شیفر

آموزش پیگیری مرسولات پستی

رسانه کلیک – راه های مختلفی به منظور پیگیری مرسولات پستی وجود دارد. در این مطلب شما را تمامی روش های رهگیری مرسولات پستی آشنا می کنیم. همراه ما باشید.

اگر در انتظار دریافت کالایی از طریق پست هستید و یا برای فردی کالایی ارسال کرده اید، می توانید به راحتی از طریق سرویس هایی که شرکت پست در اختیار کاربران قرار داده، به بررسی وضعیت مرسوله بپردازید. خوشبختانه برای استفاده از این سرویس ها نیازی به مراجعه حضوری به اداره پست منطقه نخواهد بود (آموزش کامل مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی).

پیگیری مرسولات پستی به صورت آنلاین

اداره پست در وبسایت خود سرویسی را راه انداخته که افراد می توانند با مراجعه به آن و وارد نمودن کد رهگیری خود، وضعیت مرسوله را پیگیری نمایند. کد پیگیری در هر دو حالت دریافت و ارسال مرسوله در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. این کد که معمولا 10 یا 20 رقمی بوده، برای بررسی وضعیت مرسولات پستی ضروری است. برای پیگیری مرسولات پستی به صورت آنلاین و توسط کد رهگیری کافی است وارد صفحه مخصوص پست برای این کار شوید و سپس با وارد نمودن کد، وضعیت مرسوله را مشاهده کنید (چگونه کارت بانکی خود را به کارت سوخت تبدیل کنیم؟).

مرسولات پستی

پیگیری مرسولات پستی با پیامک

اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می توانید از سرویس پیامکی پست برای پیگیری مرسولات پستی خود اقدام کنید. برای این کار کافی است به ابتدای کد رهگیری حرف R را اضافه کنید و سپس آن را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ بفرستید. بعد از این کار وضعیت مرسوله به شما پیامک خواهد شد.

پیگیری مرسولات سازمانی به صورت آنلاین

برای مرسولات سازمانی امکان پگیری بدون کد رهگیری وجود دارد. برای بررسی وضعیت این دسته مرسولات که شامل کارت سوخت، شناسنامه خودرو، گواهینامه، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، نظام وظیفه و دیوان عدالت اداری می شود، تنها اطلاعات هویتی یا شماره پرونده مروبوط به مدرک مورد نظر از شما سوال خواهد شد. در سامانه پیگیری مرسولات سازمانی باید نوع مرسوله و سپس اطلاعات خواسته شده را وارد کنید تا وضعیت به شما نشان داده شود. برای مثال در صورتی که منتظر دریافت گواهینامه خود هستید، تنها کافی است شماره کارت ملی خود را وارد کنید.

مرسولات پستی

پیگیری مرسولات سازمانی با پیامک

امکان رهگیری مرسولات سازمانی بدون اینترنت با استفاده از کد USSD نیز وجود دارد. برای این کار کافی است کد #110* را شماره گیری و سپس گزینه خدمات در دست اقدام را انتخاب کنید. در صفحه جدید گزینه پلیس 10+ و بعد از آن مورد مدارک مورد نیاز را انتخاب کنید. در آخر با انتخاب مدرک مورد نظر و وارد نمودن اطلاعت خواسته شده، وضعیت مرسوله به شما نشان داده می شود.

مرسولات پستی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.