید قدرت، که قرار است در درون کامیون های آمریکایی و کانادایی مورد استفاده قرار گیرد، یک سلول سوختی هیدروژنی برقی تمام اختصاصی خواهد بود. نیکولا می گوید که کامیون ها می توانند با یک بار سوخت گیری و استفاده از هیدروژن بیش از ۱۲۰۰ مایل (۱۹۳۱ کیلومتر)  را طی کنند که واقعا مسافت چشمگیری است.

علاوه بر این هیدروژن سوخت پاکی است و به ما این اجازه را می دهد که الگوهای سوخت رسانی موجود را حفظ کنیم. قابل توجه ترین نکته، به ویژه برای رانندگان کامیونی که انتظار می رود از وسیع ترین و طولانی ترین جاده های شمال امریکا گذر کنند، فقدان زیر ساخت است. ایستگاه های سوخت و بنزین در هر گوشه از خیابان ها وجود دارند و وسایل نقلیه الکتریکی نیز می توانند بر روی هر پلاگین دیواری با توجه به زمان و مکان خود شارژ شوند، اما این وسایل به مشکلات جدی روبه رو خواهند بود. یافتن ایستگاه های هیدروژنی واقعا کار سختی است و ساختن آن ها هم کار ساده ای نیست. لازم است که همه مخازن تحت فشار باشند و برای سوخت گیری هم به نازل های خاص نیاز است.

نیکولا برای دور زدن این مسائل قصد دارد تا روند سوختگیری هیدروژن را خود در دست بگیرد. این شرکت قصد دارد هیدروژن مورد نیاز خود را از طریق مزارع خورشیدی که در اختیار دارد تولید کند و در اختیار کامیون ها قرار دهد. این شرکت می گوید که هر مزرعه بیش از ۱۰۰ مگاوات انرژی تولید می کند، و از الکترولیز برای تولید هیدروژن از آب بهره می برد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.