چرا مسیر زودشور و لاندراپ از هم جدا شد؟

رسانه کلیک – در حالی مسیر استارتاپ‌های زودشور و لاندراپ از هم جدا شد که بنیانگذار زودشور معتقد است در کشور بحران زده امروز ما برای ساختن و ماندن باید ریسک کرد و در نهایت شاید این شکست هم بخشی از همین ریسک باشد.

خبر شکست ادغام زودشور و لاندراپ در حالی منتشر شد که سوالات و ابهامات زیادی با خود به همراه داشت. محمد رهی در گفتگو با خبرنگار کلیک با تاکید بر این نکته که در تمام مدتی که با زودشور همراه هم بودند ضمن پشت سر گذاشتن روزهای بحرانی از تجربیات هم استفاده کردند، می‌گوید: «در روزهای واپسین سال 97 با توجه به بحرانی که گریبان تمام کسب و کارها را گرفته بود؛ بالا رفتن نرخ دلار و تمام هزینه‌ها و از طرفی بالا رفتن تعداد خشکشویی‌های آنلاین تصمیم گرفتیم با ادغام سعی کنیم بحران پبش آمده را مدیریت کنیم.»

رهی با عنوان اینکه خرداد ماه سال جاری با قراردادی 3 ماهه تصمیم به ادغام با لاندراپ گرفتند، ادامه می‌دهد: «شهریور ماه سال جاری و بعد از پایان زمان ۳ ماه اولیه قرارداد تصمیم گرفتیم به همکاری‌مان با لاندراپ پایان دهیم.»

رهی معتقد است در تمام سه ماه، ادغام نتایج خوبی برای دو استارتاپ رقم زد. او معتقد است کاربران خدمات آنلاین خشکشویی مشتریان خاصی هستند و اضافه می کند: «۳۰ درصد دیتابیس و مشتریان ما یکی بودند به همین دلیل برای اینکه بتوانیم ۷۰ درصد باقی‌مانده این بازار را هم در اختیار بگیریم و سرویس بهتری ارائه دهیم، تصمیم به این ادغام گرفتیم.»

بنیان‌گذار زودشور باور دارد در این مدت به خاطر استفاده از زیرساخت‌های لجستیک یکدیگر و همچنین نیروهای انسانی، هر دو استارتاپ رشد مناسب و قابل توجهی داشتند. او این تجربه ادغام را به ازدواجی تشبیه می‌کند که تمامش به طرفین بستگی دارد و احتمال دارد همانند بسیاری از ازدواج ها ختم به خیر شود و گاها در این میان به جدایی ختم شود.  

بنیان‌گذار زودشور معتقد است در کشور بحران زده امروز ما؛ برای ایستادن، ماندن و ساختن باید تمام ریسک‌ها را به جان خرید. به باور محمد رهی ادغام زودشور و لاندراپ نیز در روزهای بحرانی؛ نقطه عطفی برای هر دو استارتاپ بود و ادامه می‌دهد: «تجربه این ادغام برای زودشور بسیار موفقیت‌آمیزبود. در شرایطی که زودشور و شاید لاندراپ و حتی تمام استارتاپ های مربوط به خشکشویی آنلاین در حال حذف شدن از بازار بودند؛ این ادغام توانست به آنها جان دوباره‌ای دهد.»

توصیه او به استارتاپ‌هایی که فصد ادغام دارند، شناسایی تمام تامین کنندگان مالی طرفین است و از این شکست در ادغام به عنوان یک پیروزی یاد می کند که نتیجه نهایی اش می‌تواند به تمام استارتاپ‌ها کمک کننده باشد.

او تاکید می‌کند در برنامه‌های آینده این شرکت به دنبال ادغام با دیگر فعالان این بازار هم خواهد بود.

رهی در انتها از تغییراتی در مسیر جدیدشان صحبت می‌کند و با عنوان این نکته که در حال حاضر 70 درصد کارهای مربوط به خشکشویی را خودشان انجام می دهند و یک خشکشویی در منطقه 1 تهران تاسیس کرده‌اند ،تصریح می‌کند: «بیش از 80 درصد از مشتریان ما در نقاط شمالی تهران زندگی می‌کند. در رویکرد جدیدمان ما با تغییراتی در تارگت تصمیم گرفتیم به جای خدمات به کل تهران و قبول سه سفارش از مناطقی که سفارش کمتری دارد؛ هزینه لجستیک را در مناطفی که سفارش های بیشتری داریم صرف کنیم تا در نهایت با آینده بهتری روبه‌رو شویم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .