از سیم کارت هایی که به نام شماست، همین الان مطلع شوید

رسانه کلیک – اگر می‌ خواهید بدانید چه تعداد سیم‌کارت به نام شما ثبت شده یا از سایر سرویس‌ های مخابراتی که با کد ملی شما ثبت شده مطلع شوید، می‌ توانید با استفاده از سامانه‌ ای که رگولاتوری راه‌ اندازی کرده به این کار اقدام کنید، تا از سوء استفاده‌ های احتمالی جلوگیری شود.

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا؛ طرح ساماندهی سیم‌کارت ها برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی، با راه‌ اندازی سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین همراه شد. بدین ترتیب کاربران با مراجعه به این سامانه می‌ توانند از تعداد خطوطی که به نام آن‌ هاست آگاه شده و نسبت به غیرفعال کردن خطوطی که از آن‌ ها استفاده نمی‌ کنند، اقدام کنند.

طرح ساماندهی سیم‌کارت‌ های بی‌ نام و نشان از نیمه سال ۱۳۹۳ با اجرای  فاز اول آغاز شد که دریافت کد ملی و اطلاعات هویتی مالکان سیم‌کارت‌ ها از طریق سامانه اپراتورها صورت گرفت. پس از آن، سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن همراه به نام اشخاص برروی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهر ۱۳۹۴ راه‌ اندازی شد.

بدین ترتیب تمامی مشترکان می‌ توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند. همچنین کاربران می‌ توانند علاوه بر استفاده از سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌ های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند (سامانه استعلام پیامکی تعداد خط‌های ثبت شده به نام مشترک).

در این سامانه شما می‌ توانید تعداد تمامی سرویس‌ های مخابراتی که به نام شما ثبت شده را استعلام کنید. نتیجه این استعلام به خط تلفن همراه اعلام‌ شده توسط شما پیامک می‌ شود. بنابراین حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیم کارت با کد ملی (شناسه هویتی) شما ثبت شده باشد. در فاز اول طرح، تعداد سیم‌ کارت‌ های شما در اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌ شود و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌ های مخابراتی نظیر ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس و غیره نیز برای شما ارسال خواهد شد.

در صورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌ شده در سامانه، نتایج از طریق پیامک با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد. عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت ممکن است به دلایل مختلفی باشد که برای حل مشکل باید به اپراتورهای مربوطه مراجعه کنید.

علت وجود مغایرت چیست؟

اگر در روز قبل از استفاده از سامانه، از طریق وب‌ سایت یا پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ از سامانه استعلام گرفته باشید، پاسخی برای شما ارسال نخواهد شد. در صورتی برخی از سرویس‌ های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده باشد و یا اطلاعات هویتی برای برخی از سرویس‌ های در اختیارتان فاقد شناسه هویتی بوده یا شناسه هویتی ثبت‌ شده صحیح نباشد، نیز می‌ تواند علت بروز مغایرت باشد.

اگر همه یا برخی از سرویس‌ های خود را بدون رعایت «ضوابط و مقررات تغییر نام» به دیگران واگذار کرده باشید و یا تعدادی سرویس به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده است نیز می‌ تواند به بروز مغایرت منجر شود.

با توجه به اینکه هر خط یا سرویس ارتباطی دیگری که به نام مشترک باشد، مسئولیت و عواقب ناشی از سوء استفاده از آن را برای کاربر به همراه دارد و همچنین مسئولیت هرگونه سوء استفاده از تجهیزات و امتیازات مخابراتی واگذار شده خارج از ضوابط قانونی، با مالک قانونی آن‌ هاست، برای جلوگیری از سوء استفاده‌ های احتمالی، طرح احراز هویت سیم‌ کارت‌ های تلفن همراه برای اینکه دیگر در ایران سیم‌کارت بدون هویتی وجود نداشته باشد، دنبال شد.

