پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی | معرفی برترین های روابط عمومی ایران

هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با بررسی زوایای روابط عمومی پساکرونا و صدور بیانیه مشتمل بر الزامات جدید روابط عمومی، به کار خود پایان داد.

پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی | معرفی برترین های روابط عمومی ایران

در افتتاحیه این رویداد، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با بررسی مهمترین ابعاد روابط عمومی پساکرونا گفت: تقویت بعد دیجیتال، بازگشت به ارتباطات انسانی با نگاه عمیق و فراگیر، مهارت‌افزایی در مواجهه پویا با بحران‌ها و اتخاذ رویکردهای متوازن و دموکراتیک، بخشی از این ابعاد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

پس از آن، با اعطای لوح و تندیس و نشان ویژه از مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران برتر روابط عمومی، کارشناسان برتر روابط عمومی تجلیل شد.

سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی

مدیران ارشد ارتباط گستر

  • مهندس عطالله معروفخانی- مدیرعامل فولاد هرمزگان
  • دکتر محسن مصطفی پور- مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز
  • دکتر عزیز قنواتی- مدیرعامل فولاد آتیه خاورمیانه
  • دکتر محمدعلی دادور- مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس
  • دکتر محمد محسن صدر- مدیرعامل فارا
  • دکتر حسین عامریان- مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
  • دکتر علی وکیلی- مدیرعامل فرآب
  • مهندس تورج زارع- مدیرعامل آلومینای ایران
  • مهندس علی محمدی- مدیرعامل آهن و فولاد ارفع

نشان‌های ویژه

  • نشان مدیریت روابط عمومی- هادی نباتی نژاد
  • نشان روابط عمومی سرآمد- نفت ستاره خلیج فارس
  • نشان روابط عمومی سرآمد دیجیتال- ایرانسل
  • نشان روابط عمومی هوشمند- همراه اول
  • نشان روابط عمومی موثر- صنایع مس ایران

مدیران برتر روابط عمومی

  • مژگان کریمی جزی زاده- مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
  • حسین طالبی- مدیرکل روابط عمومی چادرملو
  • رضا صفریان- مدیرکل روابط عمومی فولاد هرمزگان
  • امیر نیکرویان- مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری
  • مهندس مصطفی درویشی- مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
  • امیرحسین حاجی رحیمیان- مدیرکل روابط عمومی صبافولاد خلیج فارس
  • دکتر پدرام پاک‌آیین- مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات
  • سیدمصطفی فخری بافقی- مدیرکل روابط عمومی سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • دکتر مصطفی محمدی- مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان

کارشناسان برتر روابط‌عمومی

  • مریم علی کردی- کمیته امداد امام (ره)
  • دکتر کاظم عسگری- بانک سپه
  • مسعود تاران- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان

حامیان

  • کانون تبلیغات و نقش و نگار پوپک- جناب خرم
  • فست کلیک- جناب محمودی
  • صنایع دستی آقاجانی- جناب آقاجانی

سپس در بخش استانی، روابط عمومی‌های برتر بر اساس موضوع به شرح زیر معرفی شد:

ارتباطات رسانه‌ای

  • مس شهر بابک
  • فولاد غدیر نی ریز
  • فولاد آذربایجان

ارتباطات الكترونيكی و مجازی

  • اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
  • مس سرچشمه

برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

  • فولاد هرمزگان
  • مس سونگون

مديريت راهبردی روابط عمومی

  • دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
  • سازمان منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

  • مس سونگون
  • مس سرچشمه

ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

  • اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران

ارتباطات فرهنگی (تبلیغاتی/ انتشاراتی)

  • مس شهر بابک
  • فولاد سنگان خراسان
  • فولاد آذربایجان

اطلاع رسانی

  • آهن و فولاد ارفع
  • مس سونگون

روابط عمومی بحران

  • فولاد سنگان خراسان
  • مجتمع فولاد غدیر نی ریز

در پایان هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی نیز بیانیه زیر قرائت شد:

کروناویروس که تقریباً از 9 ماه پیش به عنوان یکی از پاندمی‌های مهم تاریخ بشر ظاهر شده، تأثیر شگرفی بر همه ابعاد زندگی بر جای گذاشته است.

