آموزش اینستاگرام

آغاز جنگ هوشمندانه تپ‌سی علیه اسنپ!

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – در جدیدترین بیلبوردهای تپ‌سی پیغام نامحسوسی چشم‌نوازی می‌کند. پیغامی که بی ربط با توییت دو ماه پیش منشی‌پور نیست. شعارهای تبلیغاتی جدید در قالب: «فرمون شاید همون فرمون باشه؛ اما تپسی به فرمان شماست»

مرداد ماه بود که اسنپ با ارسال تقاضای همکاری به مدیران تپ‌سی، سوژه رسانه ها شده بود. دسته گلی که تپ‌سی برای اسنپ فرستاده بود به همراه توییت مدیر عامل این شرکت حسابی خبرساز شد (اسنپ قافیه را به تپسی باخت).

میلاد منشی‌پور در خلال یک توییت پیغامی برای اسنپ فرستاده بود؛ پیامی که رنگ و بوی خاصی داشت و نشان می‌داد تپ‌ سی شمشیرش را بر علیه اسنپ از رو بسته است.

منشی‌پور در این توییت نوشته بود: «اسنپ طی چند روز برای تمام مدیران تپ‌سی پیشنهاد همکاری فرستاده. پاسخ تیم را در زیر می‌بینید.

جدای از بی‌اثری اقدام اسنپ، به نظرم چنین کاری به قصد تخریب است و نه رقابت. اسنپ در گذشته نیز چنین اقداماتی در قبال رقبا، رانندگان و مسافرین انجام داده؛ این اقدامات از این پس بی پاسخ نمی‌ماند.»

اما ماجرایی که این روزها حسابی چشم نواز است، کمپین جدید تبلبغاتی تپ‌سی است که عملا در آن به جنگ با اسنپ رفته است.

در جدیدترین بیلبوردهای تپسی پیغام نامحسوسی چشم‌نوازی می‌کند. پیغامی که بی ربط با توییت دو ماه پیش منشی‌پور نیست. شعارهای تبلیغاتی جدید تپ‌سی در قالب: «فرمون شاید همون فرمون باشه؛ اما تپسی به فرمان شماست»، «راه شاید همون راه باشه اما تپ‌سی همراه شماست!»، « خدمت شاید همون خدمت باشه اما تپ‌سی در خدمت شماست»و … و شعار «انتخاب با شماست» در گوشه‌ای از این بیلیوردها نشان می‌دهد این سرویس به طور کاملا محسوس به جنگ با رقیب خود رفته است و مهر تاییدی بر صحبتهای دو ماه پیش مدیر عاملش زده است. نکته قابل توجه که بسیاری از مخاطبان را به توجه وا داشته، پس زمینه سبز جمله‌های قسمت اول تمام شعارهای تبلیغاتی تپ‌سی است. بسیاری معتقدند تپ‌سی با انتخاب این رنگ عملا اسنپ را نشانه رفته است و به میدان مبارزه دعوت کرده است.

با مرور صفحات اجتماعی این نکته نمود بیشتری پیدا می‌کند. کاربری با به اشتراک گذاشتن یکی از این بیلبوردهای سطح شهر تپ‌سی نوشته: «میگمم ‎#تپسی اعلان جنگ کرده یا چی؟؟؟»

کاربر دیگری با ضمیمه کردن یکی از همان عکس‌ها نوشته: «‏واقعا هوشمندانه ست»

یک کاربر دیگر توییتی با این مضمون را به اشتراک گذاشته است: «شاید من ناتوانم از درک متن تبلیغاتی ‎#تپسی، اما در خدمت شماست یعنی چی؟ مگه ماهیت ‎#تپسی، ‎خدمت رسانی نیست! الان رنگ سبز اون پشت چی می گه؟ منظورت ‎#اسنپ هستش؟ اون خدمت نمیده! الان تو خوبی؟ اون بده؟»

مرور صفحات اجتماعی توییت‌های زیادی در این رابطه را نشان می‌دهد. نشانه‌هایی که ثابت می کند مخاطبان امروز هوشمند هستند و به راحتی می‌توانند شرایط را آنالیز کرده و انتخابی درست انجام دهند.

33 نظرات
  1. دانیال می گوید

    باسلام
    عزیزان مسافروراننده لطفاً یکبارخودراجای طرف دیگربگذارید من هم بعنوان مسافر از این دو شرکت خدمات دریافت کرده ام و هم مدتیدر اسنپ و تپ‌سی بعنوان راننده کار که نمیشه گفت بیگاری کردم. چیزی که من شاهدش بودم نمونه بارزی از حاکمیت نظام برده داری نوین که محصول تولید و عرضه افسارگسیخته تکنولوژی‌های نوینی که در عصر ظهور اینترنت و محصولات دیجیتالی عمدتاًوارداتی وتقریبا همیشه توسط افرادبانفوذوبرخوردار ازانواع رانت باهدف کسب سودبیشترتأسیس میشوند. نکته‌ای قابل تأمل اما این است که ما شاهد این هستیم که با وجود تخلفات متعدد و مختلف این شرکت‌ها در مورد کاربران خود اعم از مسافران و رانندگان، هیچ برخوردی با آنها صورت نگرفته است و اساساً مرجع رسیدگی کننده درباره دعاوی کاربران طرف قرارداد با این شرکت‌ها وجود ندارد و این امر موجب شده تا این شرکتها بتوانند تاکنون سودهای کلانی را از این طریق به جیب بزنند. متأسفانه قرارداد این شرکت ها با کاربرانشان (مسافران وسفیران) طوری تنظیم شده که در هنگام بروز هرگونه مشکلی برای هر کدام از کاربران چه مسافران و چه رانندگان، شرکت هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در قبال این مشکلات را نپذیرفته و مسئولیت را معطوف به خود کاربران کرده است بدین ترتیب که با رو در رو قرار دادن کاربر مسافر و کاربر راننده با یکدیگر، در هنگام بروز مشکلات برای هر یک از آنها، خود از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و آن را متوجه کاربر مقابل می نماید. نکته دردناک این واقعیت مشخص نبودن مرجع قانونی برای رسیدگی به تخلفات این شرکتها است. رشد ناگهانی و به یکباره ای علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات و تولید تکنولوژی‌ و استارت آپ های مختلف با توجه به عدم آگاهی و آشنایی بخش عظیمی از مردم به این علوم بخصوص در کشورهای کمتر توسعه یافته که تاکنون متکی به درآمد حاصل از فروش یک کالا مانند نفت بوده‌اند و به همین دلیل صنایع دیگر فرصتی برای رشد پیدا نکرده اند و همچنین در جوامعی که مردم به حقوق خود آگاه نیستند، زمینه را برای رشد اینگونه شرکت‌ها بوجود آورده است و تا زمانی که دولت نگاه جدی به این موضوع نداشته باشد و مردم نیز به علوم روز دنیا و همچنین حقوق شهروندی خود آگاه نباشند این مشکل حل نخواهد شد.

  2. عرفان می گوید

    قشنگ شبیه به جنگ پپسی و کوکا کولا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.