مشتری مداری به سبک شاتل!

رسانه کلیک – چندی پیش در کلیک گزارشی در رابطه با اپراتور شاتل منتشر کردیم که پاسخ از این شرکت زیاد به درازا نکشید؛ اما در این میان چند نکته قابل تامل است.

جوابیه شاتل در حالی آمده که از ما به عنوان یک رسانه خواسته شده؛ اگر هم مشتری و کاربر مایید و هم رسانه؛ ساکت باشید و اعتراض نکنید.

در پاسخ به شاتل بهتر است به نکات زیر اشاره کنیم :

این گزارش در حالی نوشته شده که مستند بر توییت ها و اسکرین شات های آنان نوشته شده و کاملا شفاف است.

  1. کلیک کاملا منعکس کننده صحبت های مشترکین است؛ به عنوان یک رسانه حق خود می دانیم که تمام نظرات کاربران را انعکاس داده و مطالبه گر حق و حقوق کاربران باشیم. کمانکه وزیر محترم ارتباطات بارها و بارها در رابطه با این موضوع تاکید کرده و خودشان در این زمینه آستین همت را بالا زده اند.
  2. بروز هر گونه مشکل فنی در رابطه با «سرعت» که در بند سه به آن اشاره کردید، کاملا طبیعی است. اما زمانی که این مشکل بارها تکرار می شود و موجی از کاربران را ناراضی می کند؛ انعکاس تمام واکنش های منفی وظیفه یک رسانه است.
  3. در بند چهارم ما منعکس کننده صحبت های آقای شهاب روشن بوده ایم؛ اما این موضوع که شما قسمتی از مبلغ یک مشترک را به عنوان تخلف از او کم کنید اما در سرعت خدمات رسانی تعجیل به خرج نمی دهید و کسی نمی تواند شما را جریمه کند، برای ما جای بسی تعجب دارد.
  4. در بند پنج، در رابطه با فیبر نوری به این موضوع اشاره شده که صاحب امتیاز کلیک به عنوان یک مشترک شاتل در این رابطه معترض بوده است. بر فرض مثال صحبت شما درست باشد. آیا چون رسانه ایم و هم مخاطب باید ساکت بمانیم؟ یعنی حق اعتراض نداریم چون صرفا یک رسانه ایم؟ حق هزاران مشترک در این رابطه در روز بارها و بارها ضایع می شود؛ ما به عنوان تیم کلیک که یک رسانه هستیم و می توانیم صدای مردم باشیم، چرا ساکت بمانیم؟ ما به عنوان رسانه این موضوع را منتشر کردیم؛ کسانی که نمی توانند مشکلاتشان را بیان کنند، چه کنند؟ ما به عنوان شخص حقیقی با پشتیبانی تماس گرفتیم و در نهایت در راستای حل مشکل پاسخی دریافت نکردیم. آیا چون مخاطب هستیم و اشتراک شما را داریم ولی در عین حال رسانه ایم، حقی نداریم؟ چنین قانون نانوشته ای وجود دارد و ما از آن بی خبریم؟ در این بند نوشته شده است: مخاطبان کلیک قضاوت کنند؛ درست! ما قضاوت را بر عهده مخاطبان می گذاریم؛ آیا مطالبه گری جرم است؟
  5. در بند شش درخصوص تعرفه های شاتل در حالی صاحب امتیاز رسانه کلیک تهدید به شکایت شده که گزارش بر پایه نقل قول مخاطبان نوشته شده است. این بند مربوط به نظر رسانه کلیک نبوده و انعکاس گفته کاربران شاتل است.

 و در انتها در رابطه با اتهامی که در رابطه با غیرحرفه ای بودن به کلیک نسبت داده شده است! لازم است نکاتی را یادآور شویم. نقش رسانه انعکاس صدای مردم است؛ در حالی که هرگونه پاسخ از شرکت مورد نظر را نیز منعکس می کنیم. شما به گزارشی از انتقادات مردم عنوان «غیرحرفه ای» می دهید؛ اما تاکید می کنیم رسانه یعنی مطالبه گری؛ یعنی صدای مردم و خوشحالیم که در این رابطه حق مطلب را ادا می کنیم.

11 نظرات
  1. یک بنده خدا می گوید

    با سلام
    بنده نیز مدتی پیش سیم کارت شاتل خریدم بخاطر مزایا و هزینه های پایینی که داشت اما وقتی دیدم این سیم کارت اکثر مناطق کشور قطع و وصل میشه و هزینه ای که بابت خرید چندین گیگ اینترنت و مکالمه داره از دستم میره زنگ زدم پشتیبانی و بعد از زدن حرفهای تکراری اپراتور ها که فلان کارو انجام بده گوشیتو عوض کن و … در نهایت گفتن که این سیم کارتها مجازیه نباید بیش از این انتظار داشت از همون موقع سیم کارت شاتلو انداختم دور. چون مجازیه به قول خودشون و بدرد نمیخوره.

