شیفر

چرا خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 ارزش خرید ندارند؟

رسانه کلیک – خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 محصولات جدید شرکت سیف خودرو برای بازار ایران محسوب می شود. در این مطلب به شما خواهیم گفت چرا این دو خودرو ارزش خرید ندارند!

دور جدید تحریم ها باعث خروج شرکت های معتبر خودروسازی از ایران شده است. در همین راستا شاهد ورود برندهای ناشناخته چینی به بازار کشورمان هستیم. در این میان بیسو یکی از جدیدترین شرکت هایی بوده که قصد فروش محصولات خود را در ایران دارد.

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 توسط شرکت سیف خودرو در ایران برای فروش عرضه می شود. سیف خودرو در گذشته به عنوان نماینده انحصاری محصولات سوبارو در ایران شناخته می شد که به علت فعالیت نامناسب خود، نتوانست این برند معتبر و محبوب جهانی را به جایگاه مناسبی در ایران برساند.

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 سال گذشته در نمایشگاه خودروی تهران به نمایش گذاشته شد. در ادامه این مطلب به بیان دلایل عدم ارزش خرید خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 می پردازیم، با کلیک همراه باشید.

برندی ناشناخته

برند خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

بیسو یک شرکت ناشناخته برای مشتریان ایرانی محسوب می شود که البته باید گفت این برند در بازارهای جهانی نیز شناخته شده نیست! این برند زیر مجموعه شرکت بایک است.

در بازار ایران شرکت های چینی خودروساز زیادی فعالیت دارند که در این میان می توان به لیفان، چری و JAC اشاره کرد. این کمپانی ها در بازار چین به خوبی شناخته شده اند؛ هرچند شرکت مادر این اتومبیل یعنی بایک یکی از مطرح ترین خودروسازان چینی است، با این حال BISU در زادگاهش نیز برند معتبری محسوب نمی شود.

این برند عمر کمی دارد و همچنین محصولات کمی را تولید کرده است. این موضوع به معنای عدم اطمینان در رابطه با کیفیت خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 است.

به نظر می رسد تحریم ها باعث شده شرکت های فعال در زمینه خودرو به دنبال برندهای ناشناخته برای همکاری با ایران باشند. با توجه به قطع همکاری شرکت های معتبری مانند رنو با خودروسازی های داخلی، انتظار می رود در آینده برندهای ناشناخته بیشتری برای آزمایش اولین تولیدات خود بازار ایران را انتخاب کنند!

موتورهای بی رمق

موتور خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

مهم ترین بخش یک خودرو، موتور مورد استفاده در آن است. شرکت های معتبر در حال کاهش حجم موتورهای مورد استفاده در خودروهای تولیدی خود و اضافه کردن توربوشارژر به آن ها هستند. به نظر می رسد شرکت های چینی نیز در حال کپی این ایده باشند.

استفاده از توربوشارژر مزایای زیادی برای موتورها دارد که برای مثال می توان به افزایش قدرت تولیدی موتور و همچنین کاهش مصرف بنزین اشاره کرد. در این میان توربوشارژرها دارای لگ بوده و همچنین نیاز به نگهداری بالایی دارند. در همین راستا شرکت های تولیدکننده باید توربوشارژرها را با کیفیت بالایی تولید کنند که مسلما چنین امری در محصولات چینی و آن هم برندهای ناشناخته، خواسته ای بیهوده است!

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 به موتورهای توربوشارژر مجهز شده اند. خودروی BISU T3 دارای موتور 4 سیلندر با حجم 1.3 لیتر بوده که حداکثر قدرتی برابر با 133 اسب بخار تولید می کند. با توجه به وزن خالص 1460 کیلوگرمی این خودرو، خریداران باید انتظار شتاب کمی از این خودرو داشته باشند.

وزن بالا، موتور کم قدرت و استفاده از گیربکس CVT نوید یک رانندگی آرام و کند را می دهد. انتظار می رود شتاب این خودرو نزدیک به 14 ثانیه باشد.

بردار بزرگتر این خودرو به موتور حجیم تری مجهز شده است. بیسو T5 دارای موتور 1.5 لیتری است. با وجود افزایش 200 سی‌سی حجم موتور، قدرت تولیدی آن تنها 17 اسب بخار افزایش یافته و به 150 اسب بخار رسیده است. این خودرو نیز شتاب نامناسبی دارد که علت آن را باید در وزن خالص 1660 کیلوگرمی بیسو T5 جستجو کرد.

بر اساس اعلام رسمی شرکت سیف خودرو، مصرف سوخت ترکیبی بیسو تی3 برابر با 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر و بیسو تی5 برابر با 8.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

آینده نامعلوم

خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

در سال های اخیر شاهد ورود برندهای ناشناخته زیادی به بازار بودیم که شاید جدیدترین آن ها، دامای باشد. این برند دو خودرو دامای X5 و X7 را روانه بازار ایران کرده است. این برندها در آینده مشکلات زیادی را برای خریداران خود به همراه دارند.

