شیفر

کاهش 300 هزار نفری کاربران سرویس پلی استیشن پلاس!

رسانه کلیک – بر اساس گزارش مالی چند ماهه اخیر شرکت ژاپنی سونی، به نظر می رسد تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس از اواسط اسفند تا اواسط تیر ماه امسال تقریبا با کاهش 300 هزار نفری رو به رو شده است.

سرویس پلی استیشن پلاس یکی از سرویس های پولی شبکه بزرگ و پرمخاطب PlayStation Network به شمار می رود که قابلیت ها و ویژگی های زیادی نظیر دسترسی به بخش چند نفره بازی های ویدیویی، دسترسی رایگان به تعداد محدودی از بازی ها آن هم به صورت ماهانه و بهره مندی از تخفیف های بیشتر را برای دارندگان و کاربران کنسول های پلی استیشن 4، پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا فراهم می کند.

چندی پیش، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی جلسه ای را به منظور ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر خود با حضور مدیران و سرمایه گذاران برگزار کرد و در جریان این جلسه به بررسی عملکرد کنسول پلی استیشن 4 و همچنین سرویس PlayStation Plus در بازه زمانی یاد شده پرداخت که آمار و ارقام منتشر شده از ادامه فروش بی نظیر کنسول پلی استیشن 4 و در عوض، از کاهش تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس حکایت دارد.

بر اساس جدیدترین گزارش سونی، به نظر می رسد تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس از دوازدهم فروردین ماه 97 الی نهم تیر ماه (اواخر ماه مارس الی اواخر ماه ژوئن) با کاهش چشمگیری مواجه شده و بیش از 300 هزار نفر اشتراک عضویت خود را بنا به دلایل نامشخصی تمدید نکرده اند.

کاربران سرویس پلی استیشن پلاس

به طور دقیق تر، تعداد کاربران سرویس پلی استیشن پلاس در ابتدای ماه آوریل (اواسط فروردین) بیش از 34.2 میلیون نفر اعلام شده بود که در حال حاضر بنا بر گزارش تازه شرکت ژاپنی سونی، از این تعداد تنها 33.9 میلیون نفر در سرویس ویژه PS Plus عضو هستند. از این رو، مهلت اعتبار اشتراک چیزی در حدود 300 هزار نفر از دارندگان کنسول های پلی استیشن در طول این سه ماه به پایان رسیده است و این افراد تا به این لحظه هیچ رغبتی به تمدید عضویت خود در این سرویس ویژه سونی ندارند.

البته کاهش 300 هزار نفری کاربران سرویس پلی استیشن پلاس زنگ خطری برای شرکت سونی محسوب نمی شود چرا که صنعت بازی های ویدیویی عموما در ماه های آوریل تا ژوئن مشابه فصل پاییز و زمستان عمل نمی کند و همواره سود و درآمد بازی سازان و شرکت های ناشر در این بازه زمانی کاهش می یابد.

به بیان ساده تر، فصل بهار هر ساله میزبان تعداد محدودی از بازی های بزرگ و جدیدی است و غالب عناوین ویدیویی همواره برای عرضه در اواخر سال میلادی برنامه ریزی می شوند. از این رو، بدیهی است که سرویس پلی استیشن پلاس در این بازه زمانی بخشی از کاربران خود را از دست بدهد و در عوض، این کاهش تعداد کاربران خود را در اواخر تابستان و به خصوص در فصل پاییز جبران کند.

با اینکه تعداد کاربران سرویس پلی استیشن 4 با کاهش نسبتا زیادی رو به رو شده، لیکن در مجموع تعداد مشترکین این سرویس نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایش داشته است. شرکت نامدار سونی در ماه مارس سال گذشته میلادی رسما اعلام کرد که سرویس پلی استیشن پلاس بیش از 26.4 میلیون کاربر دارد. این در حالی است که در سال جاری میلادی این رقم با افزایش 11 درصدی، از مرز 34.2 میلیون نفر عبور کرده است.

بنابراین، کاهش 300 هزار نفری کاربران سرویس پلی استیشن پلاس در بربار افزایش 7.8 میلیون نفری جامعه کاربری این سرویس نسبت به سال گذشته رقم چندان قابل توجه و بزرگی نیست. همچنین، با توجه به انتشار بازی های مورد انتظار و پرطرفداری نظیر Red Dead Redemption 2، کالاف دیوتی بلک اپس 4 و بتلفیلد V در اواخر سال جاری میلادی، انتظار می رود که دوباره به تعداد کاربران PS Plus اضافه شود و جامعه کاربری آن گسترش یابد.

در نهایت، شرکت سونی آمار جدیدی از میزان فروش کنسول پلی استیشن 4 در سراسر جهان ارائه کرد که خبر امیدوار کننده ای برای سرمایه گذاران و مدیران برشمرده می شود. بر اساس گفته های این شرکت ژاپنی، در سه ماه اخیر تقریبا 3.2 میلیون دستگاه کنسول پلی استیشن 4 به خرده فروشان و فروشگاه ها ارسال شده که با در نظر گرفتن این آمار، میزان فروش کنسول نسل هشتم PS4 به بیش از 82.2 میلیون دستگاه رسیده و رکورد و موفقیت جدیدتر و صدالبته بزرگ تری را به نام خود ثبت کرده است.

گفتنی است؛ در حال حاضر حق عضویت ماهانه، سه ماهه و یک ساله این سرویس ویژه به ترتیب با قیمت های 9.99 دلار، 29.99 دلار و 59.99 دلار در فروشگاه های معتبر و همچنین فروشگاه رسمی پلی استیشن به فروش می رسد و علاقه مندان با خرید کارت های عضویت می توانند از تمامی مزایا و ویژگی های آن بهره مند شوند. برای مراجعه به صفحه فروش اشتراک های پلی استیشن پلاس بر روی این لینک کلیک کنید.

حال در پایان این خبر، شما این کاهش 300 هزار نفری کاربران سرویس پلی استیشن پلاس را چگونه بررسی می کنید؟ به نظر شما، علت اصلی این اتفاق چیست؟ آیا عضویت شما هم در این بازه زمانی به پایان رسید و هیچ اقدامی برای تمدید آن نکردید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.