رسانه کلیک – جدیدترین آگهی استخدام نیرو استودیوی نامدار «343 اینداستریز» و شرکت مایکروسافت از وجود عناصر نقش آفرینی در بازی Halo Infinite حکایت دارد.
بازی Halo Infinite در جریان کنفرانس مطبوعاتی شرکت سرشناس مایکروسافت در رویداد E3 سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی و از همان ابتدا به خاطر عدم استفاده از اعداد در نامگذاری، این اثر با حواشی گوناگونی رو به رو شد. با این حال، «هیلو اینفینیت» یک نسخه فرعی از مجموعه هیلو به شمار نمیرود و ادامه داستان و اتفاقات بازی Halo 5: Guardians را دنبال میکند.
از این رو، بازی Halo Infinite در حال حاضر مراحل توسعه خود را در استودیوی «343 اینداستریز» (343 Industries) پرآوازه طی میکند، اما شواهد گویای این موضوع است که پروسه ساخت این بازی کمی متفاوتتر از نسخههای پیشین بوده و هیلو اینفینیت در کنار پایبندی به ریشه و المانهای مجموعه خود، بیشتر از همیشه به یک اثر ویدیویی در سبک نقش آفرینی شباهت خواهد داشت.
این حدس و گمان از انتشار جدیدترین آگهی جذب نیرو توسط استودیوی 343 اینداستریز به وجود آمده است. به بیان دقیقتر، جدیدترین آگهی استخدام این استودیو نشان میدهد که سازندگان برای پیشبرد فرآیند ساخت بازی Halo Infinite به دنبال جذب یک طراح ارشد سیستمها هستند. بر اساس بخش توضیحات و شرایط این شغل، فرد مورد نظر ضمن آشنایی با صنعت بازیهای ویدیویی و علاقه به سری هیلو، باید ساخت چندین عنوان AAA نیز در کارنامه خود داشته باشد. جدا از این شرط، این فرد باید درک کاملی از مفهوم و المانهای عناوین شوتر و تیراندازی نیز داشته باشد.
با این حال، شرطی که احتمال افزایش مکانیزمهای نقش آفرینی در بازی Halo Infinite را افزایش داده، این است که استودیوی 343 اینداستریز خاطرنشان کرده فرد مورد نظر باید با مکانیک و عناصر سبک نقش آفرینی آشنا باشد. موضوعی که با توجه به عملکرد عالی عناوین ویدیویی این سبک چندان دور از انتظار نیست و به راحتی نشان میدهد سازندگان تمایل زیادی به افزایش المانهای نقش آفرینی در عنوان هیلو اینفینیت دارند.
تمایل فرانچایزهای قدیمی و پرطرفدار به استفاده از مکانیکهای نقش آفرینی در نسخههای جدید خود، موضوع کاملا جدید و تعجب برانگیزی در نسل هشتم نیست. به عنوان مثال، ورود مکانیزمهای این سبک به بازی موفق «اساسین کرید اوریجین» باعث شد تا سری محبوب اساسین کرید به تمامی مشکلات خود خاتمه دهد و تجربه متفاوت و صدالبته تازهتری را برای هواداران خود به ارمغان بیاورد. بر این اساس، ممکن است که استودیوی 343 اینداستریز نیز برای تغییر و تحول و ایجاد نوآوری، دست به استفاده از چنین المانهایی بزند.
در طرف دیگر، استفاده از عناصر نقش آفرینی در بازی هیلو اینفینیت به نوعی از بخش چند نفره آنلاین این عنوان ویدیویی مورد انتظار نیز خبر میدهد. به عبارتی، ظاهرا سازندگان به دنبال ایجاد چنین بخش پرطرفدار و گسترش امکانات شخصی سازی کاراکترها هستند که تحقق این امر تنها با به کاری گیری عناصر نقش آفرینی صورت خواهد گرفت.
البته، فراموش نکنید که استودیوی 343 اینداستریز هنوز هیچ بیانیهای در این باره به اشتراک نگذاشته و به صراحت به استفاده بیش از اندازه عناصر نقش آفرینی در بازی Halo Infinite اشاره نکرده است و مطالب فوق در حد یک حدس و گمان محسوب میشود.
شایان ذکر است؛ بازی هیلو اینفینیت برای عرضه روی کنسول ایکسباکس وان و پلتفرم رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 برنامه ریزی شده است. با این حال، متاسفانه تا به این لحظه سازندگان هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه دقیق و حتی تقریبی این عنوان ارائه نکردهاند. از این رو، انتظار میرود که در جریان رویداد بزرگ E3 سال میلادی 2019 شاهد انتشار ویدیوها و جزئیات بیشتری در خصوص این بازی مورد انتظار باشیم.
حال، دیدگاه شما در رابطه با وجود مکانیک و عناصر نقش آفرینی در بازی Halo Infinite چیست؟ به نظر شما، آیا این اقدام استودیوی 343 اینداستریز نتایج مطلوبی را به دنبال دارد و یا با واکنشهای تند و منفی هواداران و طرفداران مواجه خواهد شد؟ دیدگاهها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.