کوجیما از علاقه خود به ساخت بازی های خاص می‌گوید

رسانه کلیک – آقای هیدئو کوجیما چندی پیش با حضور در مراسم BAFTA، به علاقه و تمایل قلبی خود به ساخت بازی های خاص و صدالبته مبهمی اشاره کرد.

کمتر از چند روز دیگر به عرضه یکی از مورد انتظارترین بازی های نسل هشتم، Death Stranding باقی مانده و شماری از کاربران کنسول پلی استیشن 4 هم اکنون بی صبرانه منتظر تجربه این عنوان هستند. با این حال، چند روزی است که نقد و بررسی های «دث استرندینگ» توسط منتقدان معتبر صنعت بازی های ویدیویی منتشر شده که برخلاف انتظار برخی از گیمرها، این اثر نمره متای فوق العاده بالایی اخذ نکرده و ظاهرا آن طور که باید و شاید عمل نکرده است. این موضوع در وهله اول مورد انتقاد گروهی از بازیکنان قرار گرفت و چه بسا آن را در رده بازی های صرفا سرگرم کننده قرار دادند.

در طرف دیگر، هواداران هیدئو کوجیما چندان به نمرات بازی اعتنایی نکرده و دث استرندینگ را کماکان یک اثر خاص و بی نظیر می دانند. کوجیما، خالق Death Stranding چندی پیش با حضور در مراسم BAFTA، گفتگویی با علاقه مندان داشته که در جریان آن به نوعی از ساخته ها و آثار ویدیویی خود دفاع کرده است. او با ارائه دلایل و تفاسیر مختلف، مدعی است که به ساخت بازی های خاص و مرموزی شدیدا علاقه مند بوده و همواره سعی دارد که با ساخت چنین آثاری، تجربه فوق العاده ای را برای گیمرها رقم زند تا خاطرات شیرین آن برای سالیان سال، در گوشه کنار ذهن گیمرها باقی بماند.

هیدئو کوجیما در این باره توضیح می دهد:

به نظر من، سادگی در عین حال که خیلی خوب به نظر می رسد، اما خیلی سریع نیز مصرف شده و از بین می رود. مشابه غذا که با صرف آن به سرعت هضم شده و در بدن باقی نمی ماند. اما اگر آن چیز خیلی سفت و سخت باشد، پس بی شک سریعا هضم نشده و برای مدتی در بدن باقی خواهد ماند. جالب اینجاست که شما در چنین وضعیتی از ماهیت آن بی خبر هستید.

برای مثال، اگر یک فیلم سینمایی در ذهن شما باقی بماند و برای دفعات متعدد به تماشای آن بپردازید و یا با دوستانتان درباره آن صحبت کنید، مسلما درمورد هدف و اصلیت آن اظهار نظر خواهید کرد. به عبارتی، شما به نوعی به معنای واقعی و هدف اصلی آن فیلم پی می برید. این مشابه گوشت و خون شماست که برای مدتی در بدن باقی مانده و پس از مدتی از ذهن و خاطره خارج می شود. در این بین، با خود می گویید که باید چیز جدیدی خلق کنم.

در ادامه، هیدئو کوجیما از علاقه خود به ساخت بازی های خاص و مرموز می گوید:

برای من، علی رغم تماشای فیلم های سینمایی متعدد، این موضوع صرفا به بازی ویدیویی ختم می شود. همه می گویند که این ساخته ها بسیار پیچیده هستند، اما من بر این باورم که هرکس که آن را تجربه کند، احتمالا پس از یک دوره نسبتا طولانی مثل دوره چهار ساله و حتی ده ساله، کم کم بخش های مختلف آن را درک خواهد کرد. من واقعا علاقه دارم که چنین آثاری را خلق کنم.

بازی Death Stranding در روز 17 آبان (هشتم نوامبر) توسط شرکت سرگرمی های تعاملی سونی روی کنسول پلی استیشن 4 منتشر می شود. چندی پیش عرضه این عنوان روی پلتفرم رایانه شخصی نیز تایید شد که بر اساس آن، بازی در تاریخ نامشخصی از تابستان سال 2020 میلادی توسط شرکت 505 گیمز در اختیار پی سی بازها قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.