به علت عمر کوتاه این شرکت ها، خریداران نمی توانند نسبت به کیفیت آن ها در بلندمدت اطمینان داشته باشند. علاوه بر کیفیت نامشخص، یکی دیگر از مشکلات این محصولات مربوط به قطعات یدکی آن‌هاست.

بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودرو خدمات پس از فروش مناسبی ندارد، حال اگر واردکننده خودروی خریداری شده یک شرکت با سابقه بد باشد، این موضوع بیشتر خود را نشان می دهد.

سیف خودرو در گذشته به عنوان نماینده انحصاری محصولات سوبارو در ایران فعالیت داشت. سوبارو یک شرکت ژاپنی بوده که اعتبار بالایی در بازار جهانی دارد. سیف خودرو به علت تبلیغات نامناسب و خدمات بد نتوانست این برند را در بازار ایران به محبوبیت برساند. حال این شرکت تصمیم گرفته محصولات برند ناشناخته بیسو را روانه بازار ایران کند!

قیمت‌ های ناعادلانه

قیمت خودروهای بیسو T3 و بیسو T5

در چند ماه گذشته شاهد افزایش قیمت ارز و به دنبال آن، قیمت خودروها در بازار کشورمان بودیم. در همین راستا خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 نیز با قیمت بالایی در بازار کشورمان به فروش خواهد رسید.

بیسو T3 با موتور 1.3 لیتری خود قیمتی نزدیک به 180 میلیون تومان دارد و بیسو T5 نیز با قیمتی در محدوده 240 تا 250 میلیون تومان به فروش می رسد. مسلما این قیمت برای محصولاتی با برند ناشناخته بسیار گزاف است.

شاید در نگاه اول تجهیزات بی شمار این خودرو خریداران را ترغیب به خرید آن کند؛ با این حال عدم اطمینان از کیفیت آن در بلندمدت و همچنین مشکلات مربوط به تامین قطعات بسیاری از رانندگان را نسبت به خرید خودروهای بیسو تی 3 و بیسو تی 5 دلسرد می کند.

اگر خواهان خریداری خودروهای کراس اوور و SUV با قیمت های اعلام شده باشید، می توانید در بازار محصولات چینی دیگری را انتخاب کنید. این خودروها علاوه بر کیفیت بالا و همچنین برندهای شناخته شده تر، نمایندگی های معتبرتری نیز در ایران دارند!

بر اساس اطلاعات سایت رسمی سیف خودرو، این شرکت تنها دارای 10 نمایندگی در سراسر کشور است. تصور کنید با خودروی خود به شهری سفر کرده اید که نمایندگی سیف خودرو در آن حضور ندارد و بیسو T3 و یا بیسو T5 شما خراب می شود، در این هنگام باید خودروی خود را در جاده رها کرده و با وسایل حمل و نقل عمومی به شهر خود برگردید!

نظر شما در رابطه با خودروهای بیسو T3 و بیسو T5 چیست؟ آیا این محصولات می توانند به فروش مناسبی در بازار ایران دست پیدا کنند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

8 نظرات
  1. معین می گوید

    نقدهای جنابعالی بجا بود اما درکل باید کمی واقع بین تر به مسئله عدم إستقبال از خودروهای مذکور بنگریم ب دلیل اینکه أولاً ملت ما مثل مردم اروپا آنقدرها هم پیگیر خدمات پس ازفروش نیستند و خیلی هم عاشق چیزهای تازه ب بازار آمده ازجمله خودروهای مذکور(بیسو) هستند و بیش ازینکه دغدغۀ عدم نمایندگی و خدمات و گارانتی پس از فروش آن باشند دنبال آپشن های متعدد و فیس و رخ اتوموبیل هستند تا قمپُُـزی هم بین اطرافیان در کنند!!
    بگذریم؛ بهرحال این بازۀ زمانی و شرایط شیر تو شیر فعلی بازار خودرو و کمرنگ شدن اعتماد مردم ب بازار و مسئولین مربوطه ارتباط مستقیم با عدم إستقبال از خودروهای تازه وارد دارد و اگر نیم نگاهی به دیگر رقبا و گروههای خودرویی مشترک چینی-ایرانی همچون (دامای) و (هن‌تنگ) نیز بیاندازیم همین إتفاق مشابه نیز برای آنها و خودروهایشان افتاده چون مردم بدگمان و با نوسانات مداوم نرخ ارز و تأثیرات وارده فعلاً زیاد رغبتی ب خرید خودرو ندارند و منتظر إتفاقی نظیر قانون و تبصرۀ جدید قیمت گذاری و یا تجدید نظر وزارت صمت در واردات خودرو هستند.

