آمازون وارد رقابت صنعت استریم بازی‌ها می‌شود

 

رسانه کلیک – آمازون که بدون شک یکی از بزرگترین غول های تکنولوژی در جهان به شمار می رود، مشغول کار بر روی پروژه‌ای تحت عنوان Project Tempo است. آمازون سعی دارد وارد رقابت صنعت استریم بازی‌ها بر بستر فضای ابری شود.

هفته پیش نیویورک تایمز با انتشار گزارشی خبر داد که آمازون دو بازی ابری جدید (Crucible) و (New World) را به منظور عرضه و انتشار در ماه مه سال جاری میلادی آماده سازی کرده است و قرار است هر دوی آن‌ها بر روی پلتفرم بازی ابری آمازون تحت عنوان tempo عرضه شوند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری در این مورد می‌گویند که مایکروسافت و گوگل به عنوان بزرگترین سازندگان و توسعه دهندگان فعال در صنعت گیمینگ نیز  از مدت‌ها پیش بر روی توسعه بازی‌های خود در فضای ابری سرمایه‌گذاری و تلاش‌های بسیاری کرده‌اند. این در حالیست که آمازون به عنوان ارائه دهنده سرویس‌های برتر ابری در جهان شناخته می شود. 

از طرفی دیگر ورود این غول تکنولوژی آمریکایی به توسعه بازی های ابری از آنجایی که در دهه گذشته صنعت گیمینگ تبدیل به یکی از سودآورترین کسب و کار های جهان شناخته شده است و محبوبیت بسیاری از سوی کاربران پیدا کرده است جای تعجب ندارد؛ چرا که برآوردهای پیشین نشان می داد صنعت بازی در سال ۲۰۲۰ بیش‌ از ۱۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب خواهد کرد. 

همچنین پیش بینی می‌شود که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و خانه نشینی نصفی از جمعیت جهان، تقاضا برای بازی‌های آنلاین و به صورت کلی صنعت گیمینگ به شدت افزایش پیدا کند و رونق بسیار بیشتری نسبت به قبل یابد. 

منبع GSM Arena

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.