انواع تجهیزات شبکه و بررسی حدود قیمت آنها در بازار ایران

تنوع بالا در تجهیزات شبکه شاید کمی انتخاب را برایتان سخت کند. پیشنهاد می‌کنیم در کنار دانش فنی خودتان و مطالعه، از مشاوره شرکت‌های معتبر در این زمینه استفاده کنید تا در نهایت تجهیزات لازم را با بالاترین کارایی و مقرون به صرفه تهیه کنید. در این مطلب در خصوص سرورها، استوریج‌ها و سوییچ‌های برند HP، Dell EMC و تجهیزات امنیت شبکه و اکسس پوینت‌های شبکه صحبت خواهیم کرد. ارائه تجهیزات شبکه از برندهای معروف دنیا در ایران توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود، خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های معتبر، با تیم مشاوره فنی و فروش پویا که تجهیزات باکیفیت را در کمترین زمان ممکن و به صرفه ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما برای خرید انواع تجهیزات شبکه و سرور به شما شرکت نگرش تحلیل سیستمها (نتسا) است. سایت این شرکت را بررسی کنید و برای کسب اطلاعات تکمیلی، مشاوره و اطلاع از قیمت تجهیزات شبکه و سرور نتسا با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید زیرا به دلیل نوسانات ارز، قیمت تجهیزات در سایت‌های فروش درج نمی شوند.

انواع تجهیزات شبکه و بررسی حدود قیمت آنها در بازار ایران

در این مطلب در خصوص سرورها، استوریج‌ها و سوییچ‌های برند HP، Dell EMC و تجهیزات امنیت شبکه و اکسس پوینت‌های شبکه صحبت خواهیم کرد. ارائه تجهیزات شبکه از برندهای معروف دنیا در ایران توسط شرکت‌های مختلفی انجام می‌شود، خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های معتبر، با تیم مشاوره فنی و فروش پویا که تجهیزات باکیفیت را در کمترین زمان ممکن و به صرفه ترین قیمت‌ها ارائه می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما برای خرید انواع تجهیزات شبکه و سرور به شما شرکت نگرش تحلیل سیستمها (نتسا) است. سایت این شرکت را بررسی کنید و برای کسب اطلاعات تکمیلی، مشاوره و اطلاع از قیمت تجهیزات شبکه و سرور نتسا با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید زیرا به دلیل نوسانات ارز، قیمت تجهیزات در سایت‌های فروش درج نمی شوند.

انواع تجهیزات شبکه و سرور نتسا

سرورهای HP شامل سرورهای ML، DL، BL

شرکت HP رتبه یک را در بین تولید‌کنندگان سرور در سراسر جهان دارد، از پرکاربردترین 7 HP به سرورهای ML،DL و Blade می‌توان اشاره کرد. سرورهای HP در نسل‌های مختلف ارائه شده‌اند که نسل 10 پلاس این سرورها تا ابتدای سال 2022 آخرین نسل ارائه شده هستند.

سرور ML

سرورهای ML اچ پی، سرورهای ایستاده یا Tower که برای کسب و کارهایی با شعبات مختلف یا چند دفتر کار با فاصله جغرافیایی زیاد مناسبند، ارتقاء پذیرند و برای کسب و کارهای در حال رشد و توسعه مناسب هستند. آخرین نسل سرورهای ML با کارایی، سرعت، امنیت و قابلیت ارتقاء مدل‌های ML110G10 و ML350G10 هستند.

سرور DL

سرورهای DL اچ پی، سرورهای رک مونت با کارایی بالا و مدیریت متعادل از پرطرفدارترین سرورهای اچ پی هستند. این سرورها در اندازه های یک، دو و چهار یونیت تولید می‌شوند.

