چگونه بفهمیم چه کسی پروفایل لینکدین ما را مشاهده کرده است؟

رسانه کلیک – لینکدین با ویژگی حرفه ای موسوم به “Who’s Viewed Your Profile” به شما می گوید که چه کسی از پروفایل شما دیدن کرده است. برای آشنایی با این قابلیت ادامه مطلب را بخوانید.

حتما شما هم وقت زیادی را صرف این کار می‌ کردید تا متوجه شوید چه کسی پروفایل لینکدین شما را مشاهده کرده است. در حال حاضر ابزار “Who’s Viewed Your Profile” می تواند برخی از سرنخ ها را در اختیار شما قرار دهد (شبکه های اجتماعی چگونه زندگی انسان ها را نابود می‌کند؟).

چه نوع اکانتی در لینکدین دارید؟

لینکدین دارای حساب های رایگان و اشتراکی است. دسترسی شما به ویژگی ذکر شده در بالا به حساب کاربری، تنظیمات حریم خصوصی حساب کاربری و افرادی که از نمایه شما بازدید می کنند، بستگی دارد.

اکانت پایه و رایگان لینکدین

اگر حساب کاربری رایگان دارید، می توانید حداکثر پنج مورد از بازدیدکنندگانی که از اکانت شما بازدید کرده اند را به همراه تعداد آنها و همچنین تعداد دفعاتی که در نتایج جستجو نشان داده شده اید را مشاهده کنید.

سه فاکتور می تواند در ایجاد شبکه حرفه ای به شما کمک کند:

  • عنوان شغلی آنها
  • بازدیدکنندگان پروفایل شما در کجا کار می کنند
  • شما را از کجا پیدا کردند

برای مشاهده موارد ذکر شده باید نمایش نام و عنوان خود را در صفحه تنظیمات نمایه فعال کنید. به منظور فعال کردن نام و عنوان، روی نماد Me در صفحه اصلی خود کلیک کنید و سپس این مراحل را دنبال کنید: روی تنظیمات و حریم خصوصی (Settings & Privacy) کلیک کنید و برگه حریم خصوصی (Privacy) را انتخاب کنید. به سمت پایین حرکت کنید تا بخش  How others see your LinkedIn activity را پیدا کنید. روی گزینه Profile viewing options کلیک کنید.

در قسمت انتخاب مواردی که دیگران می توانند هنگام مشاهده نمایه شما ببینند (Select what others can see when you’ve viewed their profile)، گزینه Your name and headline را انتخاب کنید. تغییرات به صورت خودکار ذخیره خواهد شد.

لینکدین

به همین ترتیب، اطلاعاتی که می توانید در خصوص بازدیدکنندگان خود مشاهده کنید نیز بستگی به نحوه تنظیم تنظیمات پروفایل شما دارد (راک‌استار در حال استخدام نیرو برای پروژه نسل بعد خود است).

  • در خصوص بازدیدکنندگانی که گزینه نام و عنوان (name and headline) را فعال کرده اند، شما می توانید نام، عنوان، محل، و صنعت آنها را مشاهده کنید.
  • در خصوص آنهایی که ناشناس هستند؛ شما می توانید اطلاعات محدودی مانند عنوان و صنعت یا دانشگاه آنها را مشاهده کنید.
  • در خصوص کاربرانی که حالت خصوصی (private) را برای ناشناس بودن فعال کرده اند؛ شما فقط نمای کلی آنها را مشاهده خواهید کرد.

اکانت های اشتراکی لینکدین

کاربران اشتراکی لینکدین هیچ محدودیتی در مشاهده تاریخچه خود طی 90 روز گذشته ندارند. یک نوار لغزنده در بالای صفحه اطلاعاتی مانند اینکه بازدیدکنندگان از کجا هستند به همراه عناوین رایج آنها و اینکه چگونه شما را در لینکدین پیدا کرده اند، ارائه می دهد.

لینکدین

اما به یاد داشته باشید که کاربران اشتراکی قادر به مشاهده هر گونه اطلاعات اضافی در خصوص بازدیدکنندگانی که حالت خصوصی را فعال کرده اند، نیستند.

