از کجا بفهمیم گوشی آیفون اصل است؟

خرید گوشی آیفون تقلبی یک فاجعه واقعی است! تصور کنید مدت‌ها پول‌های خود را جمع‌ کرده باشید و پس از تحقیق بسیار، یک گوشی تقلبی را تحویل بگیرید! حتی تصور این ماجرا هم ناراحت‌کننده است.

از کجا بفهمیم گوشی آیفون اصل است؟

متاسفانه در بازار ایران بسیاری از فروشندگان سودجو گوشی‌های آیفون تقلبی را به فروش می‌رسانند و اگر در هنگام خرید دقت نکنید، ممکن است شما هم در دام بیفتید. برای تشخیص آیفون اصل از تقلبی روش‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با استفاده از راهنمای خریدی که در ادامه برای شما فراهم کرده‌ایم، با چند بررسی ساده قادر به تشخیص آیفون اصل خواهید بود.

قیمت بسیار پایین، یک هشدار است!

شاید شما هم فروشگاه‌هایی را دیده باشید که قیمت گوشی آیفون در آن‌ها بسیار پایین‌تر از حد بازار است؛ همین ارزان فروشی احتمالا نشان‌دهنده فیک بودن محصول است. مهم‌ترین قدم برای خرید آیفون این است که به سراغ فروشگاه‌های معتبر بروید تا مطمئن شوید گوشی اصل خریداری خواهید کرد.

برای تشخیص آیفون اصل جعبه را بررسی کنید

شاید در برخی از مواقع نتوانید به‌طور مستقیم گوشی اپل را روشن و شماره سریال آن را چک کنید. در این مواقع بررسی بسته‌بندی و جعبه اطلاعات خوبی درباره اصل بودن گوشی اپل به شما می‌دهد. جعبه‌ یک گوشی اصل این ویژگی‌ها را دارد:

  • کاملا سالم و بدون هیچ آسیبی است؛ مثلا محافظ روی جعبه مخدوش نیست.
  • برچسب هولوگرامی که روی جعبه درج شده، کاملا سالم و بدون آسیب است.
  • متن نوشته شده روی جعبه خوانا و صاف است.
  • شماره سریال گوشی، با برچسب پوشیده نشده و خوانا است.

برای مثال حتی اگر قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس پیشنهادی فروشنده شما را متعجب کرد، اما جعبه آن از پیش باز شده بود، بهتر است از خرید صرف نظر کنید. چون برخی از فروشنده‌ها به بهانه اینکه گوشی در گمرک باز شده است، نمونه فیک را با قیمتی کمتر به شما می‌فروشند.

ظاهر گوشی؛ راهنمای شما در تشخیص اصل بودن آیفون

پیش از خرید آیفون ۱۳ یا سری‌های دیگر بهتر است یک ویدیو بررسی و آنباکس نمونه‌های اصل را ببینید یا تصاویری از سایت‌های معتبر همراه خود داشته باشید تا هنگام خرید، با ظاهر گوشی مدنظر خود تطبیق دهید. نکات زیر هم به شما کمک می‌کنند تا از روی ظاهر، متوجه اصل بودن گوشی مد نظر خود شوید:

  • لوگوی اپل در گوشی‌های اصل، تک رنگ است و برجستگی‌ ندارد.
  • نوشته‌های پایین لوگوی اپل، صاف و یکدست بوده و فرورفته نیست.
  • دکمه‌های گوشی اپل اصل، کیفیت ساخت بالایی دارند و در جای خود لق نمی‌خورند.
  • همه لنز‌های گوشی‌ اصل اپل، شیشه‌های شفاف دارند؛ اما در گوشی‌های فیک فقط یک لنز دوربین واقعی است.

به‌علاوه وقتی گوشی را روشن می‌کنید، در نسخه‌های اصل لوگوی اپل و در نسخه‌های فیک معمولا عبارت «welcome» به نمایش در می‌آید.

چک کردن شماره سریال؛ مطمئن‌ترین راه برای تشخیص آیفون اصل

یکی از روش‌های مطمئن تشخیص آیفون اصل، بررسی شماره سریال است. برای پیدا کردن شماره سریال گوشی دو راه دارید:

  1. وارد بخش تنظیمات (setting) شوید و در بخش general و بعد درباره گوشی (about) شماره سریال را پیدا کنید.
  2. در جایگاه سیم‌کارت گوشی، شماره سریال آن به‌ضوح حک شده است.

پس از پیدا کردن شماره سریال، آن را با کدی که روی جعبه موبایل حک شده مطابقت دهید. اگر این دو شماره یکسان بود به سایت checkcoverage.apple.com وارد شوید و شماره را آن‌جا تست کنید. اگر در این مرحله هر سه بخش زیر تیک سبز گرفتند، گوشی شما اصل است:

  • Valid purchase data: نماد حمایت شرکت اپل از دستگاه
  • Telephone technical support: نماد دسترسی موبایل به خدمات تلفنی
  • Repairs and service coverage: نماد گارانتی اپل برای گوشی

اما اگر پیام invalid serial number برای شما به نمایش درآمد دستگاه تقلبی است.

بررسی کارایی گوشی اپل؛ راهی برای تضمین اصالت گوشی

موبایل‌های شرکت اپل به سرعت بالا و کیفیت دوربین عالی شناخته می‌شوند؛ پس اگر در تست عکاسی، کیفیت بسیار بدی را دیدید یا سرعت گوشی در لود کردن برنامه‌ها پایین بود، وقت آن است که به اصل بودن گوشی خود شک کنید.

به علاوه سیستم عامل گوشی‌های اپل همگی ios هستند. پس اگر به‌راحتی یک برنامه اندرویدی را روی گوشی اپل خود باز کردید، مطمئن باشید با یک گوشی فیک طرف هستید. البته برخی از سارقان پس از اجرای سیستم عامل اندروید روی گوشی، ظاهر آن را شبیه به ios می‌کنند. برای چک کردن نوع سیستم عامل موبایل به بخش تنظیمات موبایل بروید.

IMEI؛ کد تشخیص اصل بودن اپل

معنی واژه IMEI «شناسه بین‌المللی تجهیزات موبایل» است. برای دریافت IMEI، کد دستوری #06#* را با گوشی اپل شماره‌گیری و سپس آن را در یکی از سایت‌های زیر وارد کنید:

  • info
  • com
  • com

با این کار اطلاعات گوشی اعم از سال و محل تولید و مونتاژ را مشاهده می‌کنید و از اصل بودن گوشی خود مطمئن می‌شوید.

با خرید آیفون از فروشگاه آمیتیس خیالتان از اصل بودن گوشی راحت خواهد بود

در این مطلب همه راه‌های تشخیص آیفون اصل را به شما معرفی کردیم. با بررسی جعبه، ظاهر و عملکرد گوشی می‌توانید اصل بودن آن را تشخیص دهید؛ اما راه‌های مطمئن‌تر استفاده از شماره سریال و کد IMEI است. همچنین خرید از یک فروشگاه معتبر تضمین می‌کند که یک گوشی اصل خریداری کرده‌اید.

فروشگاه آمیتیس انواع محصولات الکترونیک مثل لپ‌تاپ،‌ گوشی‌ موبایل و کامپیوتر‌های خانگی را از برندهای معتبر در اختیار شما می‌گذارد و با ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش، تجربه خریدی باکیفیت را برای شما رقم می‌زند.

ارسال نظر