با 5 اقدام ساده، مشکلات آنتن دهی گوشی را برطرف کنید

رسانه کلیک - در این مطلب دلایل و عوامل ایجاد کننده مشکلات آنتن دهی گوشی ایسوس را بررسی می‌کنیم و به شما می‌گوییم که چطور این مشکل را برطرف کنید.

با 5 اقدام ساده، مشکلات آنتن دهی گوشی را برطرف کنید

قطع شدن آنتن یا آنتن ندادن، مشکلی آزار دهنده است که تقریبا همه افراد آن را تجربه کرده اند. در این حالت تماسی برقرار نمی شود و شما هم نمی توانید به کسی زنگ بزنید. اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟ چرا علی رغم درست کار کردن شبکه در یک منطقه خاص، باز هم گوشی آنتن نمی دهد؟

شاید در چنین مواردی، پای خرابی یک قطعه سخت افزاری و یا وجود یک ایراد و نقص نرم افزاری در میان باشد. در ادامه ضمن بررسی دلایل و عوامل ایجاد کننده مشکلات آنتن‌دهی گوشی ایسوس ، به شما می گوییم که چطور این مشکل را برطرف کنید. ما چند ترفند ساده را به شما آموزش می دهیم تا به راحتی مشکل آنتن ندادن یا پرش آنتن را حل کنید. راه حل های ارائه شده در مورد گوشی های ایسوس و انواع موبایل در دیگر برندها کاربرد دارند.

مشکلات آنتن دهی گوشی ایسوس چه دلایلی دارند؟

ایرادات مربوط به آنتن دهی موبایل، به شکل های مختلفی ایجاد می شوند و هریک دلایل خاصی دارند. مثلا آنتن دهی لحظه ای، به عنوان یکی از رایج ترین این ایرادات، معمولا ناشی از خرابی کانکتورهای شبکه است. همچنین آنتن دهی ظاهری یا آنتن دهی کاذب هم یکی دیگر از مواردی است که برقراری و دریافت تماس را مختل می کند. این شرایط گوشی شما به ظاهر آنتن دارد ولی نه می توان با آن تماس برقرار کرد و نه می توان شماره ای گرفت. وضعیت بدون آنتن گوشی یا حالت Offline هم به این صورت است که دسترسی به منو امکان پذیر بوده و می توان با آن کار کرد، اما تماس برقرار نمی شود. در این حالت ممکن است خود کاربر به اشتباه، حالت پرواز را در منوی اعلان ها روشن کرده باشد. همچنین اگر زمانی که سیمکارت داخل گوشی شماست عبارت Searching را در نمایشگر دیدید، احتمالا تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی تان به هم ریخته است. علت نمایش No service هم به عنوان یکی دیگر از مشکلات آنتن دهی گوشی ایسوس، از دسترس خارج شدن شبکه اپراتور است.

5 ترفند حل مشکلات آنتن دهی موبایل

1- گوشی را ریستارت کنید

کارشناسان تعمیر موبایل ، ریست کردن گوشی را یک روش اولیه برای رفع بسیاری از ایرادهای این دستگاه می دانند که اغلب هم موثر واقع می شود. به ویژه اگر مشکل ناشی از ناهماهنگی های نرم افزاری باشد، با ریستارت کردن گوشی می توان تا حد زیادی به برطرف شدن ایراد امیدوار بود. بنابراین اگر دیدی گوشی شما آنتن دهی مناسبی ندارد، قبل از هر کار دیگری آن را ریستارت کنید.

2- حالت Airplane Mode را فعال و غیر فعال کنید

یک ترفند موثر دیگر برای برطرف کردن مشکلات آنتن دهی گوشی ایسوس و هر برند دیگری، فعال و غیر فعال کردن حالت Airplane Mode است. حالت پرواز را فعال کرده و پس از 30 ثانیه آن را غیر فعال نمایید. معمولا مشکل آنتن دهی با این کار برطرف شده و می توانید بدون هیچ ایرادی از گوشی استفاده کنید. در غیر این صورت، روشهای بعدی را امتحان کنید.

3- اپراتور شبکه تلفن همراه را مجددا تنظیم کنید

بیشتر گوشی های هوشمند این امکان را به کاربر می دهند که بخش اپراتور شبکه را به صورت دستی تنظیم کنند. می توانید از این قابلیت هم برای تعمیر گوشی در حالتی که آنتن دهی درستی ندارد استفاده کنید. برای این منظور، بخش settings یا تنظیمات موبایل خود را باز کنید. سپس گزینه Mobile networks را انتخاب کنید. ممکن است این عبارت عینا به کار نرفته باشد و این گزینه در برخی از گوشی ها با نام دیگری مشخص شده باشد؛ دنبال گزینه ای باشید که مربوط به شبکه گوشی باشد. در مرحله بعدی، Network operators را انتخاب کنید و با ضربه زدن روی Search networks یا شاید هم Search manually منتظر باشید تا گوشی شما تمام اپراتورهای موجود شبکه تلفن همراه را نمایش دهد. در نهایت اپراتور مورد استفاده خود را انتخاب و در صورت قطع شدن آنتن گوشی، این بخش را مجددا تنظیم کنید. به این ترتیب، مشکلات آنتن دهی موبایل ASUS حل می شوند.

4- مطمئن شوید که سیمکارت درست جا افتاده است

اگر هیچکدام از روش های ذکر شده مشکلات آنتن دهی گوشی ایسوس را برطرف نکردند، بد نیست سیم کارت یا محفظه آن را چک کنید. اگر سیم کارت به درستی در محفظه اش جا نگرفته باشد، ممکن است در برقراری ارتباط یا دریافت تماس ها با مشکل مواجه شوید.

5- ریست فکتوری گوشی البته به عنوان آخرین راه

آخرین ترفند برای رفع مشکلات آنتن دهی موبایل ایسوس و هرنوع گوشی یا تبلت دیگری، ریست فکتوری است. بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه هم جزء روشهای کاربردی تعمیرات موبایل است که البته به عنوان آخرین راه حل نرم افزاری انجام می شود. یعنی وقتی هیچ روشی جوابگو نبود، تنظیمات گوشی به حالت کارخانه یا پیش فرض بازنشانی می شود تا مشکلات و ناهماهنگی های نرم افزاری آن از بین بروند. پیش از انجام این کار، حتما از اطلاعاتی که برایتان مهم هستند، بکاپ یا نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ارسال نظر