چگونه می توانید ببینید که چه کسی پروفایل شما را مشاهده کرده است؟

بدون شک می توان گفت که بازدید پروفایل تنها در زمانی قابل مشاهده است که بازدیدکنندگان به صفحه شما بیایند. همچنین، گاهی اوقات مدت زمان واقعی لینکدین برای نشان دادن تعداد بازدیدکنندگان متفاوت است. اما لینکدین می گوید که در حال تلاش برای ارائه حداقل پنج نمایش در هر فریم زمان است. سه راه برای بررسی بازدیدکنندگانی که طی 90 روز گذشته مشخصات شما را مشاهده کرده اند، وجود دارد.

ورود به لینکدین

در صفحه اصلی خود گزینه Who’s viewed your profile را که در سمت چپ و زیر عکس نمایه نشان داده می شود را انتخاب کنید.

لینکدین

با کلیک روی نماد Me

 در بالای صفحه روی نماد Me کلیک کنید و سپس گزینه View profile را انتخاب کنید و در داشبورد خود گزینه Who Viewed Your Profile را انتخاب کنید.

لینکدین

کلیک روی نماد Me در بالای صفحه اصلی لینکدین

روی گزینه دسترسی به اشتراک من (Access My Premium) کلیک کنید. اطلاعات نمایه شما طی 90 روز گذشته و در زیر قسمت Your personalized insights نمایش داده می شود.

لینکدین

منافعی که از بخش Personalized Insights نصیب شما می شود:

مانند سایر شبکه های اجتماعی، در لینکدین نیز شما دعوتنامه هایی را از غریبه ها دریافت خواهید کرد. با این وجود، ارتباط بیشتر با افرادی که به صنعت شما وابسته هستند به جای افراد غریبه تصادفی، حساس تر است. فرد مناسب می تواند یک فرصت شغلی به شما بدهد.

لینکدین می گوید بازدید افراد مختلف از پروفایل شما امکان انجام چهار اقدام فوری را برایتان فراهم می کند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

لینکدین

  • آن را بخشی از جستجوی شغلی خود قرار دهید.

از پروفایل و شرکتی که برای آنها کار می کند بازدید کنید تا ببینید آیا موقعیت های باز در دسترس وجود دارد. اگر از فردی که از نمایه شما بازدید می کند ظریفانه سوال کنید، قادر است در مسیر کنونی به شما کمک کند (بعد از ترک شبکه های اجتماعی چه اتفاقاتی برای شما می‌افتد؟).

  • بررسی کنید که آیا رزومه شما مورد توجه است یا خیر.

 اگر منابع انسانی شروع به بررسی شما کرده باشد، در این صورت رزومه شما می تواند موثر واقع شود.

  • از آن برای تأیید تلاش های خود در لینکدین استفاده کنید.

به روز رسانی کردن مشخصات خود را در همه زمان ها یکی از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. داده هایی که ویژگی “Who’s Viewed Your Profile” به شما ارائه می دهد به شما می گوید که آیا در حال جذب درست افراد هستید یا خیر.

  • بپرسید

 شاید بخواهید پروژه ای را شروع کنید؛ خدمات خود را با یک پیام مقدماتی ارائه دهید و ببینید که آیا زمینه فعالیت در آن وجود دارد. اگر سوالی را مطرح نکنید، نمی توانید آن را بدست آورید.

  • نقاط مشترک خود را مشاهده کنید

 ممکن است بخشی از یک گروه مشترک لینکدین باشید یا ارتباطات مشترک داشته باشید. از این پایگاه برای ایجاد روابط قوی استفاده کنید.

  • شبکه خود را گسترش دهید

این روش واضح ترین شیوه استفاده از بینش شخصی و رشد شبکه شما با افراد مناسب است.

  • دوباره با هم ارتباط برقرار کنید

آیا کسی ارتباطات دست اول شما را بررسی کرد؟ مجددا ارتباط خود را با یک پیام برقرار کنید.

  • خودتان را به چالش بکشید

لینکدین تعداد مطلق و درصد افزایش یا کاهش بازدیدکنندگان اکانت شما طی یک هفته را ارائه می دهد. خودتان را به چالش بکشید. شما می توانید مشخصات خود را به روز نگه دارید، با افراد جدید ارتباط برقرار کنید، پست های وبلاگ های لینکدین را بنویسید.

1 نظر
  1. محمد حسین می گوید

    سلام ممنون از مطلب مفیدتون. اگه امکان داره روش تبدیل حساب های رایگان به اشتراکی را هم بفرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.