شیفر

مایکروسافت وظیفه ساخت بازی Halo 4 را به استودیوی گیرباکس محول می‌کرد!

رسانه کلیک – شرکت مایکروسافت ابتدا در نظر داشت که مسئولیت ساخت و توسعه بازی Halo 4 را برعهده استودیوی «گیرباکس سافتور»، خالق بازی Borderlands، قرار دهد!

استودیوی سرشناس بانجی و مایکروسافت در گذشته همکاری دو طرفه خوبی را با یکدیگر داشتند، به طوری که ردموندی‌ها بانجی را به عنوان مسئول ساخت و توسعه یکی از محبوب‌ترین و بهترین فرانچایزهای انحصاری کنسول ایکس‌باکس یعنی Halo انتخاب کرده بودند. اما این همکاری پس از انتشار بازی Halo: Reach به طور ناگهانی و اختلافات پیش آمده به آخر خط رسید و بانجی برای همیشه از مایکروسافت جدا شد و راه جدید دیگری را برای خود اتخاذ کرد. از آنجا که مایکروسافت حق امتیاز سری «هیلو» را پس از قطع این همکاری همچنان در اختیار داشت، تصمیم به ساخت نسخه‌های بعدی این مجموعه گرفت و استودیوی 343 Industries به عنوان سازنده دنباله هیلو انتخاب کرد.

اما به نظر می‌رسد که این ماجرا به همین سادگی نبوده و ردموندی‌ها با طرح این پرسش که کدام استودیو شایستگی لازم برای توسعه مجموعه هیلو را در اختیار دارد، به همکاری خود با استودیوی بانجی پایان دادند. سپس با بررسی‌های لازم، گویا مایکروسافت در ابتدا در نظر داشت که وظیفه ساخت دنباله مجموعه هیلو و یا بازی Halo 4 را به استودیوی گیرباکس سافتور (Gearbox Software)، سازنده بازی Borderlands، محول کند که این امر خوشبختانه یا متاسفانه، هرگز صورت نگرفت و در نهایت به ارائه این مسئولیت به استودیوی جدیدی به نام «343 اینداستریز» ختم شد.

به بیان دقیق‌تر، چندی پیش وب‌سایت معروف IGN گفت و گویی را با خانم بانی راوس (Bonnie Ross)، مدیر ارشد استودیوی 343 اینداستریز، ترتیب داده که در جریان این مصاحبه، وی از احتمال ساخت بازی Halo 4 توسط استودیوی گیرباکس سافتور سخن گفت. بر اساس اظهارات بانی راوس، ظاهرا ترس از نابودی تمامی افتخاراتی که مایکروسافت به واسطه مجموعه هیلو به دست آورده بود، باعث شد تا ردموندی‌ها پس از قطع همکاری با بانجی، به دنبال یک توسعه دهنده خارجی عالی برای ساخت دنباله سری Halo باشند. از این رو، مایکروسافت ابتدا تصمیم گرفت که مسئولیت ساخت بازی Halo 4 را برعهده استودیوی گیرباکس سافتور قرار دهد، چرا که این استودیو پیش‌تر به خوبی از پس پورت بازی Halo: Combat Evolved برای پلتفرم رایانه شخصی برآمده و تا حدودی با المان‌های این فرانچایز آشنا شده بود.

با این حال، از آنجا که خانم بانی راوس علاقه زیادی به مجموعه هیلو داشت، از تحقق تصمیم اولیه شرکت مایکروسافت جلوگیری کرد و رسما وظیفه ساخت بازی Halo 4 و توسعه این مجموعه را برعهده گرفت. موضوعی که سری هیلو را به نابودی نکشاند و موفقیت‌های دیگری را برای مایکروسافت و کنسول‌های ایکس‌باکس به همراه آورد. البته، چنانچه استودیوی گیرباکس سافتور به عنوان سازنده و توسعه دهنده Halo انتخاب می‌شد، قطعا این مجموعه آینده مبهمی داشت.

البته، عملکرد نسبتا ضعیف نسخه‌های اخیر مجموعه هیلو بر هیچکس پوشیده و پنهان نیست و حتی بانی راوس هیچ کدام یک از اشتباهات استودیوی بازی سازی خود را انکار نمی‌کند. با این حال، آینده مجموعه هیلو تا حدودی روشن است و سازندگان بارها و بارها اعلام کرده‌اند که نسخه بعدی این فرانچایز یعنی Halo Infinite اشتباهات نسخه‌های پیشین را بار دیگر تکرار نخواهد کرد و بازیکنان با اثر کاملا هیجان انگیزی رو به رو هستند.

شایان ذکر است؛ بازی مهیج Halo 4 در روز 16 آبان ماه سال 91 (ششم نوامبر سال میلادی 2012) به صورت انحصاری روی کنسول ایکس‌باکس 360 منتشر شد. در حال حاضر، این عنوان ویدیویی با قیمت 19.99 دلار در فروشگاه رسمی ایکس‌باکس لایو به فروش می‌رسد و مهم‌تر آن که، به لطف پشتیبانی بازی از قابلیت Backward Compatibility، کاربران و دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان نیز هم‌اکنون قادر به تجربه آن هستند.

حال، دیدگاه شما در رابطه با ساخت بازی Halo 4 توسط استودیوی 343 Industries چیست؟ به نظر شما، در صورتی که مایکروسافت استودیوی گیرباکس سافتور را مسئول توسعه دنباله مجموعه هیلو قرار می‌داد، وضعیت این سری در چه حالی بود؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.