چند توصیه مهم برای کاربران مک هنگام کار در منزل

رسانه کلیک – اگر شما نیز جزو کاربران مک بوده و با کار در منزل مشکل دارید، می توانید با پیروی از چند نکته ساده، کار را برای خود راحت تر کنید.

امروزه با شیوع ویروی کرونا از کارمندان خواسته می شود تا از منزل به فعالیت خود ادامه دهند. این امر در ابتدا کمی مشکل به نظر می رسد اما می توان با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب می توان کار را ساده تر کرد. در ادامه به بیان چند توصیه مهم برای کاربران مک می پردازیم.

استفاده از آیپد به عنوان نمایشگر ثانویه

در دفتر کار معمولا مانیتوری وجود دارد که امکان مالتی تسکینگ (انجام چند کار در آن واحد) را به سادگی برای شما فراهم می آورد. اما سر و کله زدن با برنامه های مورد نیاز، آن هم روی نمایشگرهای کوچک موجود در منزل قدری دشوار است. در چنین شرایطی می توان از آیپدها به عنوان نمایشگر ثانویه استفاده کرد.

صاحبین مک بوک های جدید (از سال 2016 به بعد) می توانند آیپد خود را به رایانه شخصی وصل کرده و از ویژگی Sidecar استفاده نمایند. برای این کار کافی است تا از قسمت منو، گزینه Airplay را انتخاب کنید. بدین ترتیب آیپد به رایانه متصل شده و امکان انتقال پنجره ها به نمایشگر دوم به وجود می آید. برای میرور کردن نمایشگر نیز باید پس از رفتن به قسمت Airplay و باز شدن فهرست، گزینه Mirror را انتخاب کنید.

مدیریت نوتیفیکیشن ها

یکی از موارد آزاردهنده هنگام کار در منزل، سرازیر شدن سیل عظیمی از اعلان های غیر ضروری روی مک است. برای خلاص شدن از شر نوتیفیکیشن های به درد نخور، باید به قسمت System Preference رفته و گزینه Notifications را انتخاب کنید. سپس صفحه ای برای شما ظاهر می شود که می توان از طریق آن اعلان برنامه ها را غیر فعال کرد.

تنظیم دستی نوتیفیکیشن ها برای هر برنامه اندکی وقت گیر است اما بهترین نتیجه را به دنبال دارد. با این حال اگر زمان کافی برای انجام این کار را ندارید، کلید Option (یا کلید Alt روی کیبوردهای جانبی) را نگه داشته و سپس روی آیکون Notification Center کلیک کنید.

تعیین زمان استراحت با استفاده از Screen Time

اسکرین تایم یکی از آن قابلیت های پرکاربرد است که متاسفانه بسیاری از کاربران مک زیاد به آن توجه نمی کنند. در صوریتکه که با استفاده از این ویژگی می توان زمان مناسب را برای استراحت کوتاه و در نتیجه بازیابی سلامت ذهن تعیین کرد.

برای  فعال سازی ویژگی فوق ابتدا به قسمت System Preferences رفته و سپس روی گزینه Screen Time کلیک کنید. بدین ترتیب مدت زمان استفاده از هر برنامه برای شما نشان داده می شود. همانطور که در تصویر می بینید، سه گزینه Downtime، App Limits و Communication در قسمت چپ وجود دارند که امکانات متعددی را برای شما فراهم می آورند.

گزینه Downtime به شما اجازه می دهد تا کلیه برنامه های اضافی را غیر فعال کنید. عملکرد App Limits نیز مشابه با ویژگی قبلی است. اما در اینجا باید با ضربه زدن روی “+”، برنامه های خود را به صورت دستی انتخاب کنید. گزینه Communication نیز دسترسی افراد به شما را در برخی زمان های خاص محدود می کند. بدین ترتیب که با اعمال تغییرات در این قسمت، تنها افراد خاصی قادر به برقراری ارتباط با شما خواهند بود. 

جداسازی نمای صفحه برای مالتی تسکینگ

برای تمرکز بیشتر در حین انجام کار، بهتر است نمای صفحه را به قسمت های مختلف تقسیم کنید. برای آنکه دو پنجره به صورت مجزا اما کنار هم برای شما به نمایش در بیایند، روی گزینه دایره ای شکل و سبز رنگ موجود در سمت چپ برنامه های در حال اجرا یک کلیک طولانی بکنید.

 سپس فهرستی برای شما ظاهر می شود که می توانید از طریق آن، یکی از حالت های نمایش کامل پنجره، نمایش پنجره در قسمت راست و نمایش پنجره در قسمت چپ نمایشگر را انتخاب کنید.

استفاده از اپلیکیشن Reminder جهت یادآوری کارهای ضروری

اپلیکیشن Reminder اپل از مدت ها پیش روی کار آمده و به یک ابزار مناسب برای یادآوری لیست انجام کارها تبدیل شده است. علی الخصوص زمانی که در خانه هستید، این برنامه می تواند یادآور کارهایی باشد که باید آن ها انجام دهید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا هر تعداد لیست دلخواه را به وجود آورده و هر عنوانی را برای آن ها انتخاب کنید. به هر کار می توان یادداشتی را اضافه کرده تا از جزییات مربوط به آن مطلع شد. همچنین در نمای مک می توان تاریخ و زمان یادآوری را مشخص کرد. در این برنامه می توان لیستی از کارهای پرچم دار را به وجود آورد. این لیست مخصوص فعالیت هایی است که انجام آن ها هرگز نباید فراموش شود. اپلیکیشن Reminder با یادگیری آسان و طراحی جذاب و کاربرپسند خود، جزو یکی از ابزارهای لازم در محیط کاری و خانگی به شمار می آید که با دستگاه های iOS نیز همگام سازی می شود.

منبع maketecheasier

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.