  2. علی می گوید

    شرکت شاتل احتمالاً پشتوانه قوی داره که اینگونه حق مشتری ها را ضایع میکنه و کسی هم حق اعتراض نداره،،، الان بسته همراه اول و ایرانسل بگیرید سرعتش بیشتر هست…. ما فقط پول سرعت بالا به شاتل میدیم ولی نتیجه ای نداره…..

  3. محمد جواد فروزان می گوید

    سلام من از سال ۸۷ مشترک شاتل بودم و از همه اپراتورها بهتر بود خدایش اما تو یک سال گذشته سرعت افت کرد ـ قطع و وسط میشد هر بار زنگ میزدم بعد یک سری حرف های بی سرو و ته سرعت خوب میشد اما به یک هفته نمیکشید دوباره افت پیدا میکرد
    خیلی راحت رفتم دفتر شیراز اشتراکم رو قطع کردم الان از یک شرکت دیگه میگیرم خداییش خیلی بهتر از شاتل هست
    شاتل یکم مشترک زیاد کرده فکر کرده هر کاری خواست میتونه انجام بده

  4. شهرام می گوید

    من همیشه اکانت نماوا میگرفتم از پونزده هزارتومن شروع شد و الان به ۲۷هزارتومن رسونده حجمشم رایگان بود الان فقط با اینتزنت خودش رایگانه و مابقی رو کم میکنه حالا با بعضی شرکت‌ها نیم بها حساب میکنه و لی خب یه حساب تو دوتا چهارتا کنیم ماهیانه هزینه اشتراک بدیم و بابت هر فیلمم ۲گیگ اینترنت مصرف بشه!!!!! خب چ کاریه میریم دنلود میکنیم یا میخریم اینجور هم همون قیمت میشه هم هروقت خواستیم می‌بینیم نه اینکه برای هر باز دیدن حجم اینترنت کم بشه

    1. ن.ا.ی می گوید

      درود…
      دمتون گرم از گزارشتون…
      چون من هم دلگیر از خدمات شاتلی هستم که الان ۴ سال ازش استفاده میکردم و میبینم که خدماتش بجای بهتر شدن روز بروز بدتر میشه و جواب درست و درمون هم نمیدن…
      سرعت اینترنت خانگیش هم بسیار ضعیفتر از دیتای همراه اول و ایرانسله…
      بهر حال سپاس از اینکه روشنگری کردین…

  5. علیرضا می گوید

    سلام وممنون از گزارش خوبتون
    متاسفانه مدتیه ک شاتل کیفیت سابق نداره علیرغم خدمات گرانقیمت
    باید وزیر محترم ارتباطات ورود پیدا کنه

  6. سعید می گوید

    شاتل افتضاحه از همه نظر

  7. حامد می گوید

    من هم یه بسته ۶ ماهه رو به خاطر سرعت ۸ مگابیت و حجم بالا خریدم بعد که اومدن نصب کنن گفتن که خط شما این سرعتو نمیکشه و منو قانع کردن که با همون حجم سرعت ۳ مگ رو بگیرم که مشکلی پیش نیاد. که البته اون هم الان خیلی قطع و وصل میشه و سرعتش افت میکنه این در حالیه که من پول همون سرویس۸ مگ رو دادم و مابه التفاوت پولم رو به بهانه این که شما فرم رضایت مشتری رو امضا کردین بهم پس ندادن

  8. Sama می گوید

    سیم کارت شاتل نخرید
    اگه بخرید پولتونو ریختین دور.
    سیم کارتها مثل اینترانت داخلی عمل میکنن باهاش نمیشه به اینستاگرام و واتساپو و … وصل شد در صورتی که سیم کارتهای همراه اول و ایرانسل اینطور نیستن.

  9. رزیتا عیانی می گوید

    گزارش خوبی بود واقعا نیاز داشتم

  10. رها می گوید

    سلام
    ممنون از گزارشتون
    من هم ۵ سالی بود که از شاتل استفاده می کردم. سرویسی که امسال گرفتم سرعتش واقعا وحشتناک بود و مجبورم میکرد برای بیشتر کارام برم سراِِِغ همون دیتای ایرانسلم. الان هم که سرویس شاتلم داره تموم میشه یک صورتحساب جدیدی برام فرستادن که مثل شوخی میمونه، اینطوری که حساب کردم حداقل سه تا ۴ برابر پارسال باید پول بدم اونم با تخفیفی که به من دادن به خاطر مشتری خوبشون بودم!!!! حالا یعنی سرویس ها را هم یک جوری تنظیم کردن که ما نفهمیم داره چه بلایی سرمون میاد:)
    آخه چه دلیلی داره وقتی که میتونم از سرویس های دیگه با قیمت بسیار پایین تر و سرعت بسیار بیشتر استفاده کنم بیام اشتراکمو با شما تمدید کنم؟؟؟
    سپاس از سایت کلیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.