این خدمات فقط به افراد حقیقی داده می‌ شود که حداقل یک سیم‌ کارت در یکی از اپراتورهای چهارگانه داشته باشند. بدین ترتیب مشترکین تلفن همراه باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند. پس از ثبت اطلاعات، پیامکی برای آن‌ ها ارسال می‌ شود که در آن تعداد سیم‌کارت‌ های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه درج شده است.

هر مشترک در هر دوره ۱۰ روزه فقط یک‌ بار می‌ تواند از این سامانه تعداد خطوط خود را استعلام کند. همچنین در صورتی که از آخرین استعلام بیش از ۱۰ روز گذشته ولی موفق به استعلام نشده باشید، می‌ توان موضوع را با مدیریت سامانه در میان گذاشت. با وارد کردن اطلاعات اولیه، کد رهگیری به شما داده خواهد و پس از آن پیامکی با محتوای تعداد سیم‌ کارت‌ ها در هر اپراتور برایتان ارسال خواهد شد.

مشترکان تلفن همراه در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در تعداد خطوط ثبت‌ شده به نام خودشان می‌ توانند برای جلوگیری هر نوع سوء استفاده احتمالی، شخصا به دفاتر خدمات مشترکین اپراتورها مراجعه کنند و با ارائه کارت ملی از تمامی خطوط به نام خود که ممکن است بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شده باشد، آگاه شده و برای قطع هر یک از سیم‌ کارت‌ ها اقدام کنند.

50 نظرات
  1. سیده مریم حسینی می گوید

    چند سیم کارت به نامم هست؟؟؟

  2. رضا می گوید

    شماره همراه ثابت

    1. علی بایرامی می گوید

      با سلام چند تا سیم کارت بنام من است

    2. سعید می گوید

      ممنون مرسی۴تا سیم کارت به نام من هست درصورتی که من یک سیم کارت دارم

  3. Sahar Erfaniyan می گوید

    میخوام بدونم چند تا سیم کارت ایرانسل به نام من هست

  4. سیامک می گوید

    می خوام بدونم چند عدد ایرانسل و چند عدد همراه اول به نامم هست

    1. ابراهیم دنیایی می گوید

      چی بنیویسم

      1. فرهاد راهنمایی زاده می گوید

        شماره سیم کارت هایی که به اسم خودم هست

  5. نعمت رامشینی می گوید

    تعدا سیم کارتهایی که به نامم هست

  6. فرشید صالحی می گوید

    سیم کارت های ثبت نام شده

  7. روح الله اسلامی می گوید

    استعلام سیم کارت

  8. محمد می گوید

    انتظار

  9. حسین بیرانوند می گوید

    چندتا خط همراه اول به اسمم هست لطفا

  10. عبدالکریم می گوید

    سیم کارت

  11. فرهاد قاسمی کردکندی می گوید

    میخوام بدونم چند سیم کارت به نامم هست

  12. یوسف ولی نژاد امرایی می گوید

    استعلام سیم کارت های که بنام است

  13. امیر قلیزاده می گوید

    سلام میخوام بدونم چند خط تلفن به نام خودم دارم

  14. Sepideh2028 می گوید

    چندتا خط ایرانسل به نامم چه شماره های

  15. حسین موسوی می گوید

    سلام من الان سیم کارتی با مالکیت خودم در دست ندارم چه جوری میتوانم بفهمم ک چندتا سیم کارت به نام من وجود دارد

  16. احمد می گوید

    سلام چند تا سیم کارت ایرانسل و همراه اول بنامم است

  17. هادی بخشی می گوید

    سلام تعدادسیم کارتهایی که بنامم باشماره تلفن میشه برام ارسال کنید

    1. دنیا قدمی می گوید

      چه شماره هایی به نام‌من است

  18. رز می گوید

    سلام چندتا سیم کارت نام من هست

  19. نیاوفر پورایمن می گوید

    چه شماره هایی به نام اینجانب ثبت شده است؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.