وسایل خانگی سامسونگ تا ۳ سال دیگر هوشمند می شوند

رسانه کلیک – سامسونگ اعلام کرده است که قصد دارد تمام لوازم خانگی خود را تا سال ۲۰۲۰ مجهز به ویژگی‌های هوشمند کند که شامل تعداد بیشتری از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ویژگی‌های مبتنی بر فناوری‌های تشخیص صدا می‌شوند.

این غول فناوری کره‌ای اعلام کرده است که در آینده ارتباط بین وسایل خانگی هوشمند خود را وارد مرحله جدیدی می‌کند و تجربه کار با این وسایل را بهبود می‌بخشد تا کاربران در هنگام کار باآن‌ها، بیشتر از ویژگی‌های هوشمند بهره‌مند شوند.

سامسونگ اعلام کرده است که فناوری‌های جدید مرتبط با لوازم خانگی هوشمند را در سه حیطه اصلی اجرا خواهد کرد که شامل فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و تشخیص صدا، پلتفرم‌های ایجاد کننده ارتباط و سیستم رایانش ابری برای ایجاد، مدیریت و به‌کار‌گیری خدمات ابری می‌شود.

این شرکت در حال گسترش فناوری تشخیص صدا برای یخچال Family Hub خود است که بر پایه هوش مصنوعی ایجاد شده است و این امکان را برای کاربران فراهم می‌‌کند که دستور تهیه مواد غذایی را از این یخچال هوشمند دریافت کنند و خواروبار مورد نیاز خود را نیز از طریق آن سفارش دهند و روزی خواهد رسید که این یخچال با سینک شدن با وسایل دیگر، آن‌‌ها را نیز کنترل می‌کند.

سامسونگ اذعان کرده است که در آینده ربات‌هایی خواهد ساخت که همانند جاروبرقی عمل می‌کنند و افراد می‌توانند با استفاده از فرمان‌های صوتی به آن‌ها فرمان دهد. همچنین کاربران می‌توانند ماشین ظرفشویی خود را از طریق یخچال روشن کنند.

پلتفرم جدید سامسونگ که Samsung Connect نام دارد، امکان کنترل وسایل خانگی هوشمند این شرکت از طریق یک اپلیکیشن را فراهم می‌کند و برای ایجاد ارتباط بین تمام دستگاه‌های متصل به سیستم ابری نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در ضمن این شرکت در‌حال‌حاضر یک روتر وای‌فای تحت‌عنوان Connect home در آمریکا عرضه کرده است که می‌تواند برای کنترل ۱۳۰ دستگاهی که با دستگاه‌های کنترل‌کننده ساخت شرکت SmartThings (افراد می‌توانند با استفاده از گوشی‌های هوشمند به این دستگاه‌های کنترل‌کننده فرمان دهند) کنترل می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین سامسونگ در آینده یک سرویس تشخیص لحظه‌ای ایجاد خواهد کردند که کاربران روتر وای‌‌فای Connect home می‌توانند با ارتقا دادن آن، از این سرویس بهره‌مند شوند. این سرویس تشخیص‌دهنده می‌تواند خدمات پس از فروش سامسونگ را متحول کنند؛ زیرا در‌حال‌حاضر کاربران وسایل خانگی سامسونگ باید در صورت خراب شدن دستگاه‌های خود با مراکز خدمات پس از فروش این شرکت تماس بگیرند؛ اما ارتقای روتر Connect home این امکان را فراهم می‌کند که گزارش‌های تحلیلی به گوشی فرد ارسال شوند و این گزارش‌ها به همراه پیشنهادات کاربران از طریق یک اپلیکیشن موبایل برای مراکز خدمات پس از فروش سامسونگ ارسال شوند و کاربر دیگر نیازی به تماس گرفتن با این مراکز نداشته باشند.

طبق گفته سامسونگ، دستیار مجازی اختصاصی این شرکت یعنی Bixby که در‌حال‌حاضر در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس به‌ کار گرفته شده است، در آینده در سایر وسایل هوشمند سامسونگ نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دستیار مجازی Bixby می‌تواند برای اجرای پلتفرم Samsung Connect و کنترل وسایل خانگی هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد و یخچال Family Hub هم می‌تواند به‌عنوان پلتفرم  کنترل‌کننده وسایل هوشمند موجود در آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

سامسونگ درحال‌حاضر در حال همکاری با برخی از اعضای گروه صنعتی Open Connectivity Foundation یا OCF مانند گوگل و آمازون است که برای ایجاد ارتباط بین وسایل هوشمند خود از استاندارد OCF 1.0 استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر وسایل هوشمند خانگی سامسونگ که در کره جنوبی عرضه می‌شوند، می‌توانند از طریق دستیار مجازی Alexa به یکدیگر متصل شوند و ربات طراحی شده این شرکت برای تمیز‌کاری نیز می‌تواند با بلندگوی هوشمند Google Home ارتباط برقرار کند. همچنین امکان کنترل این وسایل توسط بلندگوی هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت SK Telecom و دستگاه گیرنده دیجیتالی Giga Genie که بر پایه هوش مصنوعی طراخی شده و محصول شرکت KT است، نیز کنترل شوند.



بدون دیدگاه