برخی سرورهای رک مونت ارائه شده توسط شرکت نتسا

Server DL360 G10

Server DL325 G10

Server DL380 G10plus

Server DL560 G10

Server DL580 G10

پرفروش‌ترین سرور HPE سرور DL380 G10Plus است، سروری قدرتمند و امن که از پردازنده‌های نسل سوم یعنی اینتل زئون‌ها پشتیبانی می‌کند. این پردازنده‌ها از 4 هسته تا 40 هسته دارند. حافظه موقت سرور تا 8 ترابایت در 32 اسلات است. فضای ذخیره سازی در این سرور به صورت نصب درایوهای SFF/LFF و درایوهای ذخیره سازی HDD با درگاه‌های SAS/SATA و درایوهای ذخیره سازی SSD به صورت SFF با درگاه NVMe قابل پشتیبانی می‌باشد.

می‌توان از چیدمان درایوها به صورت SFF SATA HDD به تعداد ۳۶ عدد با ظرفیت ۷٫۶۸ ترابایت با ظرفیت کل ۲۷۶٫۴۸ ترابایت یا SFF SAS HDD به تعداد ۳۶ عدد ۱۵٫۳ TB با ظرفیتی برابر ۵۵۰٫۸ ترابایت بهره برد.

سرور BL

سرور تیغه‌ای شرکت hp که با اندازه 10 یونیت 16 سرور همزمان را ارائه می‌دهد، سرورهای Blade برای مراکزی که نیاز به انجام محاسبات سنگین، رندرهای طولانی و سنگین و ذخیره سازهایی مثل SAN دارند ولی می‌خواهند حداکثر فضای ممکن و هزینه پشتیبانی و نگهداری را پرداخت کنند باید از سرورهای Blade شرکت HP استفاده کنند.

دو مدل انکلوژر(محفظه برای پیکربندی سرورهای Blade) توسط شرکت hp ارائه شده است.

HPE BladeSystem C7000 Enclosure

HPE BladeSystem C3000 Enclosure

آخرین مدل سرور Blade هم که ارائه شده است، سرور BL460C Gen 10 می‌باشد.

استوریج و ذخیره سازها شامل ذخیره سازهای HP، EMC و Tandberg

استوریج‌های HP از گروه SAN استوریج‌ها که در حال حاضر در بازار موجود و توسط شرکت hp پشتیبانی و آپدیت می‌شود استوریج HPE MSA 2062 است یک سیستم ذخیره‌ساز هیبریدی با دسترسی Block Level که برای ذخیره‌سازی اطلاعات در دیتاسنترها کاربرد دارد. SAN Storageها برای ذخیره‌سازی فایل، ذخیره‌سازی پایگاه داده، فضای مربوط به فایل سیستم ماشین مجازی (VMFS) و … با سرعت بسیار بالا قابل استفاده هستند.

استوریج 3par شرکت اچ پی از خانواده San Storage هاست، استوریج‌های سری HPE 3PAR 20000 بیشتر از 3 میلیون IOPS را در کمتر از 1 میلی ثانیه پشتیبانی می‌کنند و ظرفیت ذخیره سازی 15PB را ارائه می‌دهند.

استوریج های Tape که برای آرشیو اطلاعاتی کاربرد دارند، افزایش امنیت اطلاعات و طول عمر اطلاعات را به ارمغان می آورد و از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل استوریج است. آخرین نسل استوریج Tape، فضای ذخیره سازی 12 ترابایت در حالت native و 30 ترابایت در حالت Compressed را ارائه می‌دهد.

استوریج‌های قدرتمند شرکت Dell EMC استوریج‌هایی مقیاس پذیر، منعطف در مدیریت فضای ذخیره سازی و مقرون به صرفه هستند و در چهار مدل مقیاس‌پذیر عرضه شده است؛ ۳۰۰Unity ، ۴۰۰Unity ، ۵۰۰ Unity و ۶۰۰ Unity مدل‌های Dell EMC Unity برای پشتیبانی از حداکثر ۱۶ پتابایت، ظرفیت طراحی شده است.

