آموزش اینستاگرام

محبوبیت بالای اپلیکیشن های چینی در آمریکا

همراه اول در کلیک

رسانه کلیک – هزینه ای که مردم آمریکا برای اپلیکیشن های چینی پرداخت می کنند، نسبت به سال گذشته حدود 65 درصد افزایش یافته است.

هفته گذشته اعلام شد که اپلیکیشن پرطرفدار TikTok یک تهدید جدی علیه امنیت ملی به شمار می آید و برای همین فعلا تحت بازرسی قرار گرفته است. عده ای می گویند که علت اصلی این اتهام به خصومت اخیر ایالات متحده آمریکا و چین باز می گردد. قانون گذاران آمریکا عقیده دارند که تجهیزات شبکه به کار رفته در گوشی های هواوی، کلیه اطلاعات مبادله شده را به پکن ارسال می کند. اما آیا این ادعا حقیقت دارد؟

همانطور که می دانید، مالک کنونی TikTok یعنی شرکت چینی ByteDance، دو سال پیش اپلیکیشن Musical.ly را خریداری کرد. این شرکت در آن زمان موفق به کسب جواز CFIUS (سرمایه گذاری خارجی آمریکا) نشد. حال آنکه Musical.ly یک شرکت چینی بود که برای تمرکز بیشتر روی بازارهای خارجی، شعبه دیگری را در ایالات متحده  آمریکا پایه گذاری کرده بود. اکنون به نظر می رسد که نوبت به تیک تاک رسیده است.

اپلیکیشن های چینی

طبق گزارش های CNBC، اپلیکیشن های چینی طرفداران بسیاری در ایالات متحده دارند؛ چه آن هایی که توسط خود شرکت های چینی برنامه ریزی شده اند و چه آن هایی که تحت حمایت مالی آمریکا هستند. آمارها نشان می دهند که درآمد این شرکت ها طی سه ماه اخیر (از ژوئیه تا سپتامبر) برابر با 745 میلیون دلار بوده است. جالب آنکه هزینه های صورت گرفته روی اپلیکیشن های چینی نسبت به سال گذشته حدود 65 درصد افزایش یافته است.

مردم آمریکا طی سه ماهه اخیر، مبلغ 3.43 میلیارد دلار را در 100 اپلیکیشن برتر اپ استور و گوگل پلی هزینه کرده اند. جالب آنکه 25 درصد این برنامه ها مربوط به اپلیکیشن های چینی هستند و بیشتر در دسته بندی گیم قرار می گیرند.  

فارغ از جنگ تجاری بین چین و ایالات متحده، اپلیکیشن های چینی محبوبیت بسیاری در بین مردم آمریکا دارند. البته ناگفته نماند که اغلب مردم نمی دانند که اپلیکیشن مورد علاقه آن ها توسط چینی ها ساخته شده است. سرکان توتو، مدیر عامل مجموعه Kantan Game در این باره می گوید:

به عقیده من بسیاری از مردم آمریکا نمی دانند که مالک و توسعه دهنده این بازی ها کشور چین است. ظاهرا این موضوع هیچ اهمیتی برای مردم ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.