شناخت این تأثیرات و ابعاد منفی و مثبت آن برای عملکرد بهینه در حالِ حاضر و آینده، بسیار ضروری است و «هفدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی » ، نخستین پاسخ علمی و جهانی به این نیاز است.

برترین های روابط عمومی ایران

رئوس مهم‌ترین نتایج این گردهمایی علمی را می‌توان به شکل زیر فهرست کرد:

1- یکی از نقش‌های مهم روابط عمومی، پی‌ریزی ارتباط پایدار با کلیه ذی‌نفعان است که اساس آن در وضعیت‌های عادی شکل می‌گیرد تا در مواقع بحرانی، از ذخیره و انباشته آن بهره‌برداری شود. بدون توجه به این اصل اساسی، انتظار همکاری در مواقع بحرانی، بیهوده خواهد بود.

2- استفاده از « الگوی ارتباطات دوسویۀ همسنگ و متقارن »، عاملی مهم در ایجاد « اعتماد» به عنوان سازۀ اصلی سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است، درحالی‌که انتخاب الگوی ارتباطات ناهمسنگ (و غیردموکراتیک)، عامل مهمی در کاهش و زوال سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است و بدون وجود چنین سرمایه‌ای، انتظار همکاری مردم در مواقع بحرانی، غیرعقلایی است.

3- از تأثیرات مهم کرونا بر روابط عمومی، رخ‌نمایی از اهمیت این حرفه است که بر «همکاری» تأکید می‌کند و می‌آزمود که حتی در ایام قرنطینه، با استفاده از مهارتهای ارتباطی و روابط عمومی، می‌توان در فضای دیجیتال و عرصه‌ای به نام «جهان» و همنشینانی هم‌سرنوشت سخن گفت.

4- روابط‌عمومی‌ها باید به جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه ارتباطات، مخاطب‌شناسی، رسانه‌های نوین و سایر علوم وابسته، مجهز شوند و دانسته‌های خود را به‌منظور کسب آمادگی برای حل‌وفصل بحران‌ها روزآمد کنند.

5- روابط عمومی باید قدرت پیش‌بینی بحران‌ها در گونه‌های مختلف را داشته باشد و خود را برای عبور موفقیت‌آمیز از هر بحرانی آماده کند.

6- تمرین ارتباطات بحران به ویژه در بحران‌های مربوط به سلامت، باید به طور جدی در دستور کار سازمان‌های مسئول قرار گیرد.

7- صداقت و صراحت و اطلاع‌رسانی بهنگام، اصول انکارناپذیر در ارتباطات بحران‌اند، و با هیچ بهانه‌ای نباید مخدوش شوند.

8- عامل کلیدی در موفقیت ارتباطات بحران، وجود اعتماد بین دولت و مردم است و باید برای تحقق این امر، همۀ امکانات از سوی دولتمردان و روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.

9- دبیرخانه سمپوزیوم امیدوار است یافته‌ها و دستاورهای این گردهمایی بتواند روند غلبه بر شیوع کرونا در پهنۀ جهان را سرعت بخشد و زمینه‌ساز تقویت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در برخورد با انواع بحران باشد.

پس از آن، روابط عمومی های برتر کشور در بخش ملی به شرح زیر معرفی شدند:

ارتباطات رسانه‌ای

  • همراه اول
  • نفت ستاره خلیج فارس
  • سهامی بیمه ایران
  • صبافولاد خلیج فارس

ارتباطات الكترونيكی و مجازی

  • ایرانسل
  • صنایع مس ایران
  • فرآب
  • صندوق بازنشستگی فولاد

برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

  • فولاد هرمزگان
  • آلومینای ایران
  • سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

مديريت راهبردی روابط عمومي

  • بانک سپه
  • نفت ستاره خلیج فارس
  • شرکت ملی فولاد ایران

مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

  • سنگ آهن مرکزی جمهوری اسلامی ایران - بافق

ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

  • هواپیمایی آسمان
  • بیمه پارسیان
  • بیمه کوثر

ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)

  • عملیات غیرصنعتی پازارگاد
  • بانک صادرات
  • بانک سپه
  • سازمان بنادر و دریانوردی

اطلاع رسانی

  • گروه مالی گردشگری
  • صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • هلدینگ توکا فولاد
  • شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد

روابط عمومی بحران

  • سهامی بیمه ایران
  • صنایع مس ایران
ارسال نظر