  2. Star1 می گوید

    سلام خدا خیرت بده واقعا عالی گفتی تازه همین خودروهای چینی معروف کشور کلی مشگل تامین قطعات دارند تا بخواد جا بیفته و قطعات زیاد بشه چند سال طول میکشه تازه اونم در شرایط غیر تحریم حالا که نمیشه رو خودروی داخلی هم حساب کرد
    شخصا اگه SUV بخوام حاضرم پاترول دهه ۶۰ و ۷۰ سوار شم و نه این آشغالای چینی

  3. Amir می گوید

    در مورد سوبارو باید بهتون بگم که به دلیل تحریم های ایلات متحده آمریکا علیه ایران، سیف خودرو نتونست بیشتر از یه تعداد محدودی خودرو، وارد کشور بکنه. اگه در مورد کمپانی سوبارو تحقیقات داشته باشید میبینید که سرمایه گذاران اصلیش از کمپانی بزرگ جنرال موتورز هستن. به همین خاطر روابط این کمپانی با ایران به خاطر تحریم ها قطع شد. در ضمن نمایندگی و خدمات پس از فروش سوبارو در ایران هنوز هم برقراره و داره به مشتریاش که محدود هم بودن خدمات میده.
    در خصوص این دو خودروی جدید هم باید بهتون بگم که این خودروها مثل سوبارو وارداتی نیستن و در ایران مونتاژ میشن و از لحاظ خدمات پس از فروش و تامین قطعات میشه بهش اعتماد کرد. در ضمن هر کمپانی ای که تازه کارش رو شروع میکنه دلیل بر بدبودن و عدم اطمینان به اون کمپانی و محصولاتش نیست. اگر یه کم بیشتر تحقیقات کنید میبیند که توی خود کشور چین هم از این ماشین استقبال نسبتا خوبی شد. یکم تحقیق و مقایسه ی بدون جانبداری بد نیست.

  4. آرش می گوید

    جناب آقای قریشی با سلام بهتر است بعد از تست خودروها اعلام نظر کنیم خودرو های چینی فاصله خود را با برندهای مطرح بسیار کم کرده اند خودروهای بیسو از لحاظ کیفی در نمایشگاه تهران در سطح خوبی بودند ودر مورد خودروهای چینی باید مثل گذشته فکر نکنیم که چند سال آینده با این پیشرفت حرفهای زیادی خواهند داشت

    1. كسري می گوید

      جناب آرش عزیز عرص ادب و احترام
      عرض کنم خدمت شما من شخصا با ورود هر خودرو سازی که بتونه خودرو با کیفیت عرضه کنه موافقم اما در مورد أین دو خودرو حتی با مقایسه هم کلاس های قیمتیش هم شما متعجب خواهید شد من در نمایشگاه از أین دو خودرو بازدید کردم کیفیت کابین واقعا در حد خودرویى با أین قیمتها نبود به عنوان مثال شما این خودرو با جک اس ۵، هایما، بی واى دى اس ۶ مقایسه کنید متوجه کیفیت نچندان مطلوب در أین رنج قیمت خواهید شد حلا در مورد توان موتور صحبت نخواهیم کرد در پایان عرایضم بگم که من بعید میدونم أین خودرو فروش خوبی تجربه کنه و دلیل اون مجموع طراحى بدنه قدرت موتور و…. است

  5. خلاق می گوید

    سوزوکی گرند ۲۳۰ تومن بعد این اشغال ۲۸۰ تومن خدا منو محو کن این دوزا رو نبینم

  6. حمید می گوید

    کاشکی خودرو سازهای ماهم بجای مونتاژ
    و کپی ماشین های تاریخ مصرف گذشته

    از این استقبال مردم استفاده درست می کردند و دست بکار طراحی خودرو جدید می شدند

    قطعا جوانانی که موشک با این دقت را طراحی می کنند می تونند خودرو خوب و عالی هم بسازند

  7. علی باقی می گوید

    با درود بر محضر اساتید.در مورد شرکت سیف خودرو که براستی ضعیف عمل نمود.این شرکت سالها نمایندگی نه تنها خودروهای سوبارو را داشت بلکه کلا نمایندگی خودروهای ژاپنی میتسوبیشی که شامل خودروهای لنسر. گالانت .سوبارو می‌باشد را داشت.ولی قبل از تحریم های شدید ترامپ در زمان اوباما نیز این شرکت نتوانست محصولات برند میتسوبیشی در ایران را عرضه کنه.نه خودرویی نه تعمیرگاه‌های نه عرضه لوازم یدکی این خودروها را.تازه سیف خودرو با ماجراهایی کارخانه عظیم مرتب همان لندرور قدیمی را تصاحب نمود.نه متاسفانه عدم مدیریت و رانت و فقط رانت باعث شد که این وضعیت پیش بیاد.الان هم ماشینی چینی تحت این نام اصلا قرار نیست وارد ایران بشه و این ادامه بازی های مافیای خودروی داخلی در ایران هست.بزودی پرونده کارخانه مرتب هم رو میشه و این گفته های بنده اثبات.لطفا منتظر بیسو و گیسو نباشید.تماما بازی است برای رد کردن اصل ماجرای کارخانه مرتب..لندرور..سابق تا اصل قضیه رو نشود.و افسوس که ما مردم بدون هیچ اطلاعی از وجود بیسو نامی برای خود داستان نوشته و کمک میکنیم به مافیای داخلی خودرو.با احترامات فراوان….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.