لود بالانسر Peplink و Pepwave

دو مدل از روترهای مناسب در ارائه خدمات اینترنت و ارتباطات بدون وقفه که شرکت نتسا آن را ارائه می‌دهد روترهای لود بالانسر Peplink و Pepwave هستند:

روترهای لودبالانسر Peplink بر پایه طول عمر بالا و ارتباط بی وقفه ساخته شده‌اند و مدل روتر لود بالانسر Peplink SD-WAN که راهکاری مناسب برای دفاتر کار کوچک و سازمان‌ها است اینترنت بی وقفه، VPN بی وقفه و تجمیع پهنای باند را ارائه میدهد.

لودبالانسر پپ‌لینک یک راهکار عالی برای پایداری اتصال است و برای شبکه‌های سازمانی طراحی شده است و حتی اگر یک اتصال WAN خراب شود، متصل می‌ماند. همچنین، مجهز به طیف گسترده‌ای از الگوریتم‌های لودبالانسر برای مدیریت هر موقعیتی است.

روترهای لود بالانسر Pepwave برای فراهم کردن شرایط پشتیبانی از چندین سیم کارت، ارتباطات پایدار، LTE تجمیع پهنای باند ساخته شده است و سری MAX آن دارای محفظه سیمکارت بوده که قابلیت‌هایی مثل تجمیع LTE، ایجاد کانکشن VPN پایدار و مقاوم در برابر اختلالات، راندمانی قوی‌تر و سریع‌تر از همیشه را ارائه می‌دهد.

تجهیزات امنیت شبکه شامل فورتی نت

تجهیزات فورتی نت برای تامین امنیت گسترده، یکپارچگی و کارایی بالا در زیرساخت‌های IT تولید شده‌اند. از مهم‌ترین مسائل هنگام پیاده‌سازی یک شبکه کامپیوتری تامین امنیت آن در برابر انواع حملات، باج افزارها و نرم افزارهای مخرب است.

مدل‌های ارائه شده فورتی وب به مدل‌های زیر می‌توان اشاره کرد:

سری ۱۰۰۰ فایروال توان بالا FortiGate 1000 D

سری ۲۰۰۰ فایروال توان بالا FortiGate 2000 D

سری ۳۰۰۰ فایروال توان بالا FortiGate 3000 D

سوییچ‌های شبکه شامل HP و POE Peplink

سوئیچ HPE SN3600B تولید شرکت HP با ارائه فناوری و قابلیت‌های پیشرو Fibre Channel 32 Gb در بازار،

نیازهای مجازی‌سازی hyper-scale، زیرساخت‌های Cloud و رشد محیط‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فلش را برآورده می‌کند.

سوئیچ شبکه PoE با مدیریت ابری پپلینک SD Switch 24-Portمدیریت متمرکز ابری، توان خروجی سوییچ تا 850 وات و مدیریت و زمان‌بندی پورت‌های PoE از خصوصیات کلیدی سوئیچ‌های پپلینک است.

تجهیزات وایرلس شامل اکسس پوینت‌های Aruba

اکسس پوینت‌های پر قدرت Aruba به 3 دسته اکسس پوینت‌های داخلی، اکسس پوینت‌های فضای باز و اکسس پوینت‌های ریموت تقسیم می‌شوند. اکسس پوینت‌هایی مقرون به صرفه، با قابلیت پشتیبانی از وای فای 5 و 6 هستند.

اکسس پوینت‌های داخلی شرکت آروبا مدل 530

اکسس پوینت‌های فضای بیرون شرکت آروبا مدل EX Series 560

اکسس پوینت‌های ریموت شرکت آروبا مدل H500

برای دسترسی به اطلاعات کامل و قیمت انواع تجهیزات شبکه و سرور می‌توانید به سایت شرکت نتسا مراجعه کرده وقیمت و نحوه خرید انواع تجهیزات شبکه و سرور نتسا را از کارشناسان فروش نتسا جویا شوید.